וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נטוס לעבר המוות": דיילים הומואים נגד הצבתם בטיסות לאיראן

עובדי "אייר פראנס", שתחדש את הטיסות לטהראן בשבוע הבא, פירסמו עצומה לא לאלץ אותם לטוס למקום שבו הומוסקסואליות גוררת עונש מוות. המחאה מגיעה לאחר מאבק עובדות נגד חיובן לטוס למדינה

מטוס בואטינג 747 אייר פראנס. ShutterStock
"מאלצים אותנו להגיע למדינה שבה מגנים אנשים כמונו". מטוס אייר פראנס/ShutterStock

דיילים הומואים העובדים בחברת אייר פראנס הפיצו בימים האחרונים עצומה נגד כוונת החברה לאלץ אותם לעבוד בטיסות הנוחתות באיראן, שבה יחסים הומוסקסואליים הם עבירה הגוררת עונש מוות. "איננו רוצים לטוס לעבר עונש המוות", כתבו הדיילים, הטוענים כי "בלתי מתקבל על הדעת" לאלץ אותם לנסוע למדינה שבה לא מקבלים את אורח חייהם.

2,500 איש כבר חתמו על העצומה, שמגיעה לאחר כוונת החברה לחדש את הטיסות בקו פריז-טהראן בשבוע הבא. לורן, נציג הדיילים המוחים, אף שלח מכתב בנושא לממשלת צרפת ולמנכ"ל אייר פראנס, פרדריק גאגי. "נכון, המיניות שלנו לא כתובה בדרכון והיא אינה משנה את הדרך שבה אנו מבצעים את עבודתנו, אך זה בלתי מתקבל על הדעת שמאלצים אותנו להגיע למדינה שבה מגנים אנשים כמונו בשל היותם מי שהם", כתב.

עוד כתבות מהעולם:
סיסי דוחה הביקורת על העסקה עם סעודיה: "לא מוכרים את אדמתנו"
חמושים בדליים: אזרחי תאילנד חגגו את פסטיבל המים המסורתי
סין: בית משפט דן לראשונה בנישואים חד-מיינים - ודחה הכרה בהם

העצומה מגיעה לאחר המאבק המוצלח של דיילות החברה נגד הכרחתן לעלות על טיסה לאיראן, שכן לאחר נחיתתן הן יאלצו לעטות רעלה וללבוש מדים עם שרוולים ארוכים ולא חצאיות שמגיעות עד לברך. לאחר שיחות שנערכו בין נציגי העובדים להנהלה, הוחלט כי מי שתסרב לעבוד בנתיב החדש תועבר ליעד אחר, מבלי שיינקטו נגדה צעדי ענישה.

בדצמבר האחרון הודיעה אייר פראנס כי תחדש את הטיסות לרפובליקה האיסלאמית, לאחר שאלה בוטלו ב-2008 בשל הסנקציות הבילנאומיות שהוטלו על איראן עקב תכניתה הגרעינית. בריטיש אירווייז צפויה לחדש את הטיוסת ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully