וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא סוריה: ישראל תקפה במרכז המדינה; "נגיב לתוקפנות הציונית"

17.3.2017 / 11:16

בהודעה רשמית מדמשק נטען כי ארבעה מטוסים ישראליים פעלו הלילה באזור תדמור ותקפו עמדה צבאית. אחד מהם, על פי הצבא הסורי, הופל. דובר צה"ל הבהיר כי לא נשקף איום לכוחות, שלעברם נורה טיל נ"מ

צלמים זמניים מורשים

צבא סוריה הכריז היום (שישי) כי ארבעה מטוסי קרב ישראליים פעלו הלילה בשטח המדינה ותקפו עמדה צבאית בסמוך לעיר תדמור, שבמרכז סוריה. על פי הודעה רשמית ממשרד ההגנה בדמשק, מטוס אחד הופל על ידי כוחות צבא אסד, ומטוס נוסף נפגע.

על פי ההודעה הסורית, התקיפה החלה סביב השעה 2:40 (שעון ישראל), כשהמטוסים הגיחו מכיוון אל-בורייג', באזור צפון-מזרח הגבול הסורי-לבנוני. בעקבות התגובה הסורית, כך נמסר, נאלצו המטוסים הישראליים לשוב על עקבותיהם.

עוד בוואלה! NEWS:
חרף מערכות ההגנה המתקדמות של אסד, ישראל לא מוותרת על הקו האדום
דיווח: איראן הקימה בלבנון מפעלים לייצור רקטות עבור חיזבאללה
כביש להעברת נשק לסוריה ונמל שמאיים על ישראל: איראן מרחיבה פעילותה במזה"ת

שרידי טיל שנחת בשטח ירדן, 17 במרץ 2017. טוויטר, צילום מסך
"המטוסים נאלצו להימלט". שרידי הרקטה שאותרו בצפון ירדן, הלילה/צילום מסך, טוויטר
מפה תדמור. גוגל מפות, צילום מסך
מפה תדמור/צילום מסך, גוגל מפות

ההודעה הסורית יצאה נגד "התוקפנות של האויב הציוני, שמסייע לכנופיות הטרוריסטים של דאעש". על פי הצבא הסורי, ישראל מנסה בכך "להרים את המוראל הירוד שלה", ופוגעת בהישגי צבא אסד בלחימה נגד ארגוני האופוזיציה.

"המטה הכללי של הכוחות המזוינים מבהיר בזאת את נחישותו להיאבק בכל ניסיון תוקפנות של האויב הציוני בשטח כלשהו של סוריה", הובהר בסיכום ההודעה. עוד נטען כי כל תקיפה ישראלית "תיענה בכל האמצעים הנדרשים".

במערכת הביטחון העלו את רמת הדריכות והמוכנות לכל תרחיש בגבול הצפון על רקע ההתבטאות הסורית. עם זאת, בשלב זה לא עלתה רמת הכוננות ומתקיימת שגרה בפיקוד הצפון.

כוחות צבא אסד כובשים שטח באזור העיר תדמור שבסוריה. רויטרס
"ישראל מסייעת לכנופיות דאעש". כוחות צבא אסד באזור תדמור/רויטרס

דובר צה"ל אישר הבוקר כי חיל האוויר תקף הלילה כמה מטרות בשטח סוריה, אולם לא נמסר מיקומם. במהלך התקיפה, על פי ההודעה הישראלית, התגלו המטוסים והצבא הסורי שיגר לעברם טילים נגד מטוסים. אחד הטילים יורט בידי מערך ההגנה האווירית של החיל, באמצעות מערכת ה"חץ".

על פי הודעת דובר צה"ל, בשום שלב לא נשקפה סכנה לטייסי הכוח או לאזרחים על הקרקע. על פי דיווחים בכלי תקשורת ערביים התקיפה בוצעה באזור הגבול בין לבנון לסוריה, ממזרח לבעל בק, ובכלי התקשורת בירדן דווח על איתור שרידי רקטה מצפון באזור אירביד שבצפון המדינה, הרחק למדי מתדמור.

שרידי טיל שנחת בשטח ירדן, 17 במרץ 2017. טוויטר, צילום מסך
שרידי הרקטה בירדן, היום/צילום מסך, טוויטר

בעקבות יירוט הטיל נשמעה בסמוך לשעה 3:00 אזעקה באזור בקעת הירדן. ההתרעה הופעלה בכמה יישובים בבקעה ותושבים באזור ירושלים דיווחו כי שמעו שני פיצוצים עזים מעל העיר. הפעלת ההתרעה היא שחשפה בין היתר את העימות האווירי שהתנהל בסוריה.

בינואר הודיעה סוריה כי חיל האוויר הישראלי תקף יעדים בקרבת דמשק, סמוך לשדה התעופה הצבאי אל-מזה. בתקיפה אז האשים משטרו של הנשיא אסד כי התקיפה נערכה "כחלק מתמיכת ישראל בארגוני הטרור ובניסיון לשפר את המוראל שלהם". צבא סוריה הודיע בהמשך כי על ישראל להיזהר מפני "השלכות התקיפה הבוטה" וכי "יגדע את ידיהם של האחראים לה". על פי הודעת הצבא הטילים נורו משטח ישראל, ונחתו בשטח הבסיס.

כלי טיס בלתי מזוהים תקפו את שדה התעופה הצבאי מאזה שליד דמשק, סוריה. דצמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
זירת התקיפה בשדה התעופה בדמשק, בחודש דצמבר/צילום מסך, טוויטר

בתחילת דצמבר הותקף השדה במהלך שיוחס אז בידי המשטר הסורי לישראל. סוכנות סאנ"א דיווחה אז מפי גורם בכיר בצבא אסד כי המתקפה, שלא גרמה לפצועים, בוצעה על ידי טילי קרקע-קרקע ששיגרה ישראל מהר אביטל שברמת הגולן. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה זמן קצר לפני כן כי כלי טיס ישראליים תקפו את המקום מהמרחב האווירי של לבנון.

בסוף נובמבר נערכה תקיפה נוספת על אדמת סוריה שייחס המשטר לישראל. אז הותקפו מחסן נשק בחטיבה 38, השייכת לדיביזיה הרביעית בצבא הסורי, שנמצא באזור א-סבורה שליד דמשק, וכן שיירת כלי רכב השייכת לחיזבאללה בסמוך לכביש דמשק-ביירות. על פי דיווח ברשת הטלוויזיה הממלכתית במדינה את התקיפה ביצעו מטוסים של חיל האוויר הישראלי.

(עדכון ראשון: 10:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully