וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיסי דוחה הביקורת על העסקה עם סעודיה: "לא מוכרים את אדמתנו"

הנשיא המצרי יצא נגד מבקרי ההסכם להשבת השליטה באיים במצרי טיראן לידיים סעודיות: "מדוע אזרחי מצרים יותר חשדניים מאשר אזרחי מדינות אחרות". על המשבר מול איטליה אמר: "מדובר בקונספירציה"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי השיב היום (רביעי) לביקורת החריפה שנשמעה כלפיו על העסקה שחתם עם סלמאן מלך ערב הסעודית, שבמסגרתה הועברו שני איים במצרי טיראן לשליטה סעודית. "אנו לא מוכרים את אדמתנו לאיש", הדגיש סיסי בנאום שערך בפני גורמים רשמיים במדינה ועיתונאים. "מדוע אזרחי מצרים יותר חשדניים מאשר אזרחי מדינות אחרות?", תהה ואמר כי מומחים ואנשי דת צריכים לתת את דעתם על שאלה זו.

סיסי אמר כי האיים הועברו לידי ערב הסעודית בשנת 1950 על ידי מלך מצרים פארוק לצרכי הגנה, וכי הם שייכים לממלכה הסונית. הוא הדגיש כי הדבר הוכר בידי הנשיא לשעבר חוסני מובארק בשנת 1990.

עוד כתבות בנושא:
תגובה לציר הרשע: הרווח של ישראל מהעברת האיים בים סוף
יעלון מאשר: ישראל קיבלה מסמך המעגן את חופש השיט שלה בים סוף
"ישפיע על ההסכם עם ישראל": מצרים וסעודיה במגעים לשינוי הגבול הימי

נשיא מצרים א-סיסי ומלך סעודיה סלמאן נפגשו בקהיר, מצרים. 7 באפריל 2016. רויטרס
"האיים שייכים לערב הסעודית". סלמאן וסיסי בקהיר/רויטרס

ההכרזה ביום שבת האחרון עוררה זעם רב ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת שנאמנים בדרך כלל לממשל. רבים טענו כי סיסי "מוכר את המדינה", ואחרים, שדווקא הכירו בזכות של ערב הסעודית על השטח, ביקרו את ההחלטה שלא לפרסם את דבר ההסכם לפני החתימה.

לפי ההסכם, שיישומו מצריך אישור של הפרלמנט המצרי, האיים סנפיר וטיראן יעברו לשליטה סעודית. שר הביטחון משה יעלון התייחס אתמול להסכם, המצריך את אישור ישראל בשל העובדה שהוא גורר שינויים בהסכם השלום עם מצרים, והודה כי ישראל אישרה אותו. יעלון אמר כי ירושלים אישרה שערב הסעודית היא זו שתמלא אחר תנאיו של הנספח הצבאי להסכם השלום בין מצרים לישראל.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
שינוי הגבול הימי במצרי טיראן/מערכת וואלה, צילום מסך

סיסי הגיב גם למשבר מול איטליה, במסגרתו השיבה האחרונה את שגרירה מקהיר בסוף השבוע, זאת לאחר שטענה כי ממצאי צוות החקירה שבדק את מות הסטודנט האיטלקי ג'וליו רגאני במצרים היו חלקיים ולא שפכו די אור על התקרית המסתורית. גופתו של רגאני, שפרסם כתבות ביקורתיות נגד המשטר בקהיר, נמצאה לפני כחודשיים וסימני אלימות קשים עליה, מה שעורר את החשד כי הוא עונה בטרם נרצח. כלי התקשורת באיטליה העלו את האפשרות שמנגנוני הביטחון המצריים עומדים מאחורי היעלמותו ורציחתו – דבר שקהיר מכחישה בתוקף.

לדברי סיסי, מדובר בקונספירציה של גורמים המנסים לפגוע במשטר. "הקונספירציה נעשית בידי אנשי הרוע שממשיכים בפועלם", אמר סיסי, והביע זעם כך שאזרחי מצרים סברו שמדובר במעשה של כוחות הביטחון. "מרגע שהוכרז על מותו של רגאני, אנשים מתוכנו טענו כי שירותי הביטחון עשו זאת", אמר בכעס. המשטרה במצרים טענה כי המעשה בוצע על ידי "כנופיית פושעים", שכל חבריה נהרגו במהלך קרבות מול המשטרה, אך איטליה ביטלה טיעון זה .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully