וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטר הסורי: "נעצור משלוחי סיוע הומניטרי שלא יתואמו איתנו"

עדי ראייה דיווחו כי עשרות משאיות סיוע חצו את הגבול מטורקיה בדרך לחאלב. הפסקת האש מחזיקה מעמד, אחרי שאתמול נרשמו כמה הפרות עם כניסתה לתוקף. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, מניין ההרוגים עלה ל-300 אלף

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

הממשל הסורי מסר היום (שלישי) כי הוא ימנע העברת סיוע הומניטרי לחאלב, אלא אם זה יתואם עמו. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הממלכתית סאנ"א, גורם במשרד החוץ בדמשק מסר כי "סוריה מכריזה על דחייתה של סיוע הומניטרי לחאלב שלא יתואם עמה ועם האו"ם, במיוחד מהמשטר הטורקי".

עדי ראייה סיפרו כי שתי שיירות של כ-20 משאיות הנושאות סיוע הומניטרי חצו את הגבול של טורקיה עם סוריה כחלק מהפסקת האש. באנקרה אמרו כי יחד עם האו"ם היא מתכוונת לשלוח את הציוד אל חאלב. עם זאת, הארגון הודיע כי לא מדובר במשאיות השייכות לו וכי הוא ממתין לייצוב השטח בטרם יתחיל בהכנסת הסיוע לאזרחים.

עוד בוואלה! NEWS:
זליגת ירי לישראל בזמן הפסקת האש בסוריה: פצמ"ר נחת בגולן
אסד לפני הפסקת האש: נכבוש את כל השטחים שבידי הטרוריסטים
האתגר הישראלי בצל הפסקת האש: חיזוק ההרתעה בגבול סוריה

כוחות הנאמנים לנשיא סוריה בשאר אסד באזור של מכלות צבאיות שכבשו מהמורדים בדרום חאלב, 5 בספטמבר 2016. רויטרס
הניחו את הנשק, לפי שעה. כוחות המשטר בחאלב, בשבוע שעבר/רויטרס

מהארגון הסורי לזכויות אדם נמסר כי הפסקת האש בסוריה, שנכנסה אתמול לתוקפה, מחזיקה מעמד ולא נרשמו מאז הרוגים בקרב האזרחים. לפי הארגון, אתמול אירעו כמה תקיפות אוויריות והפגזות בשעות הראשונות של הפסקת האש, בין בצפון מחוז חמאת, בפרברי דמשק ובצפון מחוז חאלב. עם זאת, היום שככה הלחימה ולפי הארגון הרגיעה נשמרת.

עוד מסר היום הארגון כי מספר ההרוגים במלחמת האזרחים, שהחלה לפני חמש שנים וחצי, הגיע ליותר מ-301 אלף איש. עם זאת, לפי ההערכות המספר האמתי הוא 430 אלף הרוגים, שאת חלקם לא הצליח לתעד הארגון שמנטר מבריטניה אחרי המלחמה באמצעות רשת של פעילים על הקרקע.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ילדה שואבת מים בפרברי דמשק, סוריה, 12 בספטמבר 2016. רויטרס
ילדה שואבת מים בפרברי דמשק, אתמול/רויטרס

ההסכם שנכנס אתמול לתוקף היה הניסיון השני השנה של ארצות הברית ושל רוסיה להביא להפסקת אש כוללת. הוא אינו כולל את ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ואת ג'בהת פתח א-שאם, ג'בהת א-נוסרה לשעבר. אם תחזיק מעמד הרגיעה, שתי המעצמות אמורות להתחיל לתקוף יחד יעדים של שני הארגונים בעוד הנשיא בשאר אסד אמור להפסיק להפציץ אזורים מסוימים שבידי האופוזיציה.

ואולם, היעדר מנגנון ענישה להפרות הפסקת האש מצד המשטר ואי הכללת ג'בהת פתח א-שאם - אחד הארגונים החזקים ביותר בסוריה - העלו ספקות לגבי הצלחת הניסיון הדיפלומטי השני לעצירת שפיכת הדמים. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, אתמול נהרגו 31 איש בלחימה שהתחוללה באזורים שונים במדינה בשעות שקדמו להפסקת האש שהחלה ב-19:00.

במהלך הלילה תקפו כלי טיס של צה"ל משגרים של צבא אסד בקוניטרה, לאחר שאתמול נפלה פצצת מרגמה ברמת הגולן. היום טענו בדמשק כי הפילו מטוס קרב ומל"ט ישראליים, אך דובר צה"ל מסר כי כלי הטיס לא נפגעו משני טילי קרקע-אוויר ששיגר לעברם צבא סוריה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully