וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנות שמונה עם פצצות: עלייה במספר הילדים המחבלים במערב אפריקה

13.4.2016 / 8:52

לפי יוניצ"ף, בשנה החולפת גדל פי 11 השימוש של בוקו חראם, הפועל בעיקר בניגריה ובקמרון, בילדים בתור מחבלים מתאבדים. הם נשלחים עם מטענים מתחת לבגדיהם, לעתים בלי ידיעתם. "סממן מדאיג בסכסוך"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(פיגוע התאבדות של בוקו חראם בקמרון, מרץ 2016)

השימוש של ארגון בוקו חראם בילדים כמחבלים מתאבדים במערב אפריקה גדל פי 11 בשנה שעברה – כך מסרה אתמול (שלישי) קרן האו"ם לילדים (יוניצ"ף). מרבית המחבלים הצעירים, בהם גם בני שמונה בלבד, היו בנות. פיגועי ההתאבדות התפשטו מעבר לגבולותיה של ניגריה, עם עליה במספר המתקפות הקטלניות שמבוצעות על ידי ילדים, שמחביאים מטענים מתחת לבגדיהם או מסתירים אותם בתוך סלים.

"השימוש בילדים, במיוחד בילדות, בתור מחבלים מתאבדים הפך לסממן מדאיג בסכסוך הזה", אמר לורן דובייה, דובר אזורי מטעם יוניצ"ף. "הם מפנים את הילדים נגד הקהילות שלהם כשהם עוטפים את גופם עם פצצות". לפי הקרן, היו 44 מחבלים ילדים במערב אפריקה בשנה שעברה, לעומת ארבעה ב-2014. רובם פעלו בניגריה ובקמרון. דובייה הוסיף כי חלק מהילדים אפילו לא ידעו שהם נושאים פצצות, שלעתים הופעלו מרחוק.

לקריאה נוספת בנושא
טרור מסוג חדש: בוקו חראם סובל מהרעב שיצר - ובוזז מזון
ניגריה: שתי מחבלות מתאבדות הסתננו למחנה פליטים - והרגו 60 בני אדם

חיילים קמרונים מורים לילד להתרחק בזמן סיור בצפון המדינה, מרץ 2016. רויטרס
חיילים קמרונים מורים לילד להתרחק בזמן סיור בצפון המדינה/רויטרס

הארגון האסלאמי הקיצוני מנהל בשש השנים האחרונות מאבק בשלטונות ניגריה, בניסיון להקים מדינת הלכה בצפון-מזרח המדינה. לפי צבא ארצות הברית, כ-15 אלף איש נהרגו מאז פרץ הסכסוך. לאחר מבצע משותף של הצבא המקומי ושל שכנותיה של ניגריה, נהדף בוקו חראם ממרבית מעוזיו. השימוש בילדים בתור מחבלים הביא לעלייה במספר ההרוגים בפיגועים, מאחר שלרוב הם לא מעוררים חשש.

לא ברור איך בוקו חראם משכנע ילדים להוציא לפועל את הפיגועים, אך לפי צבא ארצות הברית, על אלו שנאנסו על יד פעיליו קל יותר להשפיע מבחינה פסיכולוגית. ארגון אמנסטי מעריך כי הארגון חטף כ-2,000 נשים וילדות מאז 2014, שאותן הפך לטבחיות, לשפחות מין, ללוחמות ולמחבלות מתאבדות. לפני כשנתיים חטף הארגון 270 נערות נוצריות מהעיירה צ'יבוק, רבות מהן נאלצו להתאסלם ולהתחתן עם שוביהן.

לפי יוניצ"ף, שלושה רבעים מהמחבלים המתאבדים במערב אפריקה בשנה החולפת היו ילדות וכי ילדים חטופים נאלצו לתקוף את משפחותיהם כדי להוכיח נאמנות לארגון שנשבע אמונים ל"מדינה האסלאמית". על אף שילדים רבים שוחררו מהשבי עם השתלטות הצבא על שטחים שעליהם שלט בוקו חראם, רבים מהם נתקלים בדעות קדומות ובדחייה מצד החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully