וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחנה הפליטים שמשנה את ירדן מבפנים

7.4.2016 / 17:00

העיר הרביעית בגודלה בירדן היא בכלל מחנה פליטים סורי שמאוכלס ברבים ממיליון הפליטים ששטפו את הממלכה ההאשמית. בעיראק נערכות מסיבות קולג' מתירניות, ובגדה צעדו כבר אלפים ב"שביל ישראל" הפלסטיני. צפו בוואלה! בשכונה

עריכה: ניר חן

מחנה הפליטים אלזעתרי שבירדן הפך לעיר הרביעית בגודלה בממלכה. במדינה שאוכלוסייתה מונה כמה מליונים בלבד, זרם הפליטים הבלתי פוסק מסוריה השכנה משנה את הממלכה מבפנים. בניסיון לסייע להם, החלו במערכת החינוך ללמד במתכונת של שתי משמרות: בבוקר לומדים הירדנים, אחרי הצהריים הפליטים הסוריים.

ובעיראק הסמוכה מתמודדים עם בעיות מסוג אחר לגמרי. יותר ויותר צעירים משכילים, חילונים הלכה למעשה, מושפעים מתרבות המערב ועורכים מסיבות סיום קולג' מתירניות. במסיבת הסיום של בית הספר לרפואה באוניברסיטת בגדד גם רוקדים, שומו שמיים, גברים ונשים יחד. לאיש דת עיראקי בכיר היה הרבה מה לומר על כך. עוד מעיראק: עודאי וקוסאי, הנכדים של סדאם חוסיין - לא בניו - מפליאים בשירה בקלטת ביתית נדירה. ד"ש משושלת דיקטטורית שבניה כמעט ונכחדו מהעולם.

וכאן בשכונה שלנו ממש, בגדה המערבית, חנכו הפלסטינים את "נתיב אברהם", שאמור להתחקות אחר אברהם אבינו. 6,000 מטיילים כבר צעדו ב"שביל ישראל הפלסטיני". צפו בוואלה! בשכונה, חדשות מהעולם הערבי שלא תראו בשום מקום אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully