וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן לטורקים באירופה: "הביאו לעולם הרבה ילדים, אתם העתיד"

ברקע הסכסוך מול גרמניה והולנד, שסירבו להכניס לשטחן שרים מממשלתו, קרא נשיא טורקיה לבני עמו החיים ביבשת להתפשט בה "בתגובה לגסות ולאיבה". עיתון פרו-ממשלתי פרסם על שערו את תמונת מרקל כ"גברת היטלר"

עריכת וידאו: ניר חן

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן קרא אתמול (שישי) לטורקים החיים במדינות אירופה להביא לעולם "חמישה ילדים, לא שלושה", ואמר למיליונים הנמנים עם הפזורה הטורקית כי הם "עתידה של אירופה". "מכאן אני אומר לאזרחיי, לאחיי ולאחיותיי באירופה – חנכו את ילדיכם בבתי ספר טובים יותר, ודאו שמשפחתכם חיה באזור טוב יותר, נהגו במכוניות הטובות ביותר והתגוררו בבתים הטובים ביותר", אמר בפני קהל תומכיו בעיר אסקיסהיר שמדרום לאיסטנבול.

ארדואן הוסיף כי הגברת הילודה הטורקית באירופה היא "התגובה הטובה ביותר לגסות שהופגנה בפניכם, למעשים הרעים ולאיבה". דבריו נאמרו ברקע העימות בין אנקרה לבין הולנד וגרמניה, שסירבו לאחרונה לאפשר לשרים טורקיים לנאום על מנת לגייס תמיכה במשאל העם שנועד להרחיב את סמכויותיו הנשיא. הוא השווה באחרונה את התנהגותן של מדינות אלו לזו של גרמניה הנאצית ואמר כי הן נוהגות באפליה כלפי טורקים.

ברקע הסכסוך, איים היום שר הפנים הטורקי, סוליימן סוילו, בשליחת 15 אלף פליטים בחודש לשטחי האיחוד האירופי. "אם תרצו, אנחנו יכולים לפנות את הדרך ל-15 אלף פליטים שאנחנו לא שולחים אליכם בכל חודש ולשגע את אירופה", אמר סוילו במהלך נאום שנשא אמש. בכירים טורקים אחרים רמזו גם הם בעבר כי אנקרה עלולה לבטל את הסכם הפליטים שנחתם עם האיחוד לפני כשנה, שבמסגרתו הופחת משמעותית זרם הפליטים המגיע למדינות האיחוד.

עוד בוואלה! NEWS:
טורקיה על הבחירות בהולנד: "בקרוב יתחילו מלחמות קודש באירופה"
ארדואן ממשיך להשתולל: "אירופה פתחה במסע צלב אנטי-מוסלמי"
מתקפה של האקרים טורקים בטוויטר: "נאצים, נתראה ב-16 באפריל"

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן נואם בפני תומכיו בעיקר אקסקיסהיר בטורקיה. 17 במרץ 2017. AP
"התגוררו בבתים הטובים ביותר וסעו במכוניות הטובות ביותר". ארדואן, היום/AP

סוילו המשיך והאשים את האג וברלין במעורבות במחאה הנרחבת נגד ארדואן ב-2013, במהומות הכורדים ב-2014 ובניסיון ההפיכה הכושל ב-2016. לדבריו, "הם מנסים להשלים את העבודה שלא סיימו. מי עושה את העבודה הזו? אלו גרמניה והולנד". הוא הוסיף והאשים את מדינות אירופה בכך שאינן מקדמות את הצטרפותה של טורקיה לאיחוד האירופי, ואף בכך שאינן מסייעות במלחמה בטרור. "אירופה, האם יש לך את האומץ הזה? תנו לנו להזכיר לכם שאתם לא יכולים לשחק משחקים באזור הזה ולהתעלם מטורקיה", אמר.

במחאה נגד מנהיגי מערב אירופה, פרסם אתמול העיתון "גונס", הנחשב לתומך בממשלת ארדואן, תמונה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל כשעל פניה שפם של היטלר והשווה אותה לצורר הנאצי. העיתון, שנחשב לצהובון מצדה הימני של המפה הפוליטית, צירף לתמונה את הכיתוב "גברת היטלר" וכינה את מרקל "דודה מכוערת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שער העיתון הטורקי "גונס" עם תמונת קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל כהיטלר. 17 במרץ 2017. מתוך עמוד הפייסבוק של עיתון "גונס", צילום מסך
העמוד הראשי של העיתון "גונס", היום/צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק של עיתון "גונס"

העימות בין טורקיה ואירופה החל מוקדם יותר החודש, כאמור, עם סירובן של הולנד וגרמניה לאפשר לשרים מממשלתו של ארדואן לנאום ולשכנע את אזרחי טורקיה החיים במדינות לתמוך בהרחבת סמכויות הנשיא במשאל העם. מבין מיליוני האירופים שמוצאם טורקי במדינות האיחוד, כשני מיליון וחצי נחשבים בעלי זכות הצבעה ויכולים להשפיע על תוצאות משאל העם והבחירות בטורקיה.

התנהגותו של ארדואן ותגובתו לסירובן של האג וברלין גונתה ברחבי אירופה. מרקל ונשיא צרפת פרנסואה הולנד כינו את התנהגותו "בלתי מתקבלת על הדעת", ובצהובון שפרסם את תמונתה של הקנצלרית, היא אף הואשמה בכך שיצרה "ברית איבה אנטי-טורקית" יחד עם אוסטריה, הולנד ובלגיה, שכונו בעצמן "החצר האחורית של גרמניה". עוד נכתב בעיתון: "גרמניה, שפותחת את זרועותיה בפני ארגוני טרור, מנסה להסית את כל אירופה נגד טורקיה.

(עדכון ראשון: 23:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully