וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בצרפת: תא הטרור מבריסל תכנן לתקוף ביורו 2016

העיתון הצרפתי "ליברסיון" דיווח כי המחבלים שביצעו את הפיגועים בפריז תכננו מתקפה נוספת במשחקי אליפות אירופה בכדורגל שיערכו בקיץ בצרפת. אחד מחברי הקבוצה שנתפס ביום שישי הודה כי חקירת המשטרה גרמה להם לשנות יעד

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

תא הטרור שביצע את הפיגועים בפריז ובבריסל תכנן לבצע מתקפה באליפות אירופה בכדורגל יורו 2016 בצרפת בקיץ – כך דיווח אמש (שני) העיתון הצרפתי "ליברסיון". המחבל שנמלט מנמל התעופה בבריסל ונתפס ביום שישי, מוחמד אבריני, הודה כי חברי הקבוצה מעולם לא תכננו לבצע פיגועים בבריסל, אך שינו את תכניתם בעקבות מעצרו של סלאח עבד א-סלאם, שנמלט מפריז יחד עם אבריני לאחר מתקפת הטרור בעיר ב-13 בנובמבר.

עשר ערים בצרפת יארחו את הטורניר בין ה-10 ביוני ל-10 ביולי. משחק הפתיחה ומשחק הסגירה יתקיימו באצטדיון בפריז, שהיה אחד ממוקדי המתקפה בנובמבר האחרון. על פי הדיווח, אבריני הודה בפני חוקרים בלגים כי משחקי היורו בקיץ היו היעד המקורי, אך חקירת המשטרה אחרי הפיגועים בפריז התקדמה מהר מדי והם נאלצו לפעול מהר משתכננו ולשנות יעד.

המשטרה בצרפת לא הופתעה מכוונת המחבלים. "זה בקושי סקופ להגיד שהמחבלים קיוו לתקוף במהלך המשחקים", אמר גורם במשטרה. "כוחות הביטחון תמיד בוחנים תרחישי תקיפה אפשריים כדי לדעת איך להגיב".

לקריאה נוספת:
המחבל בפריז שנלכד בבלגיה הודה: "אני 'האיש בכובע' לצד המתאבדים בבריסל"
המחבל האחרון מפריז נעצר; DNA שלו זוהה בדירת המחבלים בבריסל
משטרת בלגיה פרסמה סרטון חדש: כך נמלט המחבל משדה התעופה

מוחמד אבריני, מעורב במתקפת הטרור בפריז ובבריסל. AP, צילום מסך
מוחמד אבריני, "המחבל עם הכובע"/צילום מסך, AP

אבריני, תושב בלגיה בן 31 ממוצא מרוקאי, הודה בסוף השבוע כי הוא האדם שתועד במצלמות האבטחה של נמל התעופה בבריסל לאחר שהוצגו בפניו ראיות מפלילות. "הוא אמר כי הוא זרק את המעיל שלו בפח אשפה ומכר את הכובע שלו לאחר המתקפה", נמסר בהודעת התביעה.

טביעות אצבע של אבריני ו-DNA שלו נמצאו בשתי דירות מסתור בבריסל, כמו גם במכונית מילוט ששימשה את המחבלים בפריז. הוא הואשם בשורת עבירות טרור, כולל רצח וחברות בארגון טרור. חברו, א-סלאם, צפוי להיות מוסגר לצרפת, לאחר שהסיר את התנגדותו לכך. ההליך צפוי להסתיים בתוך כמה שבועות, אולם בשלב זה הוא שותק בחקירתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully