וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה על הבחירות בהולנד: "בקרוב יתחילו מלחמות קודש באירופה"

שר החוץ צ'בושאלו אמר כי אין הבדל בין ראש הממשלה רוטה, ששמר על כיסאו, למועמד הימין הקיצוני "הפשיסט" וילדרס. "אירופה הולכת לאבדון", הזהיר מי שכניסתו להולנד נאסרה וגרמה למשבר בין אנקרה לאמסטרדם

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושאולו הזהיר היום (חמישי) כי אירופה תחווה בקרוב "מלחמות קודש", בתגובה לתוצאות הבחירות בהולנד, שבהן ניצח ראש הממשלה המכהן מארק רוטה. אנקרה ואמסטרדם שרויות בעיצומו של משבר דיפלומטי חריף, אחרי שבהולנד החליטו למנוע מצ'בושאולו ומשרת המשפחה הטורקית לקיים עצרות תמיכה במשאל העם להרחבת סמכויותיו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן.

"עכשיו הבחירות בהולנד הסתיימו, וכשמסתכלים על המפלגות שם אין הרבה הבדל בין הסוציאל-דמוקרטים לווילדרס הפשיסט", אמר שר החוץ. מפלגת השלטון הליברלית של רוטה גרפה 33 מושבים מתוך 150 מושבי הפרלמנט, ירידה של שמונה מושבים בהשוואה לבחירות הקודמות. מפלגת החירות של וילדרס, שבסקרים הייתה צמודה למפלגת השלטון ואף בחלקם עקפה אותם, קיבלה רק 20 מושבים, אולם הגיעה למקום השני.

"לכולם יש אותה מנטליות. לאן תלכו? לא אתם לוקחים את אירופה? התחלתם למוטט אותה. אתם גוררים את אירופה לאבדון, בקרוב יתחילו מלחמות קודש", הזהיר צ'בושאולו. באנקרה זועמים על מדינות רבות באיחוד האירופי, שמונעות משרי הממשלה להופיע בפני בעלי זכות בחירה בטורקיה החיים בשטחן. אתמול טען ארדואן כי הולנד אחראית לטבח 8,000 מוסלמים בסרברניצה שבבוסניה, מאחר שמשקיפים הולנדים נכשלו במניעת הטבח שאירע בתחילת שנות ה-90.

עוד על הבחירות בהולנד
בין ימין לימין קיצוני: וילדרס הפסיד בקלפי, אך ניצח בקרב על התודעה
הבחירות בהולנד: ראש הממשלה ניצח את מועמד הימין הקיצוני

ראש ממשלת הולנד מארק רוטה אחרי ניצחונו בבחירות 16 מרץ 2017. רויטרס
שר החוץ הטורקי טוען שאין הבדל בינו לבין וילדרס. ראש ממשלת הולנד, אתמול/רויטרס

ברחבי האיחוד, לעומת זאת, קיבלו את התוצאות באנחת רווחה גדולה. גרמניה וצרפת, שבהן יתקיימו בחודשים הקרובים בחירות גם כן בצל חשש מהתחזקות הימין הקיצוני, בירכו את רוטה על ניצחונו. נשיא צרפת היוצא פרנסואה הולנד, שהבטיח לעשות הכל כדי למנוע ממנהיגת הימין הקיצוני מארין לה פן לזכות בבחירות בחודש הבא, אמר כי זהו "ניצחון ברור נגד הקיצוניות".

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, שהחלטתה לפתוח את שערי המדינה לכמיליון מהגרים ופליטים לפני שנה וחצי חיזקו את הזרם הקיצוני ביבשת, הביעה שביעות רצון מניצחון המחנה הפרו-אירופי. בחודש ספטמבר היא תנסה לזכות בקנדציה רביעית, ברקע התחזקות מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה", שצפויה להשתחל לראשונה לפרלמנט הפדרלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully