וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איום נתניהו ותגובת נסראללה על התקיפה בסוריה | כותרות השבת

במועצה האזורית חוף אשקלון נחתה רקטה בשטח פתוח לאחר הישמע התרעת "צבע אדום". בתגובה, תקף צה"ל יעדי חמאס ברצועה. שגריר ישראל ברוסיה זומן לשיחה בעקבות תקיפת ישראל בסוריה, ובצרפת נורה למוות אדם שחטף נשק מחיילת בנמל התעופה בפריז. כל מה שקרה בסוף השבוע

נסראללה על תקיפות ישראליות בסוריה: נתניהו מסייע לארגוני הטרור

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נשא היום נאום ששודר בווידאו לקהל תומכיו ובמהלכו התייחס למלחמת האזרחים בסוריה, שחתמה השבוע שש שנים, וכן להתערבותה של ישראל בה. "ראש הממשלה בנימין נתניהו מפחד שדאעש יפסיד בסוריה – ומתערב בכל מיני תירוצים", אמר נסראללה בנאומו ופירט: "עם כל נפילה ברמת הגולן או הפגזת נשק שמיועד לחיזבאללה". לדבריו, זה "עניין של זמן עד שדאעש וכל ארגוני הטרור ייעלמו".

נסראללה טען כי נתניהו חושש מהפסד של דאעש בסוריה, ואמר כי הביע זאת בפני נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. הוא קרא לכל הארגונים שנלחמים בסוריה נגד הנשיא בשאר אסד לעצור את הלחימה כי היא משרתת את ארצות הברית ואת ישראל.

רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה אזורית חוף אשקלון; אין נפגעים

רקטה התפוצצה הבוקר בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. קודם לנפילה נשמעה התרעת "צבע אדום" באזור ולפי דיווחים בנתיב העשרה וביד מרדכי נשמעו קולות נפץ. לא היו נפגעים באירוע ולפי שעה לא דווח על נזק. הרקטה אותרה בשטח חקלאי בסמוך לאחר היישובים. רקטה נוספת ששוגרה נפלה בשטח הרצועה. שתי הרקטות שוגרו מבית להייה.

בתגובה לשיגור הרקטה ירה טנק של צה"ל לעבר עמדה של חמאס ברצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה.

עקב התקיפה בסוריה: שגריר ישראל ברוסיה זומן לשיחה עם שר החוץ

שגריר ישראל ברוסיה גרי קורן זומן אתמול לפגישה במשרד החוץ במוסקבה, זאת בעקבות תקיפתה של ישראל בסוריה הלילה. בפגישה שאליה זומן, נפגש השגריר קורן עם סגן שר החוץ הרוסי מיכאיל בוגדנוב. בהודעה מטעם משרד החוץ במוסקבה נמסר כי "הדגש העיקרי בשיחה היה האירועים האחרונים בסוריה ובסביבתה" וכי הפגישה זומנה על ידי המשרד. אתמול הגיש קורן את כתב האמנה שלו לנשיא ולדימיר פוטין.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב אמש לתקיפת צה"ל שבוצעה בלילה שבין חמישי לשישי בסוריה, והבהיר כי ישראל לא תאפשר העברת נשק מתקדם לחיזבאללה. "המדיניות שלנו מאוד עקבית - כשאנחנו מזהים ניסיונות להעביר נשק מתקדם לידי חיזבאללה, ויש לנו את המודיעין ואת ההיתכנות המבצעית – אנחנו פועלים למנוע את זה". בעקבות התקיפה, זומן שגריר ישראל ברוסיה, גרי קורן, לשיחה.

ברק על התקיפה בסוריה: "יכול להיות שלא היה צריך לירות 'חץ'"

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק אמר היום כי "יכול להיות שבמחשבה מעמיקה יותר, לא היה צריך לירות 'חץ'" ליירוט טיל נ"מ שנורה לעבר מטוס חיל האוויר הישראלי שתקף אתמול בשטח סוריה. באירוע "שבתרבות" בבאר שבע, בהנחיית העיתונאי רועי כ"ץ, הסביר ברק כי "זאת פעם ראשונה שהם יורים טיל ואנחנו יורים 'חץ'. זה יכולת מדהימה שלנו". עם זאת, הוא הוסיף כי ירי ה"חץ", לדבריו, "גרם לנו להודות בפעולה עקב נפילת רסיסים בירדן. צריך לתחקר את הנושא".

"הרוסים היום הם בעלי הבית בסוריה, והם אלה שמחזקים את אסד", הוסיף ברק לגבי המצב בסוריה באופן כללי. "הרוסים היום הם גורם מייצב בסוריה", הבהיר, "פוטין הוא האיש הכי ידידותי למדינת ישראל שאי פעם ישב בקרמלין". הוא עוד אמר כי יש לקדם את השיח בין ירושלים למוסקבה לגבי המצב בסוריה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

צרפת: אדם חטף נשק של חיילת בשדה התעופה בפריז - ונורה למוות

שדה התעופה אורלי שבדרום פריז פונה היום (שבת), לאחר שאדם חטף כלי נשק מחיילת במקום ונורה למוות. משטרת צרפת פתחה במבצע משטרתי במקום, שבסיומו נקבע כי לא מוטמנו מטעני חבלה במבנה.

תושבי הבירה הצרפתית והמבקרים התבקשו להימנע מהגעה לאזור, והטיסות בוטלו או הוסטו לשדה התעופה שארל דה גול. כמה עדי ראייה סיפרו כי האירוע אירוע בסמוך לדלפק ההרשמה לטיסה לתל אביב. פרנק לקאם, בן 54, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית: "היינו בתור להרשמה לטיסה לעבר תל אביב, כשפתאום שמענו שלוש או ארבע יריות מטווח קרוב".

טראמפ למרקל: "נתמוך בנאט"ו, אך בעלות בריתנו צריכות לשלם את חלקן"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל נפגשו אמש לראשונה מאז כניסתו של טראמפ לתפקיד בבית הלבן. במסיבת עיתונאים שערכו השניים, הצהיר טראמפ על תמיכת מדינתו בברית נאט"ו והדגיש פעם נוספת את "הצורך שבעלות בריתנו ישלמו את חלקן ההוגן עבור ההגנה. זה לא הוגן לארצות הברית".

טראמפ אף הודה למרקל על תמיכתה בפעילות נאט"ו באפגניסטן. "יש לזה עלות משמעותית, כולל 50 חיילים גרמנים שמתו, ואת זה אנחנו מאוד מעריכים", אמר. "אנחנו מעריכים גם את המאמצים לפתור את המשבר באוקראינה, שם אנחנו מחפשים פתרון בדרכי שלום. המדינות שלנו ימשיכו לעבוד יחד כדי להגן מפני טרור אסלאמי רדיקלי וכדי להביס את דאעש".

"קשקוש מוחלט": בכיר ה-NSA מבטל את טענות טראמפ על האזנות

סגן ראש הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי (NSA), ריצ'רד לג'ט, אמר היום בריאיון לרשת BBC כי טענותיו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בדבר ריגול נגדו על ידי סוכנות הביון הבריטית GCHQ הן "קשקוש מוחלט". לג'ט אף הרחיק וטען כי הצגת בריטניה כשותפה לציתות לכאורה לטראמפ היא "פשוט משוגעת".

לדברי הבכיר האמריקני, דברי טראמפ – שמסתמכים, לפי דובר הבית הלבן שון ספייסר, על דיווח של פרשן "פוקס ניוז" אנדרו נפוליטנו – מעלים "חוסר הבנה מוחלט של האופן שבו מערכות היחסים בין ארגוני מודיעין פועלות, ומתעלמים לחלוטין מהמציאות המדינית". הוא הבהיר כי גם אם מתעלמים מההשלכות המדיניות החמורות, אין לבריטניה שום יתרון על פני ארצות הברית בריגול לכאורה אחרי טראמפ, ולכן צעד שכזה "יהיה מטופש בצורה נוראה".

בעקבות דוח האפרטהייד: בכירה באו"ם התפטרה - בלחץ המזכ"ל

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש דרש אתמול מהנציבות הכלכלית והחברתית של האו"ם למערב אסיה, ESCWA, להסיר את הדוח המאשים את ישראל בהפעלת "משטר אפרטהייד" נגד הפלסטינים, מאתר האינטרנט שלה. בדוח הנציבות שפורסם ביום רביעי השבוע, שחברות בה 18 מדינות ערביות בהם מצרים, ירדן, ערב הסעודית, סוריה, סודאן והרשות הפלסטינית, צוין כי מדובר בפעם הראשונה שבה ארגון של האו"ם מכריז על כך באופן רשמי.

בתגובה טענה מזכ"לית הנציבות, הדיפלומטית הירדנית רימא חלף, כי הופעלו עליה לחצים כדי לסגת מהעמדות שהובאו בדוח – והתפטרה מתפקידה. גוטרש, שקיבל את התפטרותה, אמר כי "הבעיה אינה בתוכנו של הדוח, אלא בתהליך".

דיווח: נער פלסטיני בן 16 נהרג בעימותים עם כוח צה"ל בחברון

נער בן 16 נורה ונהרג אתמול בעימותים עם צה"ל בחברון - כך נמסר ממשרד הבריאות הפלסטיני. לפי המשרד, הנער נהרג בשעות הערב בכניסה למחנה הפליטים אל-ערוב.

לפי דיווח בסוכנות הידיעות א-פי, מהצבא נמסר כי "מטעני חבלה הושלכו לעבר כלי רכב, ובתגובה לאיום המידי, הכוח ירה לעבר החשודים".

ארדואן לטורקים באירופה: "הביאו לעולם הרבה ילדים, אתם העתיד"

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן קרא אתמול לטורקים החיים במדינות אירופה להביא לעולם "חמישה ילדים, לא שלושה", ואמר למיליונים הנמנים עם הפזורה הטורקית כי הם "עתידה של אירופה". "מכאן אני אומר לאזרחיי, לאחיי ולאחיותיי באירופה – חנכו את ילדיכם בבתי ספר טובים יותר, ודאו שמשפחתכם חיה באזור טוב יותר, נהגו במכוניות הטובות ביותר והתגוררו בבתים הטובים ביותר", אמר בפני קהל תומכיו בעיר אסקיסהיר שמדרום לאיסטנבול.

ארדואן הוסיף כי הגברת הילודה הטורקית באירופה היא "התגובה הטובה ביותר לגסות שהופגנה בפניכם, למעשים הרעים ולאיבה". דבריו נאמרו ברקע העימות בין אנקרה לבין הולנד וגרמניה, שסירבו לאחרונה לאפשר לשרים טורקיים לנאום על מנת לגייס תמיכה במשאל העם שנועד להרחיב את סמכויותיו הנשיא. הוא השווה באחרונה את התנהגותן של מדינות אלו לזו של גרמניה הנאצית ואמר כי הן נוהגות באפליה כלפי טורקים.

הפועל ירושלים חזרה ל-1:1 בסדרת חצי הגמר; מתיחות בין הקבוצה לאוהדים

למרות הניצחון הגדול בארנה על ולנסיה בסדרת חצי הגמר של היורוקאפ, לא הכול אידיאלי בירושלים. כמחאה על האירועים האלימים במשחק הראשון בספרד, האוהדים המשתייכים לארגון "הבריגדה" בחרו שלא לעודד ברבע הראשון ולאחר מכן הניפו שלטים בהם נכתב: "איפה הייתם? הפקרתם אותנו" ו"גיא הראל קח אחריות". הדברים הובילו למתיחות בין האוהדים במהלך המשחק, כולל צעקות בין המחנות.

בעקבות חילוקי הדעות, בעמוד הפייסבוק של ארגון "הבריגדה" נכתב בסיום המשחק: "יופי קפטן, יופי מלחמה הפועל! לא להפסיק ירושלים! לגבי מחאת הארגון היום, חשוב לנו להבהיר: המחאה הייתה אך ורק נגד הנהלת המועדון, שהפקירה אוהדים אדומים בארץ זרה, כשילדים ונשים חוטפים מכות מאלות של שוטרים וכנראה מצולקים לכל החיים והנהלת הקבוצה אפילו לא הציעה עזרה בזמן אמת! כאב לנו לא לעודד, בטח בחצי גמר אירופי, אבל הדרך חשובה לנו - וכסף לא קונה הכול, לא אותנו ולא את האהבה שלנו להפועל. תודה למי שהצטרף לסולידריות למען האוהדים הפגועים ואין לנו דבר נגד מי שעודד ברבע הראשון. אין לנו מטרה ליצור פילוג בקהל, ואנחנו מכבדים כל אוהד ואוהדת ביציע, ללא יוצא מן הכלל. זאת האמת שלנו. גיא הראל, תתנצל וקח אחריות!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully