וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסר מאסד: היירוט המוצלח של ה"חץ" לא מטשטש את הסכנה מצפון

17.3.2017 / 12:02

בין אם מדובר בפעולה סורית בלבד ובין אם צבא רוסיה היה מעורב בירי נ"מ לעבר מטוסי חיל האוויר, תמונת המכ"ם המצטיירת מדאיגה. אסד מבהיר שלא יבליג עוד – אך ישראל נדרשת בכל זאת להיאבק במפעלי הרקטות האיראניים

צלמים זמניים מורשים

אם לרגע אחד נשים את חגיגות הצלחתה של מערכת ההגנה האווירית "חץ" בצד, הרי שלישראל יש לא מעט סיבות לדאגה לנוכח המסר מדמשק, בדמות טילים נגד מטוסים (נ"מ) שנורו הלילה לעבר מטוסי חיל האוויר בשטח סוריה - וגם המסר הזה הוא רק קצה התמונה המדאיגה המצטיירת מצפון.

לפי שעה, עוד לא ברור איזו מערכת נ"מ הפעיל הצבא הסורי נגד מטוסי חיל האוויר. על פי התמונות שפורסמו בכלי התקשורת הערביים, חתיכות המתכת שנפלו בצד הירדני, ליד הכפר ענבה שבצפון המדינה, נראות כמו חלק מטילים מסיביים במיוחד. האם מדובר במערכת שמופעלת על ידי הסורים לבדם, או שמא מדובר כבר בחלק ממערכות ה-S-300 המתקדמות שרוסיה הציבה בסוריה, ומסייעת בהפעלתן?

עוד בוואלה! NEWS:
צבא סוריה: ישראל תקפה במרכז המדינה; "נגיב לתוקפנות הציונית"
חרף מערכות ההגנה המתקדמות של אסד, ישראל לא מוותרת על הקו האדום
בזמן תקיפה בסוריה: טיל נ"מ שנורה אל מטוס חיל האוויר יורט בידי ה"חץ"

מטוסי חיל האוויר משחררים נורים מעל שמי רצועת עזה – 30 ביולי 2014. רויטרס
הרוסים היו מעורבים? מטוס של חיל האוויר הישראלי בפעולה/רויטרס

האם מדובר כאן במסר מארמון הנשיא הסורי בלבד, או שמא משהו עם ניחוח מוסקבאי? אם הרוסים היו מעורבים בצורה כזו או אחרת בירי הנ"מ, הרי שזו מציאות שונה לגמרי מזו שהכרנו עד כה. וגם אם מדובר בפעולה סורית בלבד, הרי שהנשיא בשאר אסד מנסה להבהיר לישראל שאין בכוונתו להבליג עוד על הפצצת שיירות בין סוריה ללבנון.

ההודעה של הצבא הסורי הבוקר אמרה כי אנשיו הצליחו להפיל מטוס ישראלי אחד ולפגוע בשני. הדברים נטולי כל קשר למציאות, אולם ייתכן שנוסח ההודעה מאפשר לאסד להפגין ניצחון לכאורה בשדה הקרב ובכך להמשיך ולשמור על מדיניות הבלגה כלפי ישראל. גם בתקיפות אחרות בשנים האחרונות ובפעולות דרמטיות הרבה יותר העדיף אסד באופן שיטתי להימנע מעימות צבאי עם ישראל, מאחר שהתפתחות שכזו עלולה להביא דה פקטו לחיסול שרידי שלטונו בסוריה.

היעד לתקיפה הפעם, על פי הדיווחים בכלי התקשורת הערביים, היו משאיות שהעבירו "נשק אסטרטגי" מסוריה ללבנון, ונפגעו לא הרחק מבעלבכ. עם זאת, הסיפור המשמעותי יותר הוא חשיפת העיתון הכווייתי "אל-ג'רידה" השבוע, בדבר מפעלים שהקימה איראן בלבנון ובסוריה לייצור רקטות ארוכות טווח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
טילים בליסטיים של משמרות המהפכה האיראניים, 8 במרץ 2016. רויטרס
בקרוב אצלנו, אם זה תלוי בטהראן. טילים בליסטיים של משמרות המהפכה/רויטרס

על פי העיתון, המפעלים האלה הוקמו עמוק מתחת לאדמה, ויועצים מטעם "משמרות המהפכה" מפעילים אותם, יחד עם לבנונים שעברו הכשרה באוניברסיטאות באיראן. המפעלים האלה נועדו לייצר טילים או רקטות מדויקות במיוחד, שיכולות לפגוע ביעדים אסטרטגיים בישראל.

אם הדברים האלה כבר זולגים לדיווחים בתקשורת הערבית, ניתן לנחש שאין מדובר ביעדים שקל להשמידם בפעולה ישראלית מהאוויר. המפעלים בסוריה ולבנון מתכתבים גם עם הרצון האיראני בהקמת נמל ימי שיוחכר מסוריה ל-50 שנים. כל אלה מבשרים על המגמה שאנו צפויים לה ב-2017: ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ילך וייחלש, בעוד השפעת הרפובליקה האסלאמית של איראן רק תלך ותגבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully