וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנדרס נשאל על נסיגת ישראל לקווי 67', וענה: "אין לי דעה כרגע"

יומיים אחרי שאמר שישראל "הרגה עשרת אלפים אזרחים בעזה", רשם המתמודד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב התבטאות מביכה נוספת. כשהתייחס למספר האזרחים שנהרגו ב"צוק איתן" נקב במספר 2,000 - וטעה שוב

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(שלשום: סנדרס ניצח גם בוויסקונסין)

יומיים אחרי שאמר כי ישראל "אחראית למותם של עשרת אלפים חפים מפשע בעזה", ברני סנדרס, המתמודד לראשות המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, רשם שוב התבטאות מביכה בהקשר לסכסוך. בריאיון אתמול (שישי) לתכנית הבוקר של MSNBC, לאחר שאמר כי נדרש פתרון של שתי מדינות, נשאל אם יש לו עמדה כלשהי לגבי קווי 67', אמר: "לא בשלב זה".

בריאיון התייחס סנדרס גם למצב "המצער" ברצועת עזה, אזור שעבר "השמדה". הסנאטור היהודי, שהודה אתמול כי שגה בדבריו בנוגע למספר האזרחים שמתו בעזה ב"צוק איתן", אמר אתמול: "לפי האו"ם, יותר מאלפים אזרחים נהרגו" במבצע. זאת כאשר הערכת האו"ם עומדת עד 1,423 אזרחים חפים מפשע, ואפילו חמאס נוקב במספר נמוך בהרבה: 1,462 אזרחים חפים מפשע. על פי האו"ם, בסך הכול נהרגו בחודשים יולי ואוגוסט 2014 ברצועה 2,205 בני אדם - אזרחים וחמושים.

עוד בוואלה! NEWS:
סנדרס: "ישראל אחראית למותם של עשרת אלפים חפים מפשע בעזה"
ברני סנדרס התייחס ליהדותו: "משפחתו של אבי נמחקה בשואה"
אובמה רמז על תמיכה בקלינטון והרגיז את סנדרס: "מדובר באבסורד"

ברני סנדרס, וויסקונסין, ארצות הברית, 5 באפריל 2016. רויטרס
רק אתמול התנצל. סנדרס לאחר הניצחון בוויסקונסין, בתחילת החודש/רויטרס

עוד אמר סנדרס בריאיון כי הוא מכיר בכך שחמאס צבר כלי נשק, אך לא התייחס לירי הרקטות לעבר יישובים בישראל. "לישראל יש זכות להגן על עצמה מטרור. הרעיון שבעזה מיוצרים כלי נשק, טילים ופצצות אינו מתקבל על הדעת", אמר. "האם אני חושב שישראל הגיבה בצורה לא פרופורציונלית? כן".

רק אתמול פרסם הדובר של הסנאטור הודעת הבהרה בעניין דבריו על "עשרת אלפים חפים מפשע" נהרגו בעזה. בהודעה נמסר כי סנדרס "בילה חודשים ארוכים בישראל ויש לו משפחה שגרה שם". לדבריו, עובדה זו מעידה כי "אין מועמד לנשיאות שיותר תומך בזכותה של ישראל להתקיים בחופשיות, שלווה וביטחון מאשר סנדרס".

"הדרך לשלום במזרח התיכון אינה פשוטה", הוסיף הדובר של סנדרס, מייקל בריגס, "אנחנו מקווים שיוכל להתקיים שיח פתוח בעניין זה". עוד נמסר בהודעה כי "ככל שהקמפיין מתקדם, אנחנו מבינים שעיוות האמת אינו יעיל".

השר אקוניס: "סנדרס הפיץ שקרים נגד ישראל ועליו להתנצל"

שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס (ליכוד) התייחס היום לדברי המועמד סנדרס. "ברני סנדרס הפיץ שקרים נגד ישראל ועליו להתנצל במהירות האפשרית", אמר אקוניס באירוע "שבתרבות" בראשון לציון. "אסור לנו להתערב במערכת הבחירות הפנימיות בארצות הברית, אך כאשר מפיצים עלילות כזב נגד ישראל, עלינו להגיב ולעמוד על העובדות והאמת". עוד אמר אקוניס כי "נסיגה לקווי 1967 תעמיד בסכנה את המדינה כולה".


(עדכון ראשון: 1:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully