וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רעש מחריש אוזניים": תושבי הצפון התעוררו הלילה לקולות מלחמה

17.3.2017 / 15:08

"מה שהלך מעל הבית היה מאוד לא שגרתי", סיפרה לוואלה! NEWS תושבת גבול הצפון, בעקבות תקיפת חיל האוויר בשטח סוריה. בגולן רגילים כבר להדי הפיצוצים מהלחימה: "בחדר האוכל היו אורחים ששאלו קצת שאלות, אבל זה לא דרמטי"

צלמים זמניים מורשים

"באמצע הלילה קפצתי מהמיטה, מה שהלך מעל הבית שלי היה מאוד לא שגרתי" – כך סיפרה היום (שישי) תושבת מושב שדה אליעזר, מדרום לקריית שמונה, בשיחה עם וואלה! NEWS בעקבות תקיפת חיל האוויר הישראלי בשטח סוריה. לדבריה, "מטוסי קרב טסו בגובה מאוד נמוך, והרעש היה מחריש אוזניים".

"בהמשך שמעתי 'בום' עמום מרחוק, ואני מניחה שזאת הייתה כבר התקיפה של מטוסי צה"ל בסוריה", הוסיפה תושבת הצפון. גם דיתי גולדשטיין, המתגוררת בקיבוץ דפנה שממזרח לקריית שמונה, התעוררה מהפעילות החריגה של מטוסי חיל האוויר. "ב-2:30 בלילה זינקתי מהמיטה", סיפרה, "זה היה רעש מחריש אוזניים".

עוד בוואלה! NEWS:
מסר מאסד: היירוט המוצלח של ה"חץ" לא מטשטש את הסכנה מצפון
חרף מערכות ההגנה המתקדמות של אסד, ישראל לא מוותרת על הקו האדום
צבא סוריה: ישראל תקפה במרכז המדינה; "נגיב לתוקפנות הציונית"

מטיילים בהר בנטל בצפון רמת הגולן, 18 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
לא נרשמו ביטולים בצימרים. מטיילים ברמת הגולן/ראובן קסטרו

ברמת הגולן, עם זאת, נראה כי השגרה ממשיכה כרגיל, וההכנות לכניסת השבת לא הופרעו מהלילה החריג. "שגרת החיים נמשכת, לא קיבלנו הנחיות מיוחדות", הבהירה דליה עמוס, דוברת המועצה האזורית גולן בשיחה עם וואלה! NEWS.

גם במושב אלוני הבשן, שקולות הנפץ מהלחימה בסוריה הפכו מבחינתם לדבר שבשגרה בשנים האחרונות, לא ניכרה התרגשות מהלילה הדרמטי ומאיומי ההסלמה שנשמעו בעקבותיו. "ישנו טוב הלילה ולא שמענו כלום", סיפרה תושבת המקום יסכה דקל, "אם יש אירוע ביטחוני, אז שולחים לנו מסרונים לניידים, אבל היום אפילו את זה לא קיבלנו. העסקים אצלנו כרגיל, וכמדי יום שישי אנחנו עכשיו בעיצומן של ההכנות לשבת". היא סיכמה: "הכול בסדר, אנחנו סומכים על צה"ל וישנים טוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שרידי טיל שנחת בשטח ירדן, 17 במרץ 2017. טוויטר, צילום מסך
"אנחנו סומכים על צה"ל וישנים טוב". שרידי הטיל שנורה לעבר מטוס חיל האוויר, הלילה בירדן/צילום מסך, טוויטר

גם התיירים והמבקרים בגולן, שאינם בהכרח רגילים להדי הפיצוצים מעברו השני של הגבול, לא הביעו, כך נראה, דאגה ממשית מהלילה. גורמי התיירות בגולן לא דיווחו על ביטולי הזמנות לצימרים לסוף השבוע, למשל.

"היה אצלנו די רגוע", הסבירה דעתי גולדשטיין, מנכ"לית תיירות בעין זיוון. לדבריה, "ציפינו שהלקוחות שלנו יגיבו, ותכננו לסמס לכולם שהכול בסדר, אבל מהר מאוד הבנו שאין צורך". היא הוסיפה כי "בחדר האוכל היו כמה אורחים ששאלו קצת שאלות, אבל זה לא היה דרמטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully