וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד לפני הפסקת האש: נכבוש את כל השטחים שבידי הטרוריסטים

12.9.2016 / 13:14

נשיא סוריה ביקר בעיירה בפרברי דמשק ששוחררה לאחרונה מידי המורדים, והבטיח כי "כוחות הצבא ימשיכו לפעול למען השבת הביטחון". לפני יישום ההסכם, הלחימה בין המשטר לאופוזיציה נמשכת ביתר שאת

עריכה:

נשיא סוריה בשאר אסד הכריז היום (שני) כי ארצו "נחושה להשיב את כל האזורים שבידי הטרוריסטים", שעות ספורות לפני תחילת הפסקת האש. בדברים שנשא לראשונה מאז הושג ההסכם, אמר הנשיא, שביקר בעיירה דאריא שבפרברי דמשק ושוחררה לאחרונה משליטת המורדים, כי הוא ישקם את המדינה וכי "כוחות הצבא ימשיכו לפעול למען השבת הביטחון".

"מי שמסתמך על הבטחות של גורמים חיצוניים לא יראה תוצאות. על כל הסורים להתאחד למען הפיוס", אמר אסד. השליט התפלל לרגל חג הקורבן שיחל הערב במסגד בעיירה שהייתה נצורה במשך שנים, עד שפונתה בחודש שעבר בהסכם בין האופוזיציה למשטר.

עוד באותו עניין:
הפסקת האש בסוריה תחזיק מעמד? "רחוקים מזה כמו מזרח ומערב"
האתגר הישראלי בצל הפסקת האש: חיזוק ההרתעה בגבול סוריה
אחרי ההכרזה על ההסכם: יותר ממאה הרוגים בתקיפות בצפון סוריה

נשיא סוריה בשאר אסד בעיירה דאריא, שפברברי דמשק, 12 בספטמבר 2016. רויטרס
נאומו לא מבשר טובות. אסד במסגד בדאריא, היום/רויטרס

הלחימה בין כוחות המשטר לבין המורדים נמשכה היום ביתר שאת בכמה אזורים במדינה. זאת ככל הנראה בניסיון של שני הצדדים לחזק את עמדותיהם לפני תחילת יישום ההסכם, שהתקבל על ידי כמה מארגוני המורדים, אך נדחה על ידי אחרים.

קבוצות הלוחמות במסגרת הרופפת של צבא סוריה החופשי שלחו אתמול איגרת לארצות הברית על ההסכם שהשיגה עם רוסיה, ובה כתבו כי בעוד הם "ישתפו בחיוב פעולה" עם הפסקת האש, הם חוששים שהיא תשרת את ממשלו של הנשיא בשאר אסד. על אף שלא הצהירו כי יחדלו מהלחימה, שני מורדים שאישרו את תוכן האיגרת אמרו כי הם יכבדו את הפסקת האש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נזק מתקיפות אוויריות על שוק באידליב, צפון סוריה, 10 בספטמבר 2016. רויטרס
המורדים ספקנים לגבי הפסקת האש. הריסות באידליב, שבת/רויטרס

עם זאת, הארגונים מודאגים מהיעדרותו של מנגנון אכיפה, מחוסר הנגיעה לאזורים הנצורים ומהסעיף המאפשר למטוסי קרב של צבא סוריה לתקוף עד תשעה ימים לאחר כניסת ההסכם לתוקף. הארגון האסלאמסטי החזק אחראר א-שאם תקף אתמול בערב את ההסכם, אך נמנע מלהצהיר מפורשות כי הוא לא יקיים אותו.

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח על קרבות באזור חאלב ודמשק, כשמתקפות של המשטר באזור לטיקה ושל המורדים בדרום-מערב המדינה הצביעו על רצון הצדדים לשפר את עמדותיהם בטרם נצירת האש. מתקפות אוויריות אירעו גם באידליב, שבשליטת המורדים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"חלק גדול מההסכם משרת את המשטר ולא מפעיל עליו לחץ, ולא משרת את העם הסורי", אמר זכריה מלהיפג'י, חבר בארגון "פסטקים" הפועל בחאלב. משטר אסד לא פרסם תגובה רשמית להסכם שהשיגו ארצות הברית ורוסיה בסוף השבוע, אך הטלוויזיה הממלכתית ציטטה "גורמים פרטיים" שאמרו כי דמשק מקבלת את ההבנות. גם איראן וחיזבאללה, הנלחמות לצד כוחות המשטר, הביעו תמיכה בהסכם.

ההסכם לא כולל את ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ואת ג'בהת פתח א-שאם – ג'בהת א-נוסרה לשעבר – שהתנער מאל-קאעדה לאחרונה ושינה את שמו. ארגוני המורדים זועמים על כך שבעוד ג'בהת פתח א-שאם, הפועל רק על אדמת סוריה, אינו חלק מהפסקת האש, המיליציות השיעיות הנתמכות בידי איראן ולוחמות לצד צבא סוריה נתפסות לגיטימיות. לטענתם, זה מצביע על "מוסר כפול".

המורדים ציינו עוד באיגרת ששלחו לוושינגטון כי העובדה שג'בהת פתח א-שאם יהיה מטרה לגיטימית תשמש תירוץ לרוסיה להפציץ ארגוני מורדים אחרים, כשהם מזכירים את הפסקת האש הקודמת בפברואר שקרסה בתוך כמה שבועות. ארצות הברית הזהירה ביום שבת כי מורדים שישתפו פעולה עם ג'בהת פתח א-שאם יעמדו בפני "השלכות כואבות".

(עדכון ראשון: 9:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully