וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח: יותר ממחצית ההרוגים מפצצות מצרר בשנה שעברה - בסוריה

ברחבי העולם נהרגו 417 איש מכלי הנשק הקטלני במהלך שנת 2015, מרביתם במדינות שבהן מתנהלות מלחמות אזרחים עקובות מדם. לפי הדוח של ארגון בינלאומי הפועל לאיסור על שימוש בנשק הקטלני, שליש מההרוגים הם ילדים. "אזרחים ממשיכים להיות הקורבנות העיקריים של הפצצות"

עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: רוסיה חשפה בטעות שימוש בפצצות מצר בסוריה, יוני האחרון)

417 בני אדם נהרגו ברחבי העולם מפצצות מצרר בשנת 2015, רובם בסוריה, תימן ואוקראינה – כך מסר היום (חמישי) ארגון בינלאומי הפועל לאיסור על שימוש בנשק הקטלני. לפי הדיווח, יותר משליש מההרוגים הם ילדים, וחלק נפגעו מפצצות שהתפוצצו שנים רבות לאחר ששוגרו.

הרוגים נוספים נרשמו בלאוס, לבנון, אפגניסטן, סהרה המערבית, צ'אד, קמבודיה ונגורנו קרבאך – שטח הנמצא במחלוקת בין ארמניה ואזרבייג'ן. לפי ארגוני זכויות אדם, רוסיה משתמשת בפצצות במהלך תקיפותיה בסוריה.

בשלוש המדינות שבהן נרשם מספר ההרוגים הגדול ביותר מתנהלות מלחמות אזרחים, והן לא חתמו על האמנה הבינלאומית האוסרת על שימוש בנשק הקטלני. לפי הדוח, בסוריה נהרגו בשנה שעברה 248 איש מפגיעת הפצצה הקטלנית, בתימן נהרגו 104 איש ובאוקראינה - 19. "הסבל נמשך ואזרחים ממשיכים להיות הקורבנות העיקריים של הפצצות הללו", אמר ג'ף אברמסון, שהשתתף בהכנת הדוח. "לצערי, אנו עדים כעת לשטף של אנשים שנפגעים מהפצצות –דבר שיש לגנותו בחריפות".

עוד כתבות מהעולם:
ונצואלה, אקוודור ובוליביה החזירו את שגרירהן מברזיל עקב הדחת הנשיאה
יומיים לפני השיגור לחלל: הלוויין הישראלי עמוס 6 התפוצץ
ה"גרינגו" טראמפ ניצח בדו-קרב המקסיקני

פצצות מצרר באזור אידליב, מאי 2016. רויטרס
פצצות מצרר באזור אידליב שבסוריה, מאי האחרון/רויטרס

פצצות מצרר, המשוגרות ממטוסי קרב או נורות ממשגרים, מפזרות מאות פצצות קטנות לאורכו של אזור נרחב. אותן הפצצות לעיתים לא מתפוצצות, וקשה לאתר אותן ולנטרלן. אזרחים רבים נפגעים מאותן הפצצות שנים ארוכות לאחר שהמלחמות במדינתם הסתיימו, והן מסכנות בעיקר ילדים, שנמשכים לצורתן המזכירות צעצוע, כמו גם לצבעיהן הבהירים.

האמנה הבינלאומית, שנכנסה לתוקפה בשנת 2010, אוסרת על השימוש בפצצות, על אגירתן, ייצורן ומסירתן. כמו כן, דורשת האמנה מהמדינות החתומות עליה להשמיד של מאגרי הנשק הקטלני ולפנות אזורים שהופצצו. בשלב זה 119 מדינות חתמו או אישרו את האמנה, ומאז אוגוסט 2015, חמש מדינות נוספות – קולומביה, איסלנד, פלאו, רואנדה וסומליה, חתמו עליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully