וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: בית משפט דן לראשונה בנישואים חד-מיינים - ודחה הכרה בהם

13.4.2016 / 15:05

בתיק ראשון מסוגו, דחה בית משפט במרכז המדינה תביעה של זוג הומואים נגד רשות אזרחית מקומית שסירבה להוציא להם תעודת נישואים. על אף צמיחתה של קהילת הלהט"ב, השלטונות לא צפויים לאשר בקרוב נישואים חד-מיניים

סאן וונלין והו מינגליאנג, זוג הומואים מסין שתבע מבית המשפט להכיר בנישואיהם, 12 באפריל 2016. AP
עתירתם נדחתה. סאן וונלין והו מינגליאנג בביתם, אתמול/AP

בית משפט בסין דן היום (רביעי) לראשונה בתיק הנוגע ליחסים חד-מיניים ודחה את תביעתם של זוג גברים להכיר בנישואיהם. מדובר במהלך תקדימי עבור תנועת הלהט"ב במדינה שצומחת בהדרגה. בית המשפט בעיר שנגסה שבמרכז המדינה דחה את התביעה שהוגשה על ידי הזוג נגד הלשכה לעניינים אזרחיים המקומית, שסירבה להנפיק להם תעודת נישואים.

עורך דינם שי פולונג אמר כי הוא ציפה לכך שהשופט יפסוק נגד הזוג, אך לא שזה יקרה תוך זמן כה קצר. "זה נוגד את מהות חוקיה של סין", אמר. העותר סאן וונלין אמר כי הוא יערער עד שימצה את כל האפשרויות המשפטיות שעומדות בפניו.

התביעה הגיעה ברקע מודעות הולכת וגוברת לסוגיות של קהילת הלהט"ב בסין, שבה הממשלה והחברה אינם מפגינים סבלנות רבה כלפי ענייני מגדר ומיניות לא-מסורתיים. המדינה הקומוניסטית אינה מכירה באופן רשמי בנישואים חד-מיניים וגורמים בשלטון המרכזי בבייג'ינג טוענים כי הם לא צופים שיחול שינוי בקרוב.

סאן, בן זוגו הו מינגליאנג ועורך דינם נכנסו לבית המשפט ברקע קריאות עידוד של כ-300 תומכים, חלקם המתינו מחוץ לאולם הדיונים במשך שעות ואחרים הגיעו ממחוזות סמוכים במהלך הלילה. כמאה מהם הורשו להיכנס לדיון. סאן סיפר כי המשטרה ביקרה בביתו וביקשה ממנו לבטל את העתירה, אך עזבו לאחר שהתעקש על נחישותו להמשיך בתהליך. "אני מקווה שאוכל לסלול את דרכם של אחרים, שרוצים להתחתן כמונו ויראו מה ניסינו לעשות ומה האפשרויות הקיימות", סיפר סאן בן ה-26 לפני השימוע.

עוד ידיעות מהעולם
בצל התחדשות הקרבות ושיחות השלום: הסורים מצביעים לפרלמנט
בנות שמונה עם פצצות: עלייה במספר הילדים המחבלים במערב אפריקה

  • עוד באותו נושא:
  • סין
  • להט"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully