וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב איומים מצד קוריאה הצפונית: המנהיג קרא לעוד ניסוי בהקדם

15.3.2016 / 4:57

קים ג'ונג און טען כי מדינתו תערוך בקרוב ניסוי בשיגור טילים בליסטיים אשר נושאים ראש נפץ גרעיני. את הדברים אמר בזמן שפיקח על תרגיל מדומה לשיגור טיל בליסטי שחוצה את האטמוספירה

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, ממשיך במסכת האיומים וההפחדות שלו כלפי המערב וטען כי מדינתו תערוך בקרוב ניסוי בשיגור טילים בליסטיים אשר נושאים ראש נפץ גרעיני. את הדברים אמר הלילה (שלישי) קים זמן שפיקח על תרגיל מדומה לשיגור טיל בליסטי שחוצה את האטמוספירה.

סוכנות הידיעות במדינה דיווחה כי "ניסוי בטיל אשר נושא ראש נפץ גרעיני וטילים נוספים שיביאו לשיפור היכולת הגרעינית של המדינה ייערכו בתוך זמן קצר. קים הנחה את הגורמים הרלוונטיים להתחיל בהכנות". משרד ההגנה של קוריאה הדרומית דחה את הטענה שלקוריאה הצפונית ישנם טילים בעלי טכנולוגיה משוכללת שמסוגלת לחצות את האטמוספירה.

בתגובה לכך, משרד החוץ של סין מסר היום כי השר וונג יאי ומקבילו היפני פומיו קישידה יחלו בשיחות חדשות על הטלת סנקציות משותפות על קוריאה הצפונית. על פי ההודעה, שני השרים דנו במערכת היחסים העכורה בין המדינות אך הסכימו על פעולה משותפת נגד הפרות החלטות האו"ם בידי פיונגיאנג.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
גורמים אמריקניים: קוריאה הצפונית איבדה קשר עם צוללת
קים ממשיך להתגרות במערב: "יש לקיים ניסויים גרעיניים נוספים"
שעות לאחר הטלת סנקציות חדשות: קוריאה הצפונית שיגרה טילים

תמונה של מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בסמוך למכשיר העשוי להיות מכשיר גרעיני ממוזער, מרץ 2016. טוויטר, אתר רשמי
"קיום ניסויים חשוב להערכת הכוח ההרסני". מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און/אתר רשמי, טוויטר

זו לא הפעם הראשונה שלקים יש הצהרות מעין אלו. כבר בשבוע שעבר הוא הצהיר שמדינתו הצליחה למזער ראשי נפץ גרעיניים וכמה ימים לאחר מכן הורה לקיים ניסויים גרעיניים באותם ראשי הנפץ. אז הוסיף המנהיג כי "קיום ניסויים גרעיניים נוספים חשובים כדי להעריך את כוחם ההרסני של ראשי הנפץ החדשים שייצרנו". עוד הוא טען כי "על המדינה להכין את עצמה לקראת מתקפה גרעינית על אויביה שעל הקרקע, באוויר, על פני המים ומתחת להם, באמצעות מגוון טילים הנושאים ראשי נפץ גרעיניים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
חיילים מצבאות ארצות הברית וקוריאה הדרומית במהלך תרגיל החפה משותף, מרץ 2016. רויטרס
תרגיל משותף בין קוריאה הדרומית לארצות הברית בשבוע שעבר/רויטרס

הדיווח מגיע על רקע מתיחות גוברת בין קוריאה הצפונית לבין יתר מדינות העולם, בדגש על ארצות הברית וקוריאה הדרומית שאף ערכו לאחרונה תרגיל ענק. בתרגיל השתתפו 300 אלף חיילים מקוריאה הדרומית ו-17 אלף חיילים אמריקנים ומטרתו הייתה יצירת מוכנות לתרחיש מלחמה עם השכנה מצפון.

בתחילת החודש הכריזה מועצת הביטחון של האו"ם על סנקציות נוספות נגד המדינה המבודדת עקב הניסוי הגרעיני שערכה האחרונה בינואר האחרון וניסוי הטיל ארוך הטווח ששוגר לחלל בחודש שעבר. שעות ספורות לאחר ההכרזה על הרחבת הסנקציות, כבר שיגרה קוריאה הצפונית טילים קצרי טווח לעבר הים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully