וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה על תקיפת צה"ל בגולן: ישראל מנסה להכשיל את הפסקת האש

אילן זלאיט

14.9.2016 / 11:55

גורם צבאי סורי אמר כי תקיפת חיל האוויר בתגובה לנפילות היא "ניסיון ברור של האויב הישראלי להסלים את המצב. הגורם חזר על הטענות כי התקיפות נעשות כחלק מהסיוע לארגוני המורדים האסלאמיסטיים

עריכה: ניר חן

גורם צבאי סורי אמר הבוקר (רביעי) כי תקיפת חיל האוויר ברמת הגולן הסורית הלילה היא "ניסיון ברור של האויב הישראלי להסלים את המצב לאחר יישום ההסכם הרוסי-אמריקני". בהודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנא", חזר הגורם על הטענות כי התקיפות נעשות כחלק מהסיוע של ישראל לארגוני המורדים האסלאמיסטיים מעבר לגבול.

הסכם הפסקת האש נכנס לתוקפו ביום שני בשעה 19:00, ולפי הארגון הסורי לזכויות אדם, השקט נשמר באזורים שבהם הרגיעה מיושמת. ההסכם לא כולל את דאעש ואת ג'בהת פתח א-שאם, ג'בהת א-נוסרה לשעבר. האחרון מנהל מתקפה בקוניטרה שבגולן הסורית והמשטר טוען כי הוא נתמך בידי ישראל.

אתמול נפלו שלוש פצצות מרגמה בגולן, האחרונות בשורת הנפילות שאירעו באזור בימים האחרונים. גם ביום שני נחתה פצמ"ר בשטח ישראל ובעקבות זאת תקף חיל האוויר מטרה של צבא אסד בקוניטרה. במקרה זה, ניסו כוחות המשטר לפגוע בכלי הטיס ושיגרו לעברם שני טילי קרקע-אוויר.

דובר צה"ל מסר כי כלי הטיס לא היו קרובים למקור הירי וכי לא נשקפה להם סכנה. בטלוויזיה הסורית דיווחו כי הצבא הפיל מטוס קרב ומל"ט ישראליים.

לקריאה נוספת בנושא
צבא אסד מאותת לישראל: ינסה להפיל כלי טיס של חיל האוויר
במהלך התקיפה בסוריה: צבא אסד ניסה להפיל מטוסים של חיל האוויר

כוחות צה"ל באימון ברמת הגולן, 13 בספטמבר 2016. AP
טנקים של צה"ל ברמת הגולן במסגרת תרגיל, אתמול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully