וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא אסד מאותת לישראל: ינסה להפיל כלי טיס של חיל האוויר

14.9.2016 / 0:33

בצל תקיפה ישראלית נוספת בסוריה, הסורים מנסים להראות שחוקי המשחק משתנים ואסד מבקש לשים דגש על הפרת הריבונות בידי צבאות זרים. גורמי ביטחון מזהירים: הסכנה הבאה - מארבים נגד מטוסים

עריכה: ניר חן

(בווידאו: סיקור הדיווח הסורי על הירי אל כלי הטיס של חיל האוויר)

על רקע תקיפה נוספת של חיל האוויר אמש (שלישי) בשטח סוריה, בצה"ל רואים בשיגור שני טילי הקרקע-אוויר לפנות בוקר אל כלי טיס של חיל האוויר באזור רמת הגולן עוד מהלך שמסמן את השינוי במרחב האווירי באזור. מוקדם יותר תקף שוב חיל האוויר מטרות של צבא אסד ברמת הגולן הסורית, ועל פי דיווחים בכלי תקשורת סוריים, כוחות הצבא השיבו בירי טילי קרקע-אוויר.

לפי הודעת דובר צה"ל מאמש, חיל האוויר תקף תותחים השייכים למשטר הסורי במרכז רמת הגולן הסורית - אך ציין כי הוא לא יהסס לפעול גם מול קבוצות המורדים במדינה השסועה. "צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה. צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לנעשה בשטחו. עם זאת, לא יהסס לפעול גם מול גורמי התנגדות אחרים בסוריה", נמסר. "צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לנעשה בשטחו. עם זאת, לא יהסס לפעול גם מול גורמי התנגדות אחרים בסוריה".

גורמי ביטחון סיפרו לוואלה! NEWS כי לאחרונה הגביר הצבא הסורי את "נעילות המכ"ם" על כלי הטיס של חיל האוויר כחלק מהניסיונות לפתוח באש אליהם. נעילת מכ"ם היא שלב אחד לפני שיגור טיל. גורמים במערכת הביטחון מגדירים את ניסיון הפלת המטוסים לפנות בוקר "עליית מדרגה" שנובע בעיקר מהביטחון העצמי שהצטבר בצמרת משטרו של אסד - תוצאה מהנוכחות הרוסית בסוריה ומהמעורבות האמריקנית בהסכם הפסקת האש.

עוד בוואלה! NEWS:
בזמן הפסקת האש בסוריה: שלושה פצמ"רים נפלו בשטח רמת הגולן
המשטר הסורי: "נעצור משלוחי סיוע הומניטרי שלא יתואמו איתנו"
אפקט הפרפר: כך טעות של חייל סורי זוטר כמעט הובילה להפלת מטוסים ישראליים

מטוס הברק חיל האוויר. דובר צה"ל
"חיל האוויר יודע להתמודד עם מערכות מתקדמות יותר". מטוס של חיל האוויר בתעופה/דובר צה"ל

הגורמים מעריכים כי הרוסים, שתומכים במשטר אסד, מעבירים לכוחותיו מידע בזמן אמת על פעילות אווירית באזור, כולל זו של חיל האוויר הישראלי. על פי הגורמים, לא ניתן לפסול את האפשרות כי מידע שכזה הקפיץ אמש את מערכות ההגנה של הסורים.

"יש הבדל משמעותי בין השלב שבו סוללת הגנה אווירית מאתרת את כלי הטיס, מזהה אותו ונועלת עליו את המכ"ם, לבין השלב בו היא משגרת לעברו טיל", הסביר גורם ביטחוני והוסיף כי עליית המדרגה הבאה יכולה להיות מארבים לכלי טיס. "סוללות הגנה אוויריות ניידות של הצבא הסורי יסתתרו בשטח ויפעילו מכ"ם ברגע האחרון כדי שיהיה קשה מאוד לאתר אותן". הוא הוסיף כי מדובר במהלך שיכול להקשות או להפתיע את הטייסים ויאפשר לכוחות הסורים לבצע תקיפה. הגורם הוסיף כי "חיל האוויר יודע להתמודד עם מערכות ושיטות פעולה יותר מתקדמות מאלה שיש לצבא הסורי".

לכל טיסה מבצעית מהסוג הזה של חיל האוויר קיים תכנון מפורט הכולל תנאי בטיחות ברורים במטרה להימנע מחיכוך עם סוללות הגנה אוויריות מסוגים שונים ומחיכוך עם כלי טיס זרים. גורמי צבא רשמיים ציינו כי הצבא הסורי לא היה קרוב כלל לפגיעה בכלי הטיס של חיל האוויר, וההתקפה בוצעה כשהמטוסים היו בדרכם חזרה לבסיס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

עם זאת, אין ספק כי טיסות במרחב הצפון יהיו מאתגרות יותר ומורכבות יותר בשל הפסקת האש במלחמת האזרחים בסוריה. למשטר אסד יש כעת יכולת גדולה יותר לשים לב להפרות הריבונות של צבאות זרים במרחב האווירי של ארצו.

(עדכון ראשון: 23:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully