וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל חיסל ארבעה מחבלי דאעש שירו לעבר כוח צה"ל בגולן

כוח גולני שהיה במארב באזור גבול סוריה נתקל באש ממקלע כבד מכלי רכב חולף. בתגובה, כלי טיס של חיל האוויר תקף את חוליית המחבלים, שנמנים עם "צבא חאלד בן אל-ווליד", ארגון הנחשב לשלוחתו של דאעש בגולן. נתניהו: "לא ניתן לדאעש להתבסס בגבולנו בחסות המלחמה בסוריה"

עריכה: ניר חן

חוליה של "צבא חאלד בן אל-ווליד", ארגון המזוהה עם דאעש (המדינה האסלאמית) ונחשב לשלוחתו בגולן, פתחה באש הבוקר (ראשון) לעבר כוח צה"ל שהיה במארב בגבול סוריה. בתגובה תקף חיל האוויר את החוליה, ועל פי הערכות חיסל ארבעה מחבלים. מדובר בהיתקלות הראשונה עם אנשי הארגון.

כוח מגדוד הסיור של חטיבת גולני יצא הבוקר למארב ליד היישוב נוב, באזור שנמצא סמוך לגדר המערכת אך בתוך שטח ישראל. לפי צה"ל, המחבלים, שסיירו באזור עם כלי רכב, ירו לעבר הכוח, שבתגובה השיב אש. מצה"ל נמסר כי החוליה שיגרה פצמ"רים, השתמשה במקלע כבד וירתה מנשק קל. במהלך ההיתקלות, כלי טיס של חיל האוויר זיהה את החוליה, ירה לעברם והשמיד את כלי הרכב.

לקריאה נוספת:
אחרי שבוע של זליגות: שני יירוטים בצפון על ידי כיפת ברזל
אזעקות נשמעו בצפון רמת הגולן; לא אותרו נפילות
סוריה על תקיפת צה"ל בגולן: ישראל מנסה להכשיל את הפסקת האש

חיילי צה"ל על גבול ישראל עם סוריה. פברואר 2016. רויטרס
היתקלות ראשונה עם הארגון. חיילי צה"ל באזור הגבול עם סוריה, פברואר/רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לתקרית בגולן, ובישיבת הממשלה המיוחדת בחיפה אמר כי "הוא מבקש לשבח את חיילי צה"ל שהדפו הבוקר בהצלחה מתקפה נגדנו במשולש הגבולות. אנחנו ערוכים היטב בגבולנו הצפוני, ולא ניתן לגורמי דאעש או גורמים אחרים להתבסס בחסות המלחמה בסוריה".

בכיר שב"כ לשעבר ירון בלום אמר במשדר וואלה! NEWS כי "כל מדינות האזור השכנות סובלות מחוסר יציבות, מדינות מתפרקות ובמקומן נכנסו ארגוני טרור, שבשלב זה נלחמים זה מול זה ומדי פעם הפעילות זולגת לעבר ישראל. גורמי מודיעין, אמ"ן ושב"כ פועלים יחד עם צה"ל בגזרת רמת הגולן ולבנון, והתוצאות נראות בשטח".

מדובר צה"ל נמסר: "במהלך פעילות מבצעית של כוח צה"ל בדרום רמת הגולן, הכוח זיהה ירי נק"ל ופצצות מרגמה שנורו לכיוונו על ידי מחבלים. במקום התפתחו חילופי אש. אין נפגעים לכוחותינו. בתגובה צה"ל תקף ופגע בחוליית מחבלים. צה"ל לא יסבול פגיעה בריבונות מדינת ישראל ויגיב בחומרה לכל ניסיון להפר אותה".

(עדכון ראשון: 09:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully