וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין עדיין מובילה: מספר ההוצאות להורג ירד בכ-40% בשנה שעברה

מנתוני אמנסטי אינטרנשיונל עולה כי הירידה בביצוע עונשי המוות בכל העולם חלה בעיקר עקב הפחתה באיראן ובפקיסטן. בארה"ב נרשם מספר ההוצאות להורג הנמוך ביותר מאז 1991, אך בשנה הקרובה יוצאו לפועל עונשי מוות רבים

הוצאה פומבית להורג של מהאד פארג'י באיראן, מאי 2011. AP
עדיין נמצאת ברשימת המדינות המובילות בעונשי מוות. הוצאה להורג באיראן/AP

מספר ההוצאות להורג שתועדו בכל העולם ירד בשנת 2016 ב-37% - כך אמר היום (שלישי) ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל. לפי נתוני הארגון, לפחות 1,032 בני אדם הוצאו להורג בשנה שעברה, זאת לעומת 1,634 בשנת 2015. מקורה של הירידה הוא ככל הנראה בכמות קטנה יותר של הוצאות להורג בפקיסטן ובאיראן.

לפי אמנסטי, סין היא המדינה שבה ככל הנראה מבוצעות הכי הרבה הוצאות להורג, אך אין מספיק מקורות מהימנים לנתונים מדויקים בנושא. עוד עולה כי ארצות הברית כבר אינה נמנית עם חמש המדינות המובילות בהוצאות להורג, בפעם הראשונה מאז 2006.

למרות כמות ההוצאות להורג הקטנה לעומת העבר, איראן ופקיסטן נותרות ברשימת חמש המדינות המובילות בתחום, יחד עם סין, עיראק וערב הסעודית. מספר ההוצאות להורג בפקיסטן ירד מ-326 ב-2015 ל-87 בלבד בשנה שעברה. המספר הגדול שתועד ב-2015 נרשם ככל הנראה עקב הסרת האיסור על הוצאות להורג במדינה בדצמבר 2014, שהיה בתוקף במשך שבע שנים. האיסור הוסר בעקבות מתקפת ארגון וטליבאן על בית ספר בפשאוור. לפחות ארבעה מהמוצאים להורג ב-2016 במדינה הורשעו בבתי דין צבאיים.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
לראשונה מאז עלה לשלטון: חמאס גזר עונש מוות על סוחרי סמים
עורך דינו של המחבל משבדיה: "הוא הודה בעבירת טרור ומבין שייכלא"
פיונגיאנג על הגעת ספינות הטילים האמריקניות: "מצדיקה נשק גרעיני"

חדר הנידונים למוות בלינקולן, נברסקה, 2010. AP
חדר נידונים למוות בנברסקה, ארצות הברית/AP

באיראן הוצאו להורג לפחות 567 בני אדם בשנה שעברה, זאת לעומת 977 בשנה שקדמה לה. לפי אמנסטי, הסיבות להפחתה בהוצאות להורג אינן ברורות, ורוב אלו שהומתו הורשעו בעבירות סמים. 567 המוצאים להורג באיראן בשנת 2016 הם בעצם 55% מכלל ההוצאות להורג בעולם באותה שנה. מתוך המוצאים להורג ברפובליקה האסלאמית, הארגון מצא כי לפחות שני בני אדם היו מתחת לגיל 18 כשעברו את העבירה שבה הורשעו - הפרה ברורה של החוק הבינלאומי, לפי אמנסטי.

בארצות הברית תועד המספר הנמוך ביותר של הוצאות להורג מאז 1991. עם זאת, באמנסטי הדגישו כי יש "מספר מעורר תדהמה" של הוצאות להורג שאמורות להתבצע השנה במדינת ארקנסו, המדגים "כיצד הדברים יכולים להשתנות במהירות".

יש לציין כי למרות הירידה בכמות ההוצאות להורג ב-2016, מספרן בעשור כולו נותר דומה לזה שבעשור הקודם. בעוד הנתונים עשויים להיתפס כמעודדים עבור אחדים, בבלארוס ובחלק מהשטחים הפלסטיניים חידשו את עונשי המוות בשנת 2016, ואילו בוצוואנה וניגריה הוציאו להורג מורשעים לראשונה מאז 2013.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully