וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההכרזה על ההסכם: יותר ממאה הרוגים בתקיפות בצפון סוריה

69 בני אדם, בהם 13 ילדים, נהרגו בתקיפה אווירית על שוק ירקות באידליב, בעוד 45 נהרגו בתקיפה אווירית על מחוז חאלב. הבוקר: חיזבאללה ואיראן בירכו על המתווה שהושג לסיום מלחמת האזרחים במדינה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

יותר ממאה בני אדם נהרגו בסוריה ביממה האחרונה מאז הכריזו רוסיה וארצות הברית על המתווה לסיום מלחמת האזרחים בסוריה. לפי גורמי אופוזיציה, בתקיפה אווירית על שוק ירקות באידליב נהרגו 69 בני אדם, בהם 13 ילדים, בעוד בתקיפות על מחוז חאלב נהרגו לפחות 45.

במסגרת המתווה שהושג, הפסקת אש בת עשרה ימים צפויה להתחיל מחר בעוד התקיפות האוויריות נגד ארגוני הטרור דאעש וג'בהת א-נוסרה יימשכו. בתכנית, שעליה הוסכם בתום יום דיונים מרתוני בז'נבה שבשווייץ, סוכם כי הצדדים יאפשרו גישה לארגוני סיוע הומניטרי לכל האזורים בסוריה שבעה ימים לאחר תחילת הפסקת האש.

לקריאה נוספת:
האתגר הישראלי בצל הפסקת האש: חיזוק ההרתעה בגבול סוריה
העיניים נשואות לפוטין: המפתח להפסקת האש בסוריה נמצא במוסקבה
משטר אסד אישר את המתווה להפסקת מלחמת האזרחים בסוריה

נזק מתקיפות אוויריות על שוק באידליב, צפון סוריה, 10 בספטמבר 2016. רויטרס
69 נהרגו בתקיפה אווירית על שוק. ההריסות באידליב/רויטרס

היום הודיע ארגון חיזבאללה כי הוא תומך בהפסקת האש אך ימשיך להילחם בארגונים אלה. כלי תקשורת המזוהים עם הארגון הלבנוני מסרו כי הפסקת האש היא הזדמנות שכולם צריכים לנצל למען העם הסורי. הודעת חיזבאללה באה בעקבות אישורו של משטר בשאר אסד אתמול של המתווה המשותף. האחרונה שבירכה את ההסכם היא איראן, שקראה ל"פיקוח צמוד" על יישומו.

טורקיה והאיחוד האירופי בירכו על התכנית שהושגה, אך הזהירו כי פעולות נוספות דרושות. אנקרה טענה כי סיוע חייב להיות מועבר כבר בתחילת הפסקת האש, ואילו שרת החוץ של האיחוד פדריקה מוגריני אמרה כי היא מצפה שיחול גם שינוי פוליטי במדינה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נזק מתקיפות אוויריות על שוק באידליב, צפון סוריה, 10 בספטמבר 2016. רויטרס
חיזבאללה תומך במתווה. אידליב/רויטרס

האופוזיציה בסוריה בירכה גם היא על המתווה, ודוברת המועצה הלאומית הסורית, בסמה קודמני, אמרה כי גם המועצה מקבלת בברכה את המתווה "אם יאכפו אותו". קודמני הטילה את האחריות לפתחה של מוסקבה, שכן לטענתה רק בעזרת רוסיה המשטר בדמשק יציית להסכם הפסקת האש. לעומת המועצה הלאומית הסורית, מורדים סורים הטילו ספק בהסכם וטוענים כי למרות המתווה - רוסיה תמשיך בתקיפות מהאוויר.

(עדכון ראשון: 10:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully