וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המחבל בכובע" הודה: רצינו לתקוף בפריז שוב, אך נאלצנו למהר

מוחמד אבריני, שנמלט מנמל התעופה בבריסל ונתפס על ידי הרשויות בבלגיה, סיפר בחקירתו כי חברי התא תכננו פיגועים נוספים בבירת צרפת - אולם מעצרו של חברם סלאח עבד סלאם שינה את התכניות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מוחמד אבריני, המחבל שנמלט מנמל התעופה מבריסל ונתפס ביום שישי, הודה כי תא הטרור שפעל בבירת בלגיה בחודש שעבר תכנן מתקפה חדשה בצרפת - כך נמסר היום (ראשון) מהתביעה במדינה. חברי הקבוצה שינו את תכניתם עם מעצרו של סלאח עבד סלאם, שנמלט מפריז יחד עם אבריני לאחר מתקפת הטרור בה ב-13 בנובמבר האחרון.

לפי התביעה, הקבוצה הופתעה מהמהירות שבה סגרה עליהם המשטרה, ולכן "קיבלו החלטה דחופה להכות בבריסל". אתמול נמסר כי אבריני, תושב המדינה בן 31 ממוצא מרוקאי, הודה כי הוא האדם שתועד במצלמות האבטחה של נמל התעופה לאחר שהוצגו בפניו ראיות מפלילות. "הוא אמר כי הוא זרק את המעיל שלו בפח אשפה ומכר את הכובע שלו לאחר המתקפה", נמסר בהודעת התביעה. עורך דינו של אבריני טרם התייחס להצהרות הרשויות.

טביעות אצבע של אבריני ו-DNA שלו נמצאו בשתי דירות מסתור בבריסל, כמו גם במכונית מילוט ששימשה את המחבלים בפריז. הוא הואשם אתמול בשורת עבירות טרור, כולל רצח וחברות בארגון טרור. חברו, א-סלאם, צפוי להיות מוסגר לצרפת, לאחר שהסיר את התנגדותו לכך. ההליך צפוי להסתיים בתוך כמה שבועות, אולם בשלב זה הוא שותק בחקירתו.

לקריאה נוספת בנושא
משטרת בלגיה פרסמה סרטון חדש: כך נמלט המחבל משדה התעופה
12 ימים אחרי הפיגועים: נמל התעופה בבריסל נפתח באופן חלקי
המחבל ממתקפת הטרור בפריז: "מנעתי קורבנות נוספים כי לא התפוצצתי"

מוחמד אבריני, מעורב במתקפת הטרור בפריז ובבריסל. AP, צילום מסך
מוחמד אבריני, "המחבל עם הכובע"/צילום מסך, AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully