וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר דיפלומטי: איטליה החזירה השגריר ממצרים בשל רצח הסטודנט

מותו של ג'וליו רג'ני ממשיך לטלטל את יחסי קהיר-רומא, לאחר שדוח התקרית שהועבר לרשויות באיטליה היה חסר. בהודעת משרד החוץ נמסר כי השגריר הוחזר להתייעצות בנוגע לצעדים שיש לנקוט כדי "לברר את האמת על הרצח הברברי"

צילום: רויטרס

איטליה החזירה אתמול (שישי) את השגריר במצרים למדינה לשם התייעצות, לאחר שממצאי צוות החקירה שבדק את מות הסטודנט האיטלקי ג'וליו רג'ני במצרים היו חלקיים ולא שפכו די אור על התקרית המסתורית. גופתו של רג'ני, שפרסם כתבות ביקורתיות נגד המשטר בקהיר, נמצאה לפני כחודשיים וסימני אלימות קשים עליה, מה שעורר את החשד כי הוא עונה בטרם נרצח. בהודעה מטעם משרד החוץ האיטלקי נמסר כי השגריר, מאוריציו מזארי, נקרא לרומא ל"התייעצות דחופה" בנוגע לצעדים שיש לנקוט כדי "לברר את האמת על הרצח הברברי של רג'ני".

במסיבת עיתונאים שערך אתמול ראש ממשלת איטליה, מתאו רנצי, חזר על המחויבות של איטליה למשפחת רג'ני ולאמת. "אנחנו נפסיק רק כאשר תהיה לנו את האמת. האמת האמיתית", הבהיר רנצי במסיבת העיתונאים. "איטליה מחויבת למשפחת רג'ני ולזכרו של ג'וליו, אבל מעל הכול לכבד את מילתה, ולפיה לא נפסיק עד שנדע את האמת".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
סנדרס נשאל על נסיגת ישראל לקווי 67', וענה: "אין לי דעה כרגע"
ראשת הרשות למאבק בשחיתות ברומניה: "הטרידו את משפחתי בטלפון"
בפיקוחו של קים: קוריאה הצפונית ערכה ניסוי במנוע לטיל בין-יבשתי

מתאו רנצי, ראש ממשלת איטליה, אפריל 2016. רויטרס
"לא נפסיק עד שנדע את האמת". רנצי/רויטרס

בתחילה נמסר לאיטלקים כי רג'ני נהרג בתאונת דרכים, ובהמשך הגרסה שונתה לרצח על רקע סכסוך אישי, עד שנמסרה הגרסה הסופית, הכוללת את פעילות כנופיית הפושעים. ואולם, העינויים שלכאורה עבר דווקא מזכירים את שיטותיהם של כוחות הביטחון המצרים. בכירים איטלקים הזהירו את מצרים מפני "השלכות חמורות" אם לא יוצג בפניהם מידע אמין ומפורט בנוגע לחקירת עינויו ומותו של רג'ני, שהעיב על ניסיונותיו של ראש הממשלה מתיאו רנצי לפעול להגברת שיתוף הפעולה הכלכלי והביטחוני עם ממשלו של עבד אל-פתאח א-סיסי.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
חפציו של ג'וליו רגאני שנמצאו בדירה בקהיר, 24 במרץ 2016. משרד הפנים של מצרים, אתר רשמי
החפצים של רגאני שנמצאו בקהיר/אתר רשמי, משרד הפנים של מצרים

מוקדם יותר השבוע נחשפו בעיתון האיטלקי "לה רפובליקה" תכתובות דואר אלקטרוני שהועברו לכאורה מ"גורם משטרתי אנונימי", שמצביעות על כך שבכיר המשטרה המצרית הורה על חטיפתו של רג'ני. עם זאת, גורם איטלקי המעורה בפרטי החקירה מסר לסוכנות הידיעות הממלכתית ANSA כי הדיווח "מלא בחוסר דיוקים".

בחודש שעבר, דיווח כמעט זהה פורסם על ידי קצין המשטרה המצרית לשעבר עומר עפיפי, בחשבון הפייסבוק שלו. עפיפי, שחי בארצות הברית מאז פרישתו משורות המשטרה, התפרסם בזכות שיתוף הפעולה שלו עם מארגני ההפגנות בכיכר תחריר, שהחלו ב-25 בינואר 2011, והביאו להפלת משטרו של חוסני מובארק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully