וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: מפקד ארגון מורדים נהרג בתקיפה באזור חאלב

גורמים בארגוני מורדים אמרו כי אבו עומר סרקב, המפקד הצבאי של ג'בהת פתח א-שאם, נהרג בתקיפה אווירית במהלך כינוס של ראשי הארגון במקום מסתור. לא ברור למי שייכים המטוסים שביצעו את התקיפה

עריכה: שניר דבוש

המפקד הצבאי העליון של ארגון ג'בהת פתח א-שאם, ג'בהת א-נוסרה לשעבר, נהרג בתקיפה אווירית באזור חאלב שבצפון סוריה – כך מסרו אמש (חמישי) שני גורמים מארגוני המורדים במדינה. התקיפה אירעה במהלך כינוס של ראשי הארגון במקום מסתור בכפר נהה. בדיווח נמסר כי לא ברור למי שייכים המטוסים שביצעו את התקיפה, שבמהלכה נהרג אבו עומר סרקב. על פי חלק מהדיווחים, כמה בכירים נוספים בארגון נהרגו בתקיפה.

חאלב הפכה בחודשים האחרונים למוקד העימות בין הנשיא בשאר אסד, המגובה במיליציות שיעיות מעיראק ומלבנון, במשמרות המהפכה של איראן ובחיל האוויר הרוסי, לבין המורדים הסונים המנסים להפילו. מאמצים דיפלומטיים לסיים את הלחימה עד כה עלו בתוהו. היום ייפגשו בז'נבה שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב ומקבילו האמריקני ג'ון קרי, וידונו בשיתוף הפעולה בין שתי המדינות בתחום הסיוע ההומניטרי ובקידום ההסדר המדיני.

לקריאה נוספת:
מתיחות בשחקים: מטוס קרב רוסי הסיט מטוס אמריקני ממסלולו
המורדים בסוריה הציעו תכנית לסיום המלחמה: "אסד יתפטר בתום המו"מ"
ארדואן: אובמה הציע לשחרר יחד את א-רקה - ואנחנו מוכנים לכך

לוחמי ג'בהת א-נוסרה בחאלב סוריה צוהלים אחרי הפלת המסוק הרוסי, אוגוסט 2016. רויטרס
לוחמי ג'בהת פתח א-שאם בחאלב, בחודש שעבר/רויטרס

אתמול הצליחו כוחות אסד למחוק את הישגי המורדים בחאלב כשצבא סוריה ובעלי בריתו השתלטו מחדש על שכונת א-ראמוסה האסטרטגית. ההתקדמות הושגה כחלק מהמצור שהוטל מחדש על האזורים בעיר שבשליטת המורדים.

אם יצליח משטרו של אסד להחזיק בשטח, ההתקדמות שרשמה האופוזיציה במתקפת הפתע בחודש שעבר תיעלם כמעט כליל, הכיתור על מזרח חאלב יתהדק ותוקל הגישה לאזורים שבשליטת הממשל בדרום העיר למערבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כוחות הנאמנים לנשיא סוריה בשאר אסד באזור של מכלות צבאיות שכבשו מהמורדים בדרום חאלב, 5 בספטמבר 2016. רויטרס
כוחות המשטר בחאלב, השבוע/רויטרס

בתחילת החודש שעבר התקדמו המורדים אל דרום חאלב, והשתלטו על א-ראמוסה, על מתחם של מכללות צבאיות ממערב לה ועל מתחם דירות ממערב להן. הם פתחו מסדרון לאזורים שבשליטתם, ובהם חיו כ-250 אלף איש תחת מצור במשך כמה שבועות, תוך שהם מאלצים את כוחות המשטר להשתמש בנתיב מסוכן וארוך יותר לאזורים שבידיהם.

האופוזיציה השלימה את משימתה באמצעות הזרמת כוחות ממעוז המורדים מאידליב בהשתתפות ארגונים מתונים ואסלאמסטיים, בהם ג'בהת פתח א-שאם. עם זאת, אתמול דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם כי צבא סוריה ובעלי בריתו "הצליחו להשיב את השליטה על כל א-ראמוסה", אם כי חלקים ממתחם הדירות ומבית הספר נשארו בידי המורדים. "יחידות מהכוחות המזוינים שלנו יחד עם בעלי בריתנו שולטים במפעל הגז, בבית המלאה, בבית המטבחיים, במשרד הדואר ובמחסום צבאי בא-ראמוסה", מסר גורם בצבא סוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully