וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטוטלת של חאלב: אסד מחק את הישגי המורדים - והידק את המצור

8.9.2016 / 19:43

צבא סוריה ובעלי בריתו כבשו מחדש את שכונת א-ראמוסה האסטרטגית, שאותה איבדו במתקפת הפתע של האופוזיציה בחודש שעבר. וושינגטון ומוסקבה ממשיכות במאמצים לקדם שיתוף פעולה, וקרי ולברוב עשויים להיפגש בז'נבה

עריכה: שניר דבוש

צבא סוריה ובעלי בריתו השתלטו מחדש על שכונת א-ראמוסה האסטרטגית שבחאלב – כך דיווחו היום (חמישי) הארגון הסורי לזכויות אדם וכלי תקשורת פרו-ממשלתיים. ההתקדמות הושגה כחלק מהמצור שהוטל מחדש על האזורים בעיר שבשליטת המורדים.

אם יצליח משטרו של בשאר אסד להחזיק בשטח, ההתקדמות שרשמה האופוזיציה במתקפת הפתע בחודש שעבר תיעלם כמעט כליל, הכיתור על מזרח חאלב יתהדק ותוקל הגישה לאזורים שבשליטת הממשל בדרום העיר למערבה.

עוד בוואלה! NEWS:
מתיחות בשחקים: מטוס קרב רוסי הסיט מטוס אמריקני ממסלולו
המורדים בסוריה הציעו תכנית לסיום המלחמה: "אסד יתפטר בתום המו"מ"
ארדואן: אובמה הציע לשחרר יחד את א-רקה - ואנחנו מוכנים לכך

כוחות הנאמנים לנשיא סוריה בשאר אסד באזור של מכלות צבאיות שכבשו מהמורדים בדרום חאלב, 5 בספטמבר 2016. רויטרס
זוכים לתמיכה מצד מיליציות שיעיות. כוחות המשטר בחאלב, השבוע/רויטרס

הקרב על חאלב הפך למוקד העימות בין אסד, המגובה במיליציות שיעיות מעיראק ומלבנון, במשמרות המהפכה של איראן ובחיל האוויר הרוסי, לבין המורדים הסונים המנסים להפילו. אתמול הודיע המיליציה השיעית העיראקית א-נוג'בא כי היא שולחת אלף לוחמים נוספים לדרום חאלב, כדי לגבות את האזורים ששוחרו בידי כוחות הממשל.

בתחילת החודש שעבר התקדמו המורדים אל דרום חאלב, והשתלטו על א-ראמוסה, על מתחם של מכללות צבאיות ממערב לה ועל מתחם דירות ממערב להן. הם פתחו מסדרון לאזורים שבשליטתם, ובהם חיו כ-250 אלף איש תחת מצור במשך כמה שבועות, תוך שהם מאלצים את כוחות המשטר להשתמש בנתיב מסוכן וארוך יותר לאזורים שבידיהם.

האופוזיציה השלימה את משימתה באמצעות הזרמת כוחות ממעוז המורדים מאידליב בהשתתפות ארגונים מתונים ואסלאמסטיים, בהם ג'בהת פתח א-שאם, ג'בהת א-נוסרה לשעבר.

עם זאת, היום דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם כי צבא סוריה ובעלי בריתו "הצליחו להשיב את השליטה על כל א-ראמוסה", אם כי חלקים ממתחם הדירות ומבית הספר נשארו בידי המורדים. "יחידות מהכוחות המזוינים שלנו יחד עם בעלי בריתנו שולטים במפעל הגז, בבית המלאה, בבית המטבחיים, במשרד הדואר ובמחסום צבאי בא-ראמוסה", מסר גורם בצבא סוריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי ושר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב במוסקבה, 15 ביולי 2016. רויטרס
וושינגטון מתווכת בין הצדדים. קרי ולברוב, לפני כחודשיים/רויטרס

בתוך כך, נמשכים המאמצים הבינלאומיים לקדם הסדר בנוגע למשבר בסוריה. שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב שוחח היום עם מקבילו האמריקני ג'ון קרי, והשניים דנו בנוגע לשיתוף הפעולה בין שתי המדינות בתחום הסיוע ההומניטרי ובקידום ההסדר המדיני. טרם התברר אם פגישתם המתוכננת של שרי החוץ בז'נבה מחר תתקיים כמתוכנן.

כמו כן, במסגרת המאמצים לפעול בשיתוף עם טורקיה,
שר ההגנה של ארצות הברית אשטון קרטר אמר היום כי כוחות המיליציה הכורדית בסוריה, YPG, נסוגו מהעיר מנבג' שבצפון המדינה. זאת, בהתאם לדרישה שהעלתה טורקיה במסגרת מבצע "מגן הפרת" אליו יצאה לפני כשבועיים נגד מטרות הכורדים וארגון "המדינה האסלאמית" בצפון סוריה. קרטר אמר את הדברים בתדרוך עיתונאים לאחר שנפגש עם מקבילו הטורקי, פיקרי אישיק, בלונדון, והבהיר כי וושינגטון מתווכת בין הטורקים לכוחות הערביים ולכורדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully