וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות בשחקים: מטוס קרב רוסי הסיט מטוס אמריקני ממסלולו

8.9.2016 / 0:55

משרד ההגנה הרוסי מסר כי מטוס "סוחוי" הוזנק לעבר כלי טיס של צבא ארצות הברית מעל הים השחור, לאחר שהתקשה לזהותו. גורמים בוושינגטון: "הפעולה נעשתה באופן לא-בטוח ובלתי-מקצועי"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(בווידאו: תיעוד של מטוסים רוסיים טסים בסמוך למשחתת אמריקנית בים הבלטי, אפריל האחרון)

משרד ההגנה הרוסי הודיע אתמול (רביעי) כי הצבא שלח מטוסי קרב מסוג "סוחוי" כדי להסיט ממסלולו מטוס סיור אמריקני, שהתקרב לגבול דרך הים השחור. "אחרי שהמטוסים הרוסיים טס לעבר מטוס הסיור לבדיקה וזיהוי של מספר הרישוי של כלי הטיס, המטוס שינה במהירות את מסלולו וטס לכיוון ההפוך", אמר איגור קונשנקוב, דובר משרד ההגנה הרוסי.

קונשנקוב אמר כי הטייסים הרוסיים פעלו על פי החוק הבינלאומי. לדבריו, הם ביצעו את המשימה בעקבות כיבוי המשדרים של המטוס האמריקני, שהקשו על זיהויו.

גורמים רשמיים במשרד ההגנה האמריקני התייחסו לתקרית, ואמרו כי מטוס קרב רוסי אחד התקרב למטוס ריגול אמריקני, שביצע משימה שגרתית מעל הים השחור, באופן "לא בטוח ובלתי-מקצועי". לפי הגורמים, המטוס הרוסי היה במרחק של שלושה מטרים בלבד מהמטוס האמריקני.

עוד כתבות מהעולם:
מסמכים שדלפו חושפים: "אבו מאזן היה סוכן של הק-ג-ב בסוריה"
המורדים בסוריה הציעו תכנית לסיום המלחמה: "אסד יתפטר בתום המו"מ"
טראמפ: "אגדיל את התקציב לצבא האמריקני ואת מספר החיילים"

מטוסי קרב מדגם "סוחוי 30". AP
טסו לעבר מטוס סיור אמריקני. מטוסי סוחוי רוסיים/AP

אחד הגורמים ציין כי האירוע נמשך 19 דקות, וכי מדובר במטוס סיור של חיל הים האמריקני מסוג P-8 מתוצרת חברת "בואינג". "המטוס נמצא באזור במשך 12 שעות וישנם מפגשים רבים עם מטוסים אחרים, אך רק תקרית אחת הוגדרה בפי הטייס כ'לא בטוחה'", אמר הגורם. הוא ציין כי בשלב זה גורמים במשרד ההגנה משוחחים עם הטייס, ובוחנים אם לדון על התקרית בפגישה השנתית של גורמים משתי המדינות.

השנה אירעו כמה תקריות דומות בין רוסיה וארצות הברית. באפריל האחרון, שני מטוסים רוסיים ערכו תקיפות דמה ליד משחתת אמריקנית בים הבלטי. "אנו חוששים עמוקות מהתמרון הבלתי-מקצועי ובלתי-בטוח של המטוסים הרוסיים", נמסר אז בהודעת המפקדה האירופית של צבא ארצות הברית. "לפעולות אלה יש פוטנציאל להסלים את המתיחות בין המדינות באופן בלתי-נחוץ, ויכולות להוביל לתאונה שתגרום לפציעות או למוות".

(עדכון אחרון: 23:10)

שר ההגנה של ארצות הברית אשטון קרטר, 30 ביוני 2016. AP
"רוסיה זורעת זרעי אי-יציבות". קרטר/AP

בתוך כך, שר ההגנה של ארצות הברית, אשטון קרטר, האשים את רוסיה "בזריעת זרעים של אי-ציבות בעולם", ותהה לגבי כוונותיה האמיתיות במאבקה בסוריה לצד כוחותיו של בשאר אסד. "לצערי, עד כה רוסיה וכוחות אסד הפכו את המצב בסוריה למסוכן הרבה יותר", אמר קרטר.

במקביל, ראש המודיעין בארצות הברית, ג'יימס קלפר, אמר היום (רביעי) בוועידת ביטחון בוושינגטון כי "רוסיה פורצת לרשתות מחשבים של ארצות הברית כל הזמן". עם זאת הוא הוסיף מסר מרגיע והבטיח: "יהיה בסדר". לדבריו, לא רק גורמים ממשלתיים הם קורבן לפריצות רוסיות, אלא גם חברות ויחידים. את הדברים אמר על רקע ההאשמות של גורמים בארצות הברית כלפי רוסיה כי הם פרצו למחשבי המפלגה הדמוקרטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully