וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה וארה"ב מתקרבות להסכם על חאלב - ואסד שב לכתר את העיר

4.9.2016 / 19:00

קרי וסגן שר החוץ הרוסי אמרו כי הפערים הצטמצמו ומחר הצדדים ייפגשו שוב כדי לגשר על הפערים. לפי טיוטה שנשלחה למורדים, המשטר יפסיק להפציץ את העיר מהאוויר, אך בינתיים הוא חידש את המצור שנפרץ לאחרונה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ארצות הברית ורוסיה ממשיכות להתקדם לקראת הסכם חדש בסוריה,אולם הן הבהירו כי נותרו עוד פערים שעליהן לסגור. השליח האמריקני למדינה כבר שלח איגרת לנציגי המורדים ובו פירט על ההבנות העתידיות בין שתי המדינות, שטרם הוצגו על ידן. בשטח, כוחותיו של הנשיא בשאר אסד הצליחו לכתר מחדש את חאלב אחרי שהמצור עליה נפרץ לפני כחודש.

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי, הנוכח בפסגת ה-G20 בסין, אמר לכתבים כי נפתרו סוגיות טכניות רבות בין שתי המדינות, אך מחלקות מרכזיות אחרות נותרו בעינן. לדבריו, מחר ייפגשו נציגים מטעם שתי המעצמות במטרה לגשר על הפערים. דברים דומים השמיע סגן שר החוץ של רוסיה סרגיי ריבקוב, שהביע אופטימיות אך ביקש להפגין סבלנות.

לפי המסמך ששלח מייקל רטני לאופוזיציה, ונחשף על ידי סוכנות הידיעות רויטרס, ההסכם יכלול את הפסקת התקיפות האוויריות של המשטר בחאלב כמו גם נסיגתו מקווי האספקה של האופוזיציה בצפון העיר. האזור, לפי ההבנות בין וושינגטון למוסקבה, יהפוך ל"אזור חופשי מכלי נשק". בתמורה, יתקפו שתי המדינות יחד את ג'בהת פתח א-שאם, לשעבר ג'בהת א-נוסרה.

לקריאה נוספת בנושא
אתגר חדש לאסד: המורדים מתקדמים במחוז אסטרטגי במרכז סוריה
דוח: יותר ממחצית ההרוגים מפצצות מצרר בשנה שעברה - בסוריה

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי בוועידת ה-G20, 4 בספטמבר 2016. רויטרס
"נפתרו סוגיות טכניות רבות". קרי במסיבת עיתונאים בסין, היום/רויטרס

הארגון שהתנתק מאל-קאעדה לאחרונה נחשב לארגון המורדים החזק ביותר. פעילותו לצד קבוצות אופוזיציה אחרות, הנחשבות למתונות יותר ונתמכות בידי ארצות הברית ומדינות סוניות, תקשה על שיתוף פעולה זה, שכבר זכה לביקורת מצד גורמים בצבא ארצות הברית ובפטנגון.

הסכם הפסקת אש קודם שאליו הגיעו שתי המדינות בפברואר צמצם לתקופה מסוימת את האלימות במדינה, אך זאת שבה למלוא היקפה כעבור כמה חודשים בודדים. גם אם הסכם זה יצא אל הפועל, קשה להאמין שייאכף על ידי המשטר והמורדים שהפרו הבנות דומות לאורך השנים.

בינתיים, צבא סוריה, בגיבוי חיזבאללה וחיל האוויר של רוסיה, התקדם בחאלב והחזיר לשליטתו אזורים שאיבדו למורדים במתקפה הנרחבת שלהם בחודש שעבר. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, הם כבשו את המסדרון שיצרה האופוזיציה בין חלקי העיר והטילו מחדש מצור עליה.

(עדכון ראשון: 13:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully