וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש חושף: האחים שהתפוצצו בבריסל תכננו את הפיגוע בפריז

הארגון מסר במגזין "דאביק" כי השניים, חאלד ואיברהים אל-בכראווי, אגרו נשק ששימש את המחבלים בשני הפיגועים. העיתון אף מסר כי חלום שחלם אחד האחים, ובו הוא נראה ליד הנביא מוחמד, הוביל אותו לבצע פיגוע התאבדות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) חשף היום (רביעי) במגזין האינטרנטי שלו בשפה האנגלית, "דאביק", כי שני המחבלים שפוצצו את עצמם בנמל התעופה ובתחנת המטרו בבריסל חודש שעבר, האחים חאלד ואיברהים אל-בכראווי, תכננו גם את מתקפת הטרור בפריז שאירעה בנובמבר האחרון ואגרו את כלי הנשק והמטענים שבהם נעשה שימוש בשתי המתקפות. "כל ההכנות למתקפות בפריז ובבריסל החלו באיבראהים אל-בכראווי ואחיו חאלד", נכתב במגזין.

"שני האחים אספו את כלי הנשק ואת המטענים שבהם נעשה שימוש במתקפות", נמסר בדיווח, שאותו יש לקחת בערבון מוגבל. "רק בזכות האחים אל-בכראווי יצאו אל הפועל הפיגועים הקטלניים בבירה הצרפתית".

איבראהים בן ה-30 פוצץ את עצמו בחודש שעבר יחד עם נג'ם אל-עשראווי בנמל התעופה בבריסל, והביא למותם של 16 בני אדם. מעט לאחר מכן פוצץ את עצמו אחיו חאלד בן ה-27 בתחנת מטרו בעיר, וגרם למותם של 16 איש נוספים. לפי הדיווח ב"דאביק", אל-עשראווי ייצר את מטעני הנפץ שבהן נעשה שימוש הן בפריז והן בבריסל.

עוד כתבות בנושא:
דיווח בצרפת: תא הטרור מבריסל תכנן לתקוף ביורו 2016
המחבל בפריז שנלכד בבלגיה הודה: "אני 'האיש בכובע' לצד המתאבדים בבריסל"
משטרת בלגיה פרסמה סרטון חדש: כך נמלט המחבל משדה התעופה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בזכותם יצא הפיגוע בצרפת אל הפועל". תמונות שני האחים כפי שפורסמו ב"דאביק"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוחמד אבריני, המחבל האחרון שהשתתף בתכנון הפיגועים בפריז, נעצר בשבוע שעבר והודה כי היה בזירת הפיגועים בנמל התעופה ונמלט מהמקום. אבריני אישר כי חברי הקבוצה מעולם לא תכננו לבצע פיגועים בבריסל, אך שינו את תכניתם בעקבות מעצרו של סלאח עבד א-סלאם, שנמלט מפריז יחד עמו לאחר מתקפת הטרור בעיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מוחמד אבריני, המעורב במתקפת הטרור בפריז. AP
נעצר בשבוע שעבר. אבריני/AP

העיתון שיבח את שני האחים והקדיש שורות ארוכות כדי להלל כל אחד מהם. "איברהים היה ידוע בגבורתו ובטוב לבו לפני ואחרי שפנה לדרכי האל", נכתב במגזין. "אחרי שהוא השתחרר מהכלא הוא הצטרף לאחיו חאלד והחל לרכוש כלי נשק ולתכנן את הפיגועים".

על חאלד נכתב כי הוא "אדם בעל אישיות חזקה ומנהיג מלידה. הוא הונחה (לבצע את הפיגועים) לאחר שהיה לו שחלם בכלא חלום ששינה את חייו. הוא ראה את עצמו ליד הנביא, לוחם בכופרים". המגזין מביא את דבריו של חאלד, שבהם הוא מתאר את חלומו, ולפיהם הוא ראה את הנביא על סוס ואת עצמו כבעל חץ וקשת היורה באויב.

בעיתון נכתב כי לאחר המתקפה בפריז, היה לחאלד חלום נוסף שהניע אותו לבצע פיגוע התאבדות. "הייתי במקום גבוה, כאילו הייתי בחלל", ציטט אותו המגזין. כמו כן נכתב כי שמע קול שאמר לו כי הוא נברא כדי לסגוד לאל, והורה לו להילחם למען מטרתו.

זרים שהונחו מחוץ ל"היפר כשר", לרגל יום השנה לטבח, 6 בינואר 2016. רויטרס
נעצר אדם בחשד שמכר כלי נשק למחבל. זירת הפיגוע בהיפר כשר, ינואר 2015/רויטרס

בתוך כך, המשטרה בספרד הודיעה היום כי היא עצרה אדם בעל אזרחות צרפתית החשוד כמי שעומד בראש רשת הברחת נשק שסיפקה את כלי הנשק למחבל שהוציא לפועל את הפיגוע במרכול הכשר בפריז בינואר 2015, שבו נרצחו ארבעה בני אדם. לפי הודעת המשטרה, מדובר באנטואן דנבי, בן 27 מעיירה קטנה בצפון צרפת, והוא נעצר לאחר שהרשויות הפריז הוציאו צו מעצר נגדו.

על פי החשד, דנבי סיפק נשק לאמדי קוליבלי, שירה למוות בשוטרת והחזיק בבני ערובה ב"היפר כשר". קוליבלי היה שותפם של האחים קואשי, שרצחו 12 בני אדם במתקפה במגזין הסאטירי שרלי הבדו יומיים לפני הפיגוע במרכול. השלושה נורו למוות בפשיטות המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully