וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דורשים מידע אמין": איטליה מפקפקת בחקירת רצח הסטודנט במצרים

הצוות המצרי שחוקר את רצח הסטודנט ג'וליו רגאני, שהביא למשבר דיפלומטי בין קהיר לרומא, החל להעביר ממצאיו לאיטליה. ואולם, האיטלקים מתעקשים כי כוחות הביטחון הם האחראים למותו של הסטודנט בעינויים וכי מצרים מסתירה מידע. "המצרים מאמצים אמת שנוחה להם"

ג'וליו רג'ני, סטודנט איטלקי שנרצח במצרים. טוויטר, צילום מסך
נמצא עם סימני אלימות קשים על גופו. רגאני/צילום מסך, טוויטר

הצוות המצרי שחוקר את מותו של הסטודנט האיטלקי ג'וליו רגאני החל היום (חמישי) להעביר לרשויות האיטלקיות את ממצאי החקירה – כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. משלחת מטעם התביעה בקהיר הגיעה היום לרומא, עם דוח עב כרס שכולל את חומרי החקירה ועדויותיהם של כ-200 עדים, במקרה שהביא למשבר דיפלומטי בין רומא לקהיר.

גופתו של רגאני, שפרסם כתבות ביקורתיות בנוגע לממשל המצרי, נמצאה ב-3 בפברואר כשעליה סימני אלימות קשים, כשבוע לאחר שנעלמו עקבותיו. על פי החקירה המצרית, כנופיית פושעים שהתחזתה לשוטרים אחראית למותו, אולם האיטלקים ממשיכים לגרוס כי כוחות הביטחון המצריים אחראים לכך, וכי קהיר מסתירה מידע מתוך החקירה.

בכירים איטלקים הזהירו את מצרים מפני "השלכות חמורות" אם לא יוצג בפניהם מידע אמין ומפורט בנוגע לחקירת עינויו ומותו של רגאני, שהעיב על ניסיונותיו של ראש הממשלה מתיאו רנצי לפעול להגברת שיתוף הפעולה הכלכלי והביטחוני עם ממשלו של עבד אל-פתאח א-סיסי. בתחילה נמסר לאיטלקים כי רגאני נהרג בתאונת דרכים, ובהמשך הגרסה שונתה לרצח על רקע סכסוך אישי, עד שנמסרה הגרסה הסופית, הכוללת את פעילות כנופיית הפושעים.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
מחנה הפליטים שמשנה את ירדן מבפנים
"סגירת חשבונות": חוסל המורד הסורי שאכל לב של חייל מצבא אסד
נשיא סודאן שהורשע ברצח עם: "התפקיד מתיש, אפרוש בסוף כהונתי"

שוטרים מאבטחים חדר מתים בקהיר שבו נמצאת גופתו של סטודנט איטלקי שעבר התעללות לפני מותו, 4 בפברואר 2016. רויטרס
חדר מתים בקהיר שבו הוחזקה גופתו של רגאני/רויטרס

גרסה זו התקבלה עם ספקות רבים באיטליה, שממשיכה לטעון כי המצב שבו נמצאה גופתו של רגאני מצביעה על עינויים קשים, האופייניים לשירותי הביטחון המצריים. אמו של רגאני אף סיפרה כי גופתו הייתה כה מושחתת, עד כדי כך שהיא לא הייתה מסוגלת לזהותו, אלא בזכות צורת אפו. המקרה המזעזע שפך אור על מאות מקרים של העלמת מתנגדים למשטרו של סיסי.

שר החוץ האיטלקי פאולו ג'נטילוני מסר לפרלמנט ברומא השבוע כי הגרסה המצרית החדשה היא "ניסיון לאמץ אמת שנוחה להם", והוסיף כי רומא מתכוננת לפעולה "מידית ומידתית" למקרה שבו המשלחת המצרית לא תספק תשובות המניחות את הדעת. צוות החקירה האיטלקי עדיין ממתין לקבל את נתוני הטלפון הסלולרי של רגאני, כמו גם תיעוד ממצלמות אבטחה בשכונה שבה נחטף. במקביל, ברומא מעריכים כי רגאני היה תחת פיקוח של סוכנויות הביון לפני חטיפתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

דיווח באיטליה: המשטרה המצרית הורתה על חטיפת רגאני

השבוע נחשפו בעיתון האיטלקי "לה רפובליקה" תכתובות דואר אלקטרוני שהועברו לכאורה מ"גורם משטרתי אנונימי", שמצביעות על כך שבכיר המשטרה המצרית הורה על חטיפתו של רגאני. עם זאת, גורם איטלקי המעורה בפרטי החקירה מסר לסוכנות הידיעות הממלכתית ANSA כי הדיווח "מלא בחוסר דיוקים".

בחודש שעבר, דיווח כמעט זהה פורסם על ידי קצין המשטרה המצרית לשעבר עומר עפיפי, בחשבון הפייסבוק שלו. עפיפי, שחי בארצות הברית מאז פרישתו משורות המשטרה, התפרסם בזכות שיתוף הפעולה שלו עם מארגני ההפגנות בכיכר תחריר, שהחלו ב-25 בינואר 2011, והביאו להפלת משטרו של חוסני מובארק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully