וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב התקיפה בסוריה: שגריר ישראל ברוסיה זומן לשיחה עם שר החוץ

18.3.2017 / 0:26

השגריר גרי קורן נפגש עם סגן שר החוץ הרוסי בוגדנוב, ובהודעה מטעם משרד החוץ במוסקבה נמסר כי "הדגש העיקרי בשיחה היה האירועים בסוריה ובסביבתה". נתניהו הגיב לתקיפה ואמר כי "כשמזהים העברת נשק מתקדם לחיזבאללה - אנו פועלים"

צלמים זמניים מורשים

שגריר ישראל ברוסיה גרי קורן זומן אתמול (שישי) לפגישה במשרד החוץ במוסקבה, זאת בעקבות תקיפתה של ישראל בסוריה הלילה. בפגישה שאליה זומן, נפגש השגריר קורן עם סגן שר החוץ הרוסי מיכאיל בוגדנוב. בהודעה מטעם משרד החוץ במוסקבה נמסר כי "הדגש העיקרי בשיחה היה האירועים האחרונים בסוריה ובסביבתה" וכי הפגישה זומנה על ידי המשרד. אתמול הגיש קורן את כתב האמנה שלו לנשיא ולדימיר פוטין.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב אמש לתקיפת צה"ל שבוצעה בלילה שבין חמישי לשישי בסוריה, והבהיר כי ישראל לא תאפשר העברת נשק מתקדם לחיזבאללה. "המדיניות שלנו מאוד עקבית - כשאנחנו מזהים ניסיונות להעביר נשק מתקדם לידי חיזבאללה, ויש לנו את המודיעין ואת ההיתכנות המבצעית – אנחנו פועלים למנוע את זה". בעקבות התקיפה, זומן שגריר ישראל ברוסיה, גרי קורן, לשיחה.

נתניהו הוסיף כי ישראל תמשיך למנוע את ההעברות כפי שעשתה בעבר. "זה מה שהיה וזה מה שיהיה", אמר. "הנחישות שלנו איתנה, והראיה היא שאנחנו פועלים. כולם צריכים לקחת את זה בחשבון".

עוד בנושא:
צבא סוריה: ישראל תקפה במרכז המדינה; "נגיב לתוקפנות הציונית"
"רעש מחריש אוזניים": תושבי הצפון התעוררו הלילה לקולות מלחמה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, 12 בפברואר 2017. רויטרס
"הנחישות שלנו איתנה". נתניהו/רויטרס

לפני כשבועיים ערך נתניהו ביקור בזק במוסקבה, שם נפגש עם הנשיא פוטין בקרמלין. בתום הפגישה, אמר נתניהו בתדרוך לעיתונאים כי הבהיר לפוטין את ההתנגדות התקיפה של ירושלים להתבססות של איראן וגרורותיה בסוריה, "הכוללת כוח צבאי ותשתיות צבאיות, לרבות ניסיון איראני להקים נמל ימי".

נתניהו הוסיף כי "יש לדברים האלה השלכות חמורות על ביטחונה של ישראל. זה לא יהיה מקובל עלינו. דיברנו גם על הניסיונות של איראן להעביר נשק מתקדם לידי החיזבאללה כדי לפגוע בישראל. המסר הזה הופנם והובהר בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים. אם הכוונה לייצר כאן הסדר של שלום, זה לא מסתדר עם מדינה שמנסה להשמיד אותנו מתוך גבולות סוריה".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
שגריר ישראל ברוסיה גרי קורן נפגש עם ולדימיר פוטין וסרגיי לברוב, 16 במרץ 2017. שגרירות ישראל ברוסיה, מערכת וואלה! NEWS
קורן מגיש לפוטין את כתב האמנה שלו, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, שגרירות ישראל ברוסיה

אתמול אישר דובר צה"ל את הדיווחים שלפיהם חיל האוויר תקף כמה מטרות בשטח סוריה. עם זאת, לא נמסר מיקומן של המטרות, ועל פי ההודעה, במהלך התקיפה התגלו המטוסים והצבא הסורי שיגר לעברם טילים. אחד הטילים יורט בידי מערך ההגנה האווירית, באמצעות מערכת "חץ".

על פי הודעת דובר צה"ל, בשום שלב לא נשקפה סכנה לטייסי הכוח או לאזרחים על הקרקע. על פי דיווחים בכלי תקשורת ערביים התקיפה בוצעה באזור הגבול בין לבנון לסוריה, ממזרח לבעל בק, ובכלי התקשורת בירדן דווח על איתור שרידי רקטה מצפון באזור אירביד שבצפון המדינה.

שרידי טיל שנחת בשטח ירדן, 17 במרץ 2017. טוויטר, צילום מסך
שרידי הרקטה בירדן, היום/צילום מסך, טוויטר

לפני הודעת דובר צה"ל, הכריז צבא סוריה כי ארבעה מטוסי קרב ישראליים פעלחו בשטח המדינה ותקפו עמדה צבאית בסמוך לעיר תדמור, המרוחקת מאוד מהאזור בירדן שבו דווח על איתור שרידי רקטה. ממשרד ההגנה בדמשק נמסר כי מטוס אחד הופל בידי כוחות הצבא הסורי. על פי ההודעה הסורית, התקיפה החלה סביב השעה 2:40 (שעון ישראל), כשהמטוסים הגיחו מכיוון אל-בורייג', באזור צפון-מזרח הגבול הסורי-לבנוני.

ההודעה הסורית יצאה נגד "התוקפנות של האויב הציוני, שמסייע לכנופיות הטרוריסטים של דאעש". על פי הצבא הסורי, ישראל מנסה בכך "להרים את המוראל הירוד שלה", ופוגעת בהישגי צבא אסד בלחימה נגד ארגוני האופוזיציה.

"המטה הכללי של הכוחות המזוינים מבהיר בזאת את נחישותו להיאבק בכל ניסיון תוקפנות של האויב הציוני בשטח כלשהו של סוריה", הובהר בסיכום ההודעה. עוד נטען כי כל תקיפה ישראלית "תיענה בכל האמצעים הנדרשים".

במערכת הביטחון העלו את רמת הדריכות והמוכנות לכל תרחיש בגבול הצפון על רקע ההתבטאות הסורית. עם זאת, בשלב זה לא עלתה רמת הכוננות ומתקיימת שגרה בפיקוד הצפון.

(עדכון ראשון: 20:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully