וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: מטוסים רוסיים טסים בסמוך למשחתת אמריקנית בים הבלטי

14.4.2016 / 0:59

צבא ארצות הברית פרסם סרטון ותמונות של שני מטוסי סוחוי שדימו מתקפה בסמוך למשחתת. גורם רשמי בארה"ב אמר כי מדובר בפעילות התוקפנית ביותר של רוסיה בתקופה האחרונה. "לפעולות אלה יש פוטנציאל להסלים את המתיחות בין המדינות"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

צבא ארצות הברית פרסם אתמול (רביעי) תמונות וסרטון וידאו של שני מטוסים רוסיים מסוג סוחוי SU-24 שתמרנו בסמוך למשחתת האמריקנית דונלד קוק בים הבלטי. "אנו חוששים עמוקות מהתמרון הבלתי-מקצועי ובלתי-בטוח של המטוסים הרוסיים", נמסר בהודעת המפקדה האירופית של צבא ארצות הברית. "לפעולות אלה יש פוטנציאל להסלים את המתיחות בין המדינות באופן בלתי-נחוץ, ויכולות להוביל לתאונה שתגרום לפציעות או למוות".

לפי גורם אמריקני רשמי, שני המטוסים דימו מתקפה בסמוך למשחתת אמריקנית בשלישי האחרון – מקרה שאותו הוא מתאר כאחת הפעולות האגרסיביות ביותר של רוסיה בתקופה האחרונה. לדבריו, המטוסים היו כל כך קרובים למשחתת עד שיצרו גלים במים. בנוסף, לטענתו, מסוק רוסי חג סביב המשחתת וצילם תמונות. הוא הדגיש כי השטח הרוסי הקרוב ביותר למקום שבו שטה הספינה נמצא כ-70 מיילים ימיים משם.

עוד כתבות מהעולם:
יועצתו החדשה של סנדרס לענייני יהודים קיללה את נתניהו בפייסבוק
דאעש חושף: האחים שהתפוצצו בבריסל תכננו את הפיגוע בפריז
"לא נטוס לעבר המוות": דיילים הומואים נגד הצבתם בטיסות לאיראן

מטוס קרב רוסי חג מעל ספינת נ"ט אמריקאית בים הבלטי. רויטרס
אחד המטוסים שחג בסמוך למשחתת האמריקנית/רויטרס

"צוות המשחתת ניסה ליצור קשר עם הטייסים, אך הם לא ענו", אמר הגורם. הוא ציין גם כי יום לפני כן חגו שני מטוסי סוחוי במרחק רב יותר מהספינה. ג'וש ארנסט, דובר הבית הלבן, אמר כי "הבית הלבן מודע לתקרית, שאינה תואמת לנורמות המקצועיות של הצבאות הפועלים בסמיכות זה לזה במים ובתחום האווירי הבינלאומיים".

התקרית מגיעה בזמן שברית נאט"ו מתכננת את הצבת הכוחות המשמעותית ביותר במזרח אירופה מאז המלחמה הקרה, כדי להתמודד עם פעולות תוקפניות של רוסיה. המשחתת יצאה מנמל בעיר גדיניה שבפולין והפליגה בים הבלטי כשעל סיפונה מסוק רוסי.

(עדכון ראשון: 23:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully