וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מסוריה: עשרות נפגעו במתקפת גז כלור של המשטר בחאלב

ארגונים מקומיים דיווחו כי כ-80 בני אדם, חלקם ילדים, נפגעו במתקפה הכימית על שכונת א-סוכרי שבמזרח העיר. שלשום חידש צבא אסד את המצור על האזור, הנשלט בידי המורדים. "פשעים שלא ניתן להעלות על הדעת מתרחשים בחאלב"

עריכה: שניר דבוש

עשרות בני אדם, חלקם ילדים, נפגעו אתמול (שלישי) במתקפת גז כלור על שכונת א-סוכרי שבמזרח חאלב, בצפון סוריה. ארגון הסיוע המקומי, "ההגנה האזרחית הסורית", דיווח כי לפחות 80 בני אדם נפגעו במתקפה של מסוקי הממשל, שהשליכו פצצות חבית המכילות גז כלור על השכונה, שנמצאת בשליטת המורדים.

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח על לפחות 70 מקרי חנק בעקבות המתקפה, אולם לא דווח על מקרי מוות במתקפה הנוכחית. הממשל הסורי הכחיש דיווחים קודמים על תקיפה בנשק כימי במהלך מלחמת האזרחים במדינה, אולם טרם התייחס באופן מפורש לדיווחים הנוכחיים. דוחות חקירה של האו"ם ושל ארגונים בינלאומיים נוספים מצאו כי המשטר הסורי אחראי למתקפות כימיות בשנים 2014 ו-2015.

עוד בוואלה! NEWS:
רוסיה וארה"ב מתקרבות להסכם על חאלב - ואסד שב לכתר את העיר
האו"ם: המצב בחאלב - פסגת האימה במשבר הגדול בזמננו
מת אחיו של הילד שתמונת חילוצו בחאלב זעזעה את העולם

טיפול בנפגעי גז כלור, א-סוכרי, חאלב, 6 בספטמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
"נפגעים אזרחיים רבים". טיפול בנפגעים בחאלב, היום/צילום מסך, טוויטר
טיפול בנפגעי גז כלור, א-סוכרי, חאלב, 6 בספטמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
טיפול בילד ששאף גז כלור, היום בחאלב/צילום מסך, טוויטר

ארגון "ההגנה האזרחית" האשים את המשטר בשתי מתקפות נוספות של גז כלור בחודש שעבר, ומהאו"ם נמסר כי ועדת החקירה לסוריה בוחנת את הדיווחים. "פשעים שלא ניתן להעלות על הדעת מתרחשים בחאלב", מסר יו"ר ועדת החקירה פאולו פיניירו, "מתקפות אוויריות של המשטר מובילות לנפגעים אזרחיים רבים".

ביום ראשון הטילו כוחות המשטר הסורי מצור נוסף על מזרח חאלב, במטרה למנוע את התקדמות כוחות המורדים באזור. במקביל, נמשכת הלחימה במעורבות רוסיה, טורקיה, "המדינה האסלאמית" (דאעש), המשטר הסורי, הכורדים וארגונים מקומיים נוספים.

אתמול מסר דובר נשיאות טורקיה איברהים קלין כי הנשיא רג'פ טייפ ארדואן פועל לכינונה של הפסקת אש באזור חאלב למשך 48 שעות לרגל חג הקורבן, עיד אל-אדחא, בתחילת השבוע הבא. כמו כן, טורקיה מקדמת מאמצים דיפלומטיים בשיתוף עם ארצות הברית ורוסיה להכרזה על "אזור בטוח" בצפון סוריה, אולם המגעים טרם הבשילו לכדי צעדים ממשיים בשטח.

(עדכון ראשון: 22:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully