וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב ורוסיה הכריזו על תכנית לסיום מלחמת האזרחים בסוריה

במסגרת התכנית תיכנס לתוקפה הפסקת אש בין צבא אסד למורדים החל מיום שני ותינתן גישה לארגוני סיוע לכל האזורים הנצורים בסוריה. הצדדים הביעו נכונות למלא אחר ההסכם. לברוב: "משוכנעים שיישום התכנית יוביל גם לשיחות שלום"

צילום: רויטרס

בתום יום דינים מרתוני בז'נבה שבשוויץ בין ארצות הברית לרוסיה, קיימו הלילה (שבת) שרי החוץ של המדינות, ג'ון קרי וסרגיי לברוב, מסיבת עיתונאים ובה הוכרז המתווה המשותף לסיום מלחמת האזרחים עקובת הדם בסוריה.

במוקד התכנית הפסקת אש בין משטרו של בשאר אסד למורדים החל מיום שני הקרוב. עוד סוכם כי הצדדים יאפשרו גישה לארגוני סיוע הומניטרי לכל האזורים בסוריה שבעה ימים לאחר תחילת הפסקת האש. קרי הדגיש כי "הפסקת פעולות האיבה דורשת גישה לאזורים נצורים, כולל בחאלב". העיר שבצפון המדינה הפכה בחודשים האחרונים למוקד העימות בין המשטר למורדים.

עוד הוכרז במסיבת העיתונאים כי ארצות הברית ורוסיה יקימו שבעה ימים לאחר תחילת הפסקת האש מטה פיקוד משותף לתיאום והידוק הפעולות נגד ה"מדינה האסלאמית" (דאעש) וג'בהת פתח א-שאם (לשעבר ג'בהת א-נוסרה) בסוריה.

עוד בנושא:
דיווח בסוריה: מפקד ארגון מורדים נהרג בתקיפה באזור חאלב
המטוטלת של חאלב: אסד מחק את הישגי המורדים - והידק את המצור
המורדים בסוריה הציעו תכנית לסיום המלחמה: "אסד יתפטר בתום המו"מ"

ג'ון קרי וסרגיי לברוב במסיבת עיתונאים משותפת בז'נבה להצגת תכנית סיום המלחמה בסוריה, 10 בספטמבר 2016. צילום: רויטרס, רויטרס
קיימו יום דיונים קדחתני. קרי ולברוב, הלילה/רויטרס, צילום: רויטרס

"התכנית מיועדת להביא את העימות הקטסטרופלי הזה לסיום המהיר ביותר האפשרי באמצעות תהליך דיפלומטי", הכריז קרי, אך הדגיש כי בשלב זה היא "הזדמנות ולא יותר מכך - עד שתהפוך למציאות", וכי הצלחתה דורשת שגם משטר אסד וגם המורדים "יעמדו בהתחייבויותיהם".

במסיבת העיתונאים אמר לברוב כי הודיע לממשלה הסורית על פרטי המתווה וכי היא "מוכנה למלא את תנאיו". עם זאת, הוסיף כי עדיין נותר אי-אמון רב בין הצדדים בסוריה, וכי "יש כמה אנשים שהיו רוצים שההסכם שהוצג היום ייכשל".

ארגוני המורדים הביעו גם הם את נכונותם לציית להסכם. גורמי אופוזיציה בסוריה הודיעו כי ימלאו את חלקם, בתנאי ש"הממשלה תראה שהיא רצינית".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא סוריה בשאר אסד בפגישה במוסקבה, 20 באוקטובר 2015. מרשת RT, רויטרס
אסד ופוטין בפגישה במוסקבה, אוקטובר 2015/רויטרס, מרשת RT

לברוב הוסיף כי רוסיה וארצות הברית חיברו "שורה של מסמכים משמעותיים ופרקטיים" הנוגעים ליישום התכנית, שלא יתפרסמו כדי לא לפגוע בה. "אנחנו משוכנעים שמתחילת יישום התכנית התנאים יבשילו לחזרה לשיחות השלום בתיווך האו"ם, שמתעכבות זה זמן רב", אמר.

שליח האו"ם לסוריה, סטפן דה מיסטורה, בירך על ההסכם ואמר כי הארגון יעשה כל מאמץ כי להעביר סיוע הומניטרי לסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully