וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"באן לא נייטרלי": מזכ"ל האו"ם דיבר על כיבוש – והכעיס את מרוקו

יותר ממיליון בני אדם הפגינו ברחובות רבאט הבירה במחאה על "הפגיעה בשלמות הטריטוריאלית" של מרוקו, לאחר שהמזכ"ל התייחס ל"כיבוש" סהרה המערבית, שסופחה באופן חד-צדדי בשנת 1975. "סהרה היא מרוקאית, והעם שלנו לא יוותר על אף סנטימטר רבוע בה"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

מזכ"ל האו"ם באן קי מון הביע היום (שלישי) "אכזבה וכעס", לאחר שיותר ממיליון מרוקאים הפגינו נגד דבריו בנוגע ל"כיבוש" סהרה המערבית. השימוש במונח "כיבוש" לתיאור השליטה המרוקאית בשטח סהרה המערבית, בעת ביקורו של באן במחנה פליטים ל"סהראווים" באלג'יריה, עורר ביקורת חריפה ברבאט.

דובר האו"ם סטפן דוג'אריק מסר כי בפגישת מזכ"ל האו"ם עם שר החוץ של מרוקו, סלאח א-דין מזואר, טען באן בפני שר החוץ כי "מתקפות כאלה אינן מכבדות אותו ואת האו"ם באופן כללי". מרוקו, מצדה, האשימה את באן ב"נטישת הנייטרליות והאובייקטיביות", וטענה כי מזכ"ל האו"ם "נכנע לסחיטה" של "החזית העממית לשחרור סהרה המערבית", ובכך העליב את העם ואת הממשלה.

עוד בוואלה! NEWS:
משבר הפליטים: מאות נעצרו לאחר שחצו את הגבול למקדוניה
רוסיה מתקפלת, אך איראן נשארת בדמשק וחורשת מזימות נגד ישראל
שוב איומים מצד קוריאה הצפונית: המנהיג קרא לעוד ניסוי בהקדם

עשרות אלפי מרוקאים הפגינו נגד דברי מזכ"ל האו"ם על ה"כיבוש" בסהרה המערבית. רויטרס
"נכנע לסחיטה". הפגנות נגד באן קי מון בסהרה המערבית, בתחילת השבוע/רויטרס
אחת המפגינות: "אנחנו סהראווים מלידה. כלומר סהראווים ומרוקאים, ואנחנו לא מכירים ב'חזית העממית'"

המפגינים ברבאט, בלילה שבין ראשון לשני, קראו לממשלה ולמפלגות השונות במדינה לדחות את דבריו של מזכ"ל האו"ם. הם קראו, בין היתר, "סהרה שלנו", "אני מרוקאי – אני סהראווי", ו"אחדות לאומית היא קו אדום". אום אל-חיר אל-קף, אחת המפגינות, סיפרה: "אנחנו סהראווים מלידה. כלומר סהראווים ומרוקאים, ואנחנו לא מכירים ב'חזית העממית'".

עבדאללה בקאלי, בכיר במפלגת "איסתיקלאל", מסר: "יש מעורבות גדולה מאוד מכל האזורים במרוקו של גברים, נשים וצעירים. המסר העיקרי הוא שהאנשים הללו לא מוכנים לוותר על האחדות הטריטוריאלית עם או בלי באן קי מון. העם המרוקאי מוכן להתמודד עם כל האתגרים". כרימי, חבר מפלגת הקידמה והסוציאליזם של מרוקו שהשתתף בהפגנה הוסיף כי "אנחנו מגנים את עמדתו של באן בנוגע לשלמות הטריטוריאלית שלנו, ואנחנו אומרים לאו"ם שסהרה היא מרוקאית, והעם שלנו לא יוותר על אף סנטימטר רבוע בה".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ביקור באן קי מון בטינדוף, סהרה המערבית, אלג'יריה, 5 במרץ 2016. רויטרס
"אחדות לאומית - קו אדום". הפגנות נגד באן קי מון בסהרה המערבית, בתחילת השבוע/רויטרס

מרוקו סיפחה את שטח סהרה המערבית, קולוניה ספרדית לשעבר, בשנת 1975. לאחר שנים של לחימה בין הכוחות המרוקאיים ל"חזית העממית", הפסקת אש הושגה בשנת 1991. במסגרת תנאי הפסקת האש, נקבע כי ייערך משאל עם בקרב תושבי האזור בנוגע לריבונותה של סהרה המערבית – אולם זה מעולם לא נערך. מרוקו ממשיכה להגדיר את האזור כחלק מ"מחוזות הדרום" שלה.

ביקור באן קי מון בטינדוף, סהרה המערבית, אלג'יריה, 5 במרץ 2016. רויטרס
"העליב את העם והממשלה". באן קי מון מבקר בטינדוף שבגבול סהרה המערבית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully