וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים בסוריה הציעו תכנית לסיום המלחמה: "אסד יתפטר בתום המו"מ"

יו"ר ארגון גג של האופוזיציה במדינה השסועה הציג את המתווה לשר החוץ הבריטי, שבמסגרתו ייערכו בחירות במדינה השסועה בתוך שנה וחצי מתחילת הדיונים בין הצדדים. בכיר במשטר: "הצעה מטורפת"

עריכה: שניר דבוש

"הוועד העליון למשא ומתן", המרכז את ארגוני המורדים בסוריה, הציג היום (רביעי) את תכנית הארגון לסיום מלחמת האזרחים במדינה. זאת, על רקע המשא ומתן העקיף בין נציגי הוועד לנציגי המשטר, שהוקפאו בתחילת השנה בשל המשך הלחימה. לפי ההצעה, שהוצגה במהלך פגישה עם שר החוץ הבריטי בוריס ג'ונסון בלונדון, הנשיא בשאר אסד ירד מהשלטון חצי שנה לאחר חידוש המשא ומתן.

יו"ר הוועד, ריאד חיג'אב, אמר כי התכנית כוללת שלושה שלבים. תחילה, ייערך משא ומתן במשך שישה חודשים, שיתבסס על ההסכמות שאליהן הגיעו המעצמות ביוני 2012 בז'נבה. שני הצדדים יתחייבו להפסקת אש, הסרת המצור המוטל על כפרים וערים במדינה ומתן כניסה מלאה לסיוע הומניטרי, כמו גם שחרור אסירים.

עוד כתבות בנושא:
ארדואן: אובמה הציע לשחרר יחד את א-רקה - ואנחנו מוכנים לכך
תיעוד מסוריה: עשרות נפגעו במתקפת גז כלור של המשטר בחאלב
עמוק בסוריה, בלי כסף וללא אהדת הציבור: חיזבאללה בנקודת שפל

שר החוץ של בריטניה ברויס ג'ונסון, יו"ר "הוועד העליון למשא ומתן בסוריה" ריאד חיגאב (לימינו) וחברי הוועד בפגישתם בלונדון, בריטניה, ספטמבר 2016. AP
בוריס ג'ונסון/AP

השלב השני, לדברי חיג'אב, הוא תקופת מעבר של 18 חודשים, שתחל עם הקמת ממשלת מעבר ופרישתו של אסד מהנשיאות, כמו גם גורמים בכירים נוספים בממשלו. בשלב האחרון, כך לפי התכנית, יוסכם על שינוי החוקה במדינה לאחר דיאלוג בין הצדדים, ויתקיימו בחירות תחת פיקוח האו"ם.

שר החוץ של בריטניה אמר כי התכנית עשויה לגרום לחידוש המשא ומתן התקוע בין הצדדים. לדבריו, אם ימשכו השיחות, "על העולם וכל הגורמים המשתתפים בשיחות על עתידה של סוריה בז'נבה להכיר בכך שיש עתיד למדינה גם לאחר משטר אסד". עם זאת, סגן שר החוץ של סוריה, פייסל מקדאד, הדגיש כי אסד לא יוותר על כסאו טרם קיום בחירות. בריאיון ל-BBC אמר מקדאד כי הדרישה לפיה יודח מנהיג נבחר במדינה היא "מטורפת".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי ושר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב במוסקבה, 15 ביולי 2016. רויטרס
ייפגשו מחר ומחרתיים. קרי ולברוב/רויטרס

בתוך כך, ארצות הברית ורוסיה ממשיכות במאמצים להביא להפסקת אש במדינה השסועה, ושרי החוץ של שתי המדינות - ג'ון קרי וסרגי לברוב - צפוים להיפגש בז'נבה מחר ומחרתיים. "השרים יעבדו על הפרטים שנותרו לקראת הסכם על שיתוף פעולה רוסי-אמריקני במאבק נגד קבוצות הטרור הפועלות בסוריה, כמו גם הגברת הסיוע ההומניטרי ופתיחה בתהליך פוליטי במדינה", נמסר בהודעת משרד החוץ הרוסי.

מוקדם יותר הודיעה רוסיה כי היא מודאגת מפעולות הצבא הטורקי והמורדים הנתמכים בידי אנקרה בתוך השטח הסורי, במסגרת מבצע "מגן הפרת". "הפעולות פוגעות ברצף הטריטוריאלי ובריבונות של סוריה", נמסר בהודעת משרד החוץ הרוסי. "אנחנו קוראים לאנקרה להימנע מכל צעד שיכול לפגוע ביציבות המדינה".

מנגד, סגן ראש הממשלה של טורקיה, נורטין צ'אניקלי, אמר כי הכוחות הנתמכים בידי אנקרה עשויים להתקדם לעומק השטח הסורי, לאחר שטיהרו שטח של 90 קילומטרים לאורך הגבול. לדבריו, מאז שהחל המבצע בסוף אוגוסט, 110 לוחמי דאעש ולוחמי המיליציה הכורדית בסוריה (YPG) נהרגו. הוא אף הדגיש כי הלוחמים הכורדים טרם מילאו באופן מלא את הדרישה של אנקרה ונסוגו אל מזרח לנהר הפרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully