וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצתו החדשה של סנדרס לענייני יהודים קיללה את נתניהו בפייסבוק

סימון צימרמן, שמונתה לאחרונה, כתבה פוסט חריף לפני כשנה כי ראש הממשלה "התיר לרצוח 2,000 פלסטינים" במהלך מבצע "צוק איתן". אתמול נחשף כי צימרמן, פעילה לשעבר בארגון השמאל ג'יי סטריט, תמכה באירוע המקדם חרם על ישראל

מתוך הסרט הדוקומנטרי "Between the lines", עריכה: גדי וינסטוק

סימון צימרמן, יועצתו החדשה לענייני יהודים של המועמד לייצוג המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות ארצות הברית ברני סנדרס, יצאה בחריפות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בפוסט הבוטה שפרסמה בעמוד הפייסבוק שלה בשנה שעברה, והציגה אותו כמנהיג שהורה "לרצוח 2,000 איש" במהלך מבצע "צוק איתן". "בנימין נתניהו הוא יהיר, מטעה, ציניקן מניפולטיבי ואידיוט", כתבה צימרמן, פעילה לשעבר בארגון השמאל היהודי ג'יי סטריט, בפוסט שנכתב במרץ 2015.

"לך תזדיין ביבי", כתבה צימרמן בפוסט. "לך תזדיין על כך שאתה מעז להתעקש על היותך מייצג באופן לגיטימי את היהודים בעולם, על כך שאתה מרחיק את ישראל מהקהילה הבינלאומית והכי חשוב – על כך שניסית לטרפד את הסכם הגרעין עם איראן, וכך להסיט את תשומת הלב העולמית מהעובדה שהתרת לרצוח 2,000 איש הקיץ".

בסוף הפוסט סיכמה צימרמן: "נתניהו לא מייצג אותי כיהודייה, כאמריקנית וכאדם חושב". מאוחר יותר היא שינתה את הפוסט והחליפה את המילה "אידיוט" ב"פוליטיקאי", ו"לך תזדיין" ב"תתבייש לך".

עוד כתבות בנושא:
סנדרס נשאל על נסיגת ישראל לקווי 67', וענה: "אין לי דעה כרגע"
סנדרס: "ישראל אחראית למותם של עשרת אלפים חפים מפשע בעזה"
סנדרס מסתייג מההאשמות נגד ישראל: "תומך בזכותה לחופש וביטחון"

סימון צימרמן, יועצתו לענייני יהודים של ברני סנדרס. טוויטר, צילום מסך
"נתניהו לא מייצג אותי". צימרמן/צילום מסך, טוויטר

סוכנות הידיעות היהודית בארצות הברית, JTA, חשפה אתמול כי צימרמן היא מבקרת חריפה של ישראל. לפי הדיווח, במהלך מבצע "צוק איתן" צימרמן הובילה קבוצה של צעירים יהודים שערכה הפגנות מחוץ למשרדי ארגונים יהודיים, וקראה את שמות הפלסטינים שנהרגו יחד עם שמות ההרוגים הישראלים. כמו כן, בשנת 2012, בהיותה סטודנטית באוניברסיטת ברקלי, היא חתמה על מכתב המבקר את משרד החינוך של קליפורניה על שהוציא דוח בנושא האנטישמיות בקמפוסים במדינה. בנוסף, צימרמן קראה לארגון "הלל" הפועל בקמפוסים בארצות הבברית, לממן אירוע המקדם את תנועת ה-BDS.

במקביל, צימרמן יצאה נגד מימון פרויקטים בגדה המערבית על ידי ארגונים יהודיים. היא גינתה את נאומה של הילרי קלינטון בוועידת איפא"ק, שאליה סירב סנדרס להגיע, וטענה כי הוא היה "גזעני ואוריינטליסטי". הבחירה בצימרמן מראה כי סנדרס אינו נסוג מעמדתו הקשוחה כלפי ישראל, שאותה הביע בשבועות האחרונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפוסט שכתבה צימרמן לפני כשנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שעבר התבטא סנדרס בצורה מעוררת מחלוקת בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני. בריאיון לעיתון "ניו יורק דיילי ניוז" אמר הסנטאור מוורמונט כי הוא מאמין שישראל אחראית למותם של "עשרת אלפים חפים מפשע בעזה" במהלך מבצע "צוק איתן". זאת, בניגוד לאומדן הרשמי של מספר הקורבנות בסבב הלחימה ב-2014, שלפיו 2,100 איש נהרגו, מתוכם 1,462 אזרחים.

מאוחר יותר הבהיר הדובר של סנדרס כי "הסנאטור בילה חודשים ארוכים בישראל ויש לו משפחה שגרה שם". לדבריו, עובדה זו מעידה כי "אין מועמד לנשיאות שיותר תומך בזכותה של ישראל להתקיים בחופשיות, שלווה וביטחון מאשר סנדרס".

בריאיון אחר נשאל סנדרס אם יש לו עמדה כלשהי לגבי קווי 67', אמר: "לא בשלב זה". עוד אמר בריאיון כי "לישראל יש זכות להגן על עצמה מטרור. הרעיון שבעזה מיוצרים כלי נשק, טילים ופצצות אינו מתקבל על הדעת. האם אני חושב שישראל הגיבה בצורה לא פרופורציונלית? כן".

(עדכון ראשון: 22:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully