וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק חדש באוגנדה: הורים שלא יחסנו את ילדיהם יישלחו לכלא

החקיקה נעשתה במסגרת מלחמתה של הממשלה בנתונים מדאיגים, לפיהם 70 מכל אלף ילדים ימותו לפני גיל חמש. כמו כן, לדברי שרת הבריאות, המהלך יסייע בהתמודדות עם חברי כת דתית שאוסרת על חבריה לחסן את ילדיהם

ילדים הלוקים במחלה המסתורית "מחלת ההנהון", אוגנדה, מרץ 2012. רויטרס
הילדים יצטרכו ללכת למוסדות החינוך עם פנקס חיסונים/רויטרס

הורים שיורשעו בכך שלא יחיסנו את ילדיהם באוגנדה ייישלחו לשישה חודשי מאסר, על פי חוק חדש שעליו חתם הנשיא יוורי מוסבני לפני כשבועיים – כך מסרה אמש (שישי) שרת הבריאות במדינה, שרה אצ'יינג אופנדי, לרשת ה-BBC.

החוק, שנועד לסייע לממשלת אוגנדה להגיע ליעד החיסונים שקבעה לעצמה, מחייב את הילדים במדינה לשאת עמם פנקס חיסונים על מנת שיוכלו ללכת למוסדות החינוך. על פי הערכת ארגון הבריאות העולמי בשנת 2015, 70 ילדים מתוך כל אלף ימותו לפני הגעתם לגיל חמש במדינה. בעזרת קמפיין החיסונים הממשלה מקווה לשנות נתון זה, ולמנוע מחלות מסכנות חיים כמו פוליו ודלקת כרום המוח.

עוד אמרה השרה אופנדי כי 3% מילדי אוגנדה אינם מחוסנים, ולאחרונה נמצאו ילדים בשכונות עוני שהוחבאו על ידי הוריהם כדי למנוע מהם להתחסן. לדבריה, ישנם הורים החברים בכת דתית שנקראת "666", המסרבים לאפשר לילדיהם להתחסן. "הכת החלה להתפתח בכמה מחוזות במזרח אוגנדה, והתפשטה לכל רחבי הארץ", ציינה. על פי אופנדי, כמה מנהיגים דתיים נעצרו בעבר בשל תופעת סרבנות החיסונים, אך לא ניתן היה להגיש נגדם כתב אישום משום שלא הייתה חקיקה קיימת בעניין.

עוד בוואלה! NEWS:
"עמאר היה המצפן המוסרי של העדה": מטוס התא"ל לא שידר אות מצוקה
הפעולה שהשתבשה? "ארה"ב תכננה ללכוד את מספר 2 בדאעש בחיים"
שלוש יממות, שני ניסיונות חיסול ורצח: האם בגוש דן פועל "מחסל סדרתי"?

ילדים הלוקים במחלה המסתורית "מחלת ההנהון", אוגנדה, מרץ 2012. רויטרס
החוק נועד להילחם במחלות מסכנות חיים כמו פוליו ודלקת קרום המוח. ילדים חולים באוגנדה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully