וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא סודאן שהורשע ברצח עם: "התפקיד מתיש, אפרוש בסוף כהונתי"

עומר אל-בשיר, ששולט במדינה משנת 1989, הצהיר בריאיון לרשת BBC כי "ב-2020 יהיה נשיא חדש". לטענתו, "מאחר שהשלום שב לדארפור, אין עוד תפקיד" לכוחות שמירת השלום של האו"ם. מאה אלף בני אדם נעקרו מבתיהם באזור מתחילת השנה

נשיא סודאן עומר אל-בשיר בפסגת האיחוד האפריקני בדרום אפריקה, 14 ביוני 2015. רויטרס
צו מעצר בינלאומי הוצא נגדו. בשיר/רויטרס

נשיא סודאן עומר אל-בשיר הצהיר כי יפרוש מתפקידו כנשיא סודאן בסיום כהונתו הנוכחית, בשנת 2020. בשיר, שמכהן בתפקיד משנת 1989, טען בריאיון לרשת הבריטית BBC שפורסם היום (חמישי) כי התפקיד "מתיש". לדבריו, "ב-2020, יהיה נשיא חדש, ואני אהיה הנשיא לשעבר". בשנה שעברה "זכה" בשיר ב-94% מקולות הבוחרים, במערכת בחירות שהחרימה האופוזיציה, ועלו טענות רבות בנוגע לזיופים במהלכה.

עם זאת, בשיר, שהורשע בהיעדרו על ידי בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג ברצח עם ובפשעי מלחמה, והוצא נגדו צו מעצר בינלאומי, הבטיח בעבר לפרוש וחזר בו לאחר מכן. על פי נתוני האו"ם, יותר מ-2.5 מיליון בני אדם נאלצו לעזוב את בתיהם בדראפור משנת 2003, וכמאה אלף רק מתחילת השנה.

עוד בוואלה! NEWS:
"משבר אמון": מקורבו של מנדלה קורא לנשיא דרום אפריקה להתפטר
חוק חדש באוגנדה: הורים שלא יחסנו את ילדיהם יישלחו לכלא
"באן לא נייטרלי": מזכ"ל האו"ם דיבר על כיבוש – והכעיס את מרוקו

נשים בדארפור על רקע סיור של צבא סודאן, נובמבר 2014. AP
"נראה אם תמצאו כפר אחד שהוצת". כוחות צבא בדארפור/AP

כמו כן, בשיר הכחיש את הטענות החדשות בדבר אלימות קשה מצד כוחות הביטחון הסודאניים נגד מתנגדי המשטר באזור ג'בל מרה שבדארפור, במערב המדינה. "כל האישומים האלה חסרי כל בסיס, ואף אחד מהדיווחים אינו נכון", טען בהתייחסות לדיווחים שהחלו להתפרסם בינואר האחרון. "אנחנו מזמינים כל אחד לבקר את האזור שנכבש בידי כוחות הצבא, נראה אם תמצאו כפר אחד שהוצת", טען. "למעשה, לא היו הפצצות אוויריות בכלל".

לטענתו של הנשיא, העובדה שבני אדם שנמלטו מהלחימה עברו לאזורים שבשליטת המשטר היא "הוכחה לכך שהממשלה לא פועלת נגד אזרחים". לטענתו, ההערכות בנוגע למספר הפליטים מדארפור "מוגזמות ולא מציאותיות". לדבריו, "רק מספר קטן מאוד של אנשים נעקרו, והם הגיעו לאזורים שלנו או שבהם מוצבים כוחות שמירת השלום של האו"ם".

הנשיא בשיר עוד טען כי אין כל סיבה עבור כוחות שמירת השלום של האו"ם וארגוני הסיוע להישאר בדארפור. לכוחות האו"ם, לשיטתו, "אין כל תפקיד חיוני למלא, אפילו לא בהגנה על עצמם". הוא הוסיף כי "מאחר שהשלום שב לדארפור, אני חושב שאין להם עוד תפקיד, ולכן אנחנו רוצים שהם יעזבו". כמו כן, הוא קרא לארגוני הסיוע לצאת מדארפור, בטענה שאין כל משבר מזון באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully