וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן הפסקת האש בסוריה: שלושה פצמ"רים נפלו בשטח רמת הגולן

פחות מיממה לאחר נפילת פצצת מרגמה ראשונה בישראל מאז כניסתה לתוקף של הפסקת האש, דווח על זליגות נוספות תוך זמן קצר. סוריה פנתה לאו"ם במחאה על התקיפה הישראלית. ח"כ ילין: "אסור לחזור על הטעות של עוטף עזה"

עריכה: ניר חן

פצצת מרגמה נפלה היום (שלישי) בצפון רמת הגולן, ככל הנראה בעקבות זליגה מהלחימה בסוריה. לא דווח על נפגעים ולא נגרם נזק. מדובר בנפילת הפצמ"ר השנייה ביממה האחרונה בשטח רמת הגולן, בצל דיווחים של הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח על עימותים באזור קוניטרה בין המשטר הסורי לארגונים אסלאמיסטיים, חרף הפסקת האש במדינה שנכנסה לתוקפה אמש בשעה 19:00 (שעון ישראל).

פחות משעה לאחר מכן, דיווחו תושבים על נפילה נוספת באזור, ובהמשך התקבל אישור לשתי נפילות נוספות בצפון רמת הגולן, כלומר שלוש בסך הכול תוך שעות בודדות. כמו כן, כביש 98 ברמת הגולן נסגר לתנועה מאלוני הבשן ועד צומת בראון ונפתח לתנועה לאחר כמה שעות.

עוד בוואלה! NEWS:
במהלך התקיפה בסוריה: צבא אסד ניסה להפיל מטוסים של חיל האוויר
בתגובה לנפילת הפצמ"ר בגולן: צה"ל תקף מטרות של צבא אסד בסוריה
זליגת ירי לישראל בזמן הפסקת האש בסוריה: פצמ"ר נחת בגולן

עשן מיתמר מהיישוב ג'ובאתא א-חשב בסוריה כפי שנראה מגבול ישראל. 11 בספטמבר 2016. רויטרס
הלחימה בסוריה השבוע, כפי שנראתה מהגבול הישראלי/רויטרס

ח"כ חיים ילין, ראש המועצה האזורית אשכול לשעבר, מסר כי "לפני 16 שנה פצמ"ר בודד התפוצץ בעוטף עזה, חוסר תגובה ונחישות הביא להמשך הירי והתמודדות של התושבים מול מצב ביטחוני מתמשך". לדבריו, "אסור לחזור על אותה טעות ולאפשר מצב דומה ברמת הגולן וצפון הארץ. אסור לאפשר שום זליגה. כל ירי צריך להיות מטופל כאילו הוא ירי מכוון, וממשלת ישראל חייבת להורות לצה"ל לפעול בחוזקה. הצד השני צריך לדעת שלא נאפשר שום ירי אל עבר מדינתנו".

הלילה תקף חיל האוויר מטרות של צבא אסד במרכז רמת הגולן הסורית, בתגובה לנפילת הפצמ"ר אתמול. זו הפעם הראשונה שצה"ל תוקף בשטח סוריה מאז נכנסה לתוקפה הפסקת האש במדינה. מצה"ל נמסר כי במהלך התקיפה, צבא סוריה שיגר שני טילי קרקע-אוויר לעבר כלי הטיס של חיל האוויר. בהודעה נמסר כי המטוסים היו רחוקים ממקור הירי וכי הוא "לא היה איום על כוחותינו".

זאת לאחר הטענות של המשטר דמשק, שטען כי הפיל מטוס קרב ומל"ט ישראלי במהלך הגיחה. גורם ביטחוני אמר כי תוך כדי התקיפות בסוריה "נעשו ניסיונות לפגוע בכלי הטיס, אך המאמץ הסורי לא היה אפילו קרוב. מדובר במהלך תקשורתי בלבד".

ראש המועצה האזורית גולן, אלי מלכה, טען אתמול כי "אין הבדל בין זליגה לירי מכוון. הפצצה היא אותה פצצה ומהווה סיכון לחיי אדם". לדבריו, "באחריות שר הביטחון וצה"ל להעביר מסר ברור לכל הגורמים בצידו השני של הגבול שכל נפילת פגז או פצמ"ר בגולן יחשב כירי מכוון לישראל וצה"ל יגיב בעוצמה להשמדת מקורות הירי ופגיעה בכוחות שלהם הוא משתייך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"גם נמל התעופה בתל אביב נמצא בטווח הירי"

בהודעה של צבא סוריה נמסר כי "התקיפות הן חלק מהסיוע הגלוי שמעניק האויב הציוני לקבוצות הטרור החמושות לאור האבידות הקשות שספגו באזור קוניטרה". בדמשק מאשימים את ישראל בכך שהיא מסייעת לאופוזיציה נגדה, והיום פנתה סוריה לאו"ם בדרישה להפסיק את התקיפות הישראליות בשטחה.

באגרת שהעביר משרד החוץ הסורי למזכ"ל האו"ם באן קי מון ולמועצת הביטחון, טענה דמשק כי תקיפת חיל האוויר הלילה נועדה להקל על המורדים הנלחמים בצבא הסורי באזור קוניטרה, בראשם ארגון פתח א-שאם האסאלמיסטי, במסגרת "ברית" עם ישראל, לטענת דמשק. סוריה דרשה מהאו"ם "לנקוט בכל הצעדים האפשריים" להעניש את ישראל ולאלץ אותה להפסיק לסייע למורדים.

כוחות צה"ל באימון ברמת הגולן, 13 בספטמבר 2016. AP
"לנקוט בכל הצעדים האפשריים להעניש את ישראל". כוחות צה"ל באימון ברמת הגולן, היום/AP

הירי לעבר המטוסים הישראליים זכה לסיקור נרחב בתקשורת הממלכתית בסוריה. מלבד הודעת צבא סוריה, רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המקורבת למשטר אסד, דיווחה מפי גורמים צבאיים כי המטוס שהופל הוא מדגם F-16, וכי הוא התרסק מערבית לקוניטרה, בשטח שבשליטת ארגון פתח א-שאם. הגורמים עוד ציינו כי הארגון השתלט על האזור "בסיוע ישראלי".

בכלי התקשורת הסוריים אמנם פרסמו את תגובת דובר צה"ל, אולם דבקו בגרסת דמשק לפיה המטוסים הופלו. הם בירכו על "ההישג המכובד", והחלו אף לנתח את התגובה הישראלית הצפויה. "זהו מסר שהופנה לאויב, והוא יצטרך לבחון את צעדיו בימים הקרובים", אמרה השדרנית בערוץ "אל-מנאר" של חיזבאללה, ואילו הפרשן הצבאי חסן חסן הכריז כי "הפלת מטוס קרב ישראלי היא שינוי של כללי המשחק", וכי "הישראלים יודעים שגם נמל התעופה בתל אביב נמצא בטווח הירי הסורי".

פייסל קאסם, מנחה ממוצא סורי ברשת "אל-ג'זירה" הידוע בהתנגדותו למשטר אסד רשם בחשבון הטוויטר שלו כי "הרבה סורים מאושרים מהפלת מטוסים ישראליים, אולם בשאר אסד פחדן מדי בשביל לירות לעבר חתולה ישראלית, ובטח שלא על מטוס". בסקר שהעלה קאסם, הוא שאל את עוקביו הרבים מהעולם הערבי לאיזו גרסה הם מאמינים בנוגע לאירוע, וקרוב ל-75% מהם השיבו כי הם מאמינים להכחשה הישראלית.

(עדכון ראשון: 17:18)

כוחות צה"ל באימון ברמת הגולן, 13 בספטמבר 2016. AP
כוחות צה"ל באימון ברמת הגולן, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully