וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה טוענת: ישראל שיגרה מהגולן טילים אל שדה תעופה צבאי בדמשק

7.12.2016 / 12:39

בסוכנות הידיעות הרשמית נטען כי בתקיפת שדה התעופה אל-מאזה, שבוצעה לטענת דמשק מהר אביטל, לא היו פצועים. בחיזבאללה אמרו כי הייתה זאת תקיפה אווירית מתוך לבנון. גם בשבוע שעבר דווח על תקיפה דומה. בישראל לא מגיבים

צילום: סרטוני גולשים עריכה: ניב מעוז

סוריה האשימה היום (רביעי) את ישראל בתקיפת שדה התעופה הצבאי אל-מאזה בדמשק. בדיווח של סוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א, שציטטה גורם צבאי בכיר, נטען כי המתקפה, שלא גרמה לפצועים, בוצעה על ידי טילי קרקע-קרקע ששיגרה ישראל מהר אביטל שברמת הגולן. ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דווח מוקדם יותר כי כלי טיס ישראליים תקפו את המקום מהמרחב האווירי של לבנון. זאת הפעם השנייה בתוך שבוע שדמשק מאשימה את ירושלים בתקיפות נגד יעדיה.

לפי הגורם הצבאי הסורי, המתקפה אירעה בשעה 3:00 והובילה לשריפה גדולה באזור. הוא טען כי זהו ניסיון של "האויב הישראלי לתמוך בארגוני הטרור ולהרים את המורל שלהם". באל-מיאדין דווח כי המתקפה החלה בסמוך לשעה 4:00 וכוונה נגד מתחם ביטחוני בשדה. כתוצאה מכך דווח כי החלה סדרת פיצוצים שנמשכו כחצי שעה ושריפה גדולה פרצה במקום. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח אף הוא על תקיפה באזור, אך מבלי לייחס אותה לישראל.

שכונת אל-מאזה נמצאת בדרום-מערב עיר הבירה הסורית. שדה התעופה היה נחשב למרכזי בעיר עד שנפתח נמל התעופה הבינלאומי בדמשק. עד שנות ה-2000 היה בשכונה גם בית כלא ידוע לשמצה. כיום נמצאות בשכונה אוניברסיטת דמשק ושגרירויות זרות רבות.

לקריאה נוספת:
סוריה מאשרת: מטוסים ישראליים שיגרו טילים לעבר אזור דמשק
פצצות של 10 טון: צה"ל תקף מתקן של דאעש בסוריה
צה"ל חיסל ארבעה מחבלי דאעש שירו לעבר כוח צה"ל בגולן

כלי טיס בלתי מזוהים תקפו את שדה התעופה הצבאי מאזה שליד דמשק, סוריה. דצמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
השריפה שהשתוללה הלילה במקום, שדה התעופה מאזה/צילום מסך, טוויטר

ביום רביעי שעבר דווח כי מטוסים ישראליים ערכו שתי תקיפות, האחת שפגעה במחסן נשק בחטיבה 38, השייכת לדיביזיה הרביעית בצבא הסורי, שנמצא באזור א-סבורה שליד דמשק, והאחרת נגד שיירת כלי רכב השייכת לחיזבאללה בסמוך לכביש דמשק-ביירות. מאוחר יותר באותו היום אישרה רשת הטלוויזיה הממלכתית של סוריה כי מטוסים של חיל האוויר הישראלי הם שביצעו את התקיפות. לפי הדיווח, המטוסים שיגרו שני טילים לעבר אזור הנמצא ממערב לדמשק, בעת שהיו מעל שטח לבנון.

כמה ימים לפני כן תקף חיל האוויר חוליה של ארגון "צבא חאלד בן אל-ווליד" - שלוחת ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), בדרום רמת הגולן הסורית וארבעה מחבלים נהרגו. התקיפה באה בעקבות ירי של החוליה לעבר כוח צה"ל שערך מארב בגבול. יומיים לאחר מכן תקף כלי טיס של חיל האוויר מתקן של הארגון. מטוסי קרב הטילו פצצות במשקל של עשרה טון על המתחם ואמצעי לחימה שונים ששימשו את ארגון הטרור והיו במתקן הושמדו. מצה"ל נמסר אז כי היעד שהותקף הוא מתקן צבאי נטוש, שהיה בעבר בשימוש כוחות האו"ם. לפי ההודעה, המקום שימש את מחבלי הארגון לתקיפת כוחות צה"ל ולביסוס פעילותם בסמוך לגבול.

(עדכון ראשון: 9:01)

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשן מיתמר מהאזור/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully