וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: אובמה הציע לשחרר יחד את א-רקה - ואנחנו מוכנים לכך

נשיא טורקיה אמר כי עמיתו האמריקני העלה את הרעיון במהלך פגישתם האחרונה וכי אנקרה מוכנה לעשות כל שיידרש כדי להדוף את דאעש ממעוזו בסוריה. מרקל קוראת לארה"ב ולרוסיה להגיע להסכם על חאלב: "המצב נורא"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אומר כי ארצו מוכנה לשת, פעולה עם ארצות הברית לכיבוש העיר א-רקה מידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). בריאיון שפורסם היום (רביעי) בעיתון הטורקי "הורייט" ציין ארדואן כי הרעיון הועלה בפניו מצדו של הנשיא ברק אובמה וכי אנקרה לא תתנגד לכך.
"אובמה רוצה לעשות דברים מסוימים יחד, במיוחד בכל הנוגע לא-רקה", אמר ארדואן, שנפגש עם אובמה, עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ועם מנהיגים אחרים בפסגת ה-G20 שהתקיימה השבוע בסין. "הדגשנו כי לא תהיה בעיה מבחינתנו.

אמרנו 'הבה ניתן לחיילינו להילחם יחד, מה שנדרש ייעשה'".
לדבריו, תפקידה של טורקיה במצבע שכזה יצטרך להיקבע בשיחות עתידיות. "בשלב זה עלינו להראות את נוכחותנו באזור. אם ניקח צעד אחרונה, ארגוני טרור כמו דאעש, PKK, PYD ו-YPG יתיישבו שם". ה-PYD היא הזרוע הפוליטית של המיליציה הכורדית בסוריה, ה-YPG, שלטענת אנקרה היא שלוחה אחרת של המחתרת הכורדית בארצו, ה-PKK.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ונשיא ארצות הברית ברק אובמה ב-G20, 4 בספטמבר 2016. רויטרס
מוכנים לשתף פעולה. אובמה וארדואן ב-G20, ראשון/רויטרס

טורקיה פתחה במבצע צבאי בצפון סוריה בחודש שעבר במטרה לטהר את הגבול מלוחמי דאעש וכדי למנוע מהכורדים להרחיב את השטח שבשליטתם. עתה מחפשת אנקרה תמיכה בינלאומית להשתלטותה על טריטוריה בעומק של 40 ק"מ בתוך שטח סוריה, שתחצוץ בין אזורי השליטה הכורדים ממערב וממזרח ובין השטחים שבידי דאעש מדרום.

הגדרת המיליציה הכורדית בסוריה בידי טורקיה ארגון טרור מעיבה על היחסים עם ארצות הברית, שרואה בהם בעל ברית חשוב במאבק על הקרקע נגד דאעש. ה-YPG וארגונים אחרים שחברו לכוחות הסוריים הדמוקרטיים ונתמכים מהאוויר בידי הקואליציה האמריקנית, שחררו חלקים נרחבים מידי "המדינה האלסאמית", כולל העיר מנבג' בחודש שעבר. הפנטגון מצפה כי הכוחות ישתתפו בשחרור א-רקה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

המצב בצפון סוריה, נכון ל-6 בספטמבר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המצב בצפון סוריה עם תחילת מבצע "מגן הפרת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול נהרגו שלושה חיילים טורקים בסוריה במתקפה של דאעש מדרום לעיירת הגבול א-ראי. אלו היו החיילים הטורקים הראשונים שנהרגו מאש הארגון מאז החל מבצע "מגן הפרת" ב-24 באוגוסט. חייל אחר נהרג בתקרית דומה בחודש שעבר, שבמהלכה שיגרו הכורדים רקטה לעבר טנק טורקי. ביום ראשון הדפו מורדים סורים הנתמכים בידי אנקרה את דאעש מהאזור האחרון שהיה בשליטתם לאורך הגבול עם טורקיה.

טיפול בנפגעי גז כלור, א-סוכרי, חאלב, 6 בספטמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
רופאים מטפלים באדם שנפגע במתקפה כימית בחאלב, אתמול/צילום מסך, טוויטר

פרט לא-רקה, המעצמות מנסות להגיע להסדר גם בחאלב שנמצאת מערבה משם. המגעים בין ארצות הברית לרוסיה נמשכים וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הפצירה בהן להגיע להסכם. "אני רק יכולה לקוות שרוסיה וארצות הברית יתקדמו בסוגיית הפסקת האש וכי הפצצת רופאים ובתי חולים תוכל להיעצר. התושבים של חאלב סובלים, זהו מצב נורא", אמרה.

גם באזורים אחרים בסוריה המצב בכי רע. לפי האו"ם,
מאה אלף בני אדם נעקרו בתוך שבוע מבתיהם במחוז חמאת בעקבות לחימה עזה בין צבא סוריה למורדים, ותושבים רבים ברחו מהלחימה באזורי הספר הצפוניים של המחוז לכיוון העיר חמאת ולכפרים הסמוכים אליה. האו"ם התבסס על נתונים של הצלב האדום הסורי ועל מושל המחוז שבמרכז סוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully