וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במהלך התקיפה בסוריה: צבא אסד ניסה להפיל מטוסים של חיל האוויר

13.9.2016 / 10:19

דובר צה"ל מסר כי המשטר שיגר שני טילי קרקע-אוויר לעבר כלי הטיס שתקפו עמדות בקונטרה בתגובה לזליגת הפצמ"ר, אך "הם לא היוו איום על כוחותינו". בדמשק טענו כי הפילו מטוס קרב ומל"ט

עריכה: ניר חן

צבא סוריה שיגר הלילה (שלישי) שני טילי קרקע-אוויר לעבר כלי טיס של חיל האוויר שתקפו עמדות בקוניטרה - כך הודיע דובר צה"ל. בהודעה נמסר כי המטוסים היו רחוקים ממקור הירי וכי הוא "לא היה איום על כוחותינו". זאת לאחר הטענות של המשטר דמשק, שטען כי הפיל מטוס קרב ומל"ט ישראלי במהלך הגיחה. גורם ביטחוני אמר כי תוך כדי התקיפות בסוריה "נעשו ניסיונות לפגוע בכלי הטיס, אך המאמץ הסורי לא היה אפילו קרוב. מדובר במהלך תקשורתי בלבד".

בהודעה של צבא סוריה נמסר כי "חיל האוויר הישראלי תקף הלילה ב-1:00 את אחד ממוצבינו הצבאיים באזור קוניטרה. אמצעי ההגנה האווירית שלנו הצליחו להפיל מטוס קרב דרומית-מערבית לקוניטרה ומזל"ט מערבית לסעסע". עוד נטען בהודעה כי "התקיפות הן חלק מהסיוע הגלוי שמעניק האויב הציוני לקבוצות הטרור החמושות לאור האבידות הקשות שספגו באזור קוניטרה". בדמשק מאשימים את ישראל בכך שהיא מסייעת לאופוזיציה נגדה.

עוד על הנושא
בתגובה לנפילת הפצמ"ר בגולן: צה"ל תקף מטרות של צבא אסד בסוריה
זליגת ירי לישראל בזמן הפסקת האש בסוריה: פצמ"ר נחת בגולן

עשן מיתמר מהיישוב ג'ובאתא א-חשב בסוריה כפי שנראה מגבול ישראל. 11 בספטמבר 2016. רויטרס
עשן מיתמר מאזור הקרבות בגולן, החודש/רויטרס

הלילה תקף חיל האוויר עמדה של משטר אסד במרכז רמת הגולן הסורית בתגובה לנפילת פצצת מרגמה בשטח ישראל, שזלגה מהלחימה באזור בין המורדים לכוחות הממשל. מודבר צה"ל נמסר כי הוא "רואה במשטר הסורי אחראי לנעשה בשטחו ולא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה".

נפלית הפצמ"ר בשטח ישראל הגיעה במהלך הפסקת האש שנכנסה אתמול לתוקפה בסוריה, אך באזור קוניטרה נמשכים הקרבות בין צבא אסד לג'בהת פתח א-שאם, ג'בהת א-נוסרה לשעבר, שאינו חלק מההסכם. בימים האחרונים נפלו עוד כמה פצמ"רים באזור מבלי לגרום לנפגעים.

ראש המועצה האזורית גולן, אלי מלכה, טען אתמול כי "אין הבדל בין זליגה לירי מכוון. הפצצה היא אותה פצצה ומהווה סיכון לחיי אדם". לדבריו, "באחריות שר הביטחון וצה"ל להעביר מסר ברור לכל הגורמים בצידו השני של הגבול שכל נפילת פגז או פצמ"ר בגולן יחשב כירי מכוון לישראל וצה"ל יגיב בעוצמה להשמדת מקורות הירי ופגיעה בכוחות שלהם הוא משתייך".

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
נפילת פצמ"ר ברמת הגולן, 10 בספטמבר 2016. פורטל דלילוק, מערכת וואלה! NEWS
שטח נפילת פצמ"ר בגולן, שבת/מערכת וואלה! NEWS, פורטל דלילוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully