וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומיים לפני השיגור לחלל: הלוויין הישראלי עמוס 6 התפוצץ

אמיר בוחבוט וסוכנויות הידיעות

1.9.2016 / 19:17

רקטה של חברת SpaceX התפוצצה במהלך ניסוי, 48 שעות לפני השיגור לחלל. יו"ר סוכנות החלל הישראלית: "לא זכורה תקלה כזו, הדבר ישפיע על ענף התקשורת הלוויינית בישראל". בעלת הלוויין: "לאירוע תהיה השפעה מהותית על החברה". לא דווח על נפגעים

עריכה: מתן חדד

רקטת פלקון 9 של חברת SpaceX, שהייתה אמורה לשגר לחלל את לוויין התקשורת הישראלי "עמוס 6", התפוצצה לפנות ערב (חמישי) באתר השיגור בקייפ קנאברל שבפלורידה, ארצות הברית. לפי יו"ר סוכנות החלל הישראלית, פרופ' יצחק בן ישראל, הלוויין הישראלי היה על הרקטה ונהרס. עד כה לא דווח על נפגעים.

השיגור היה אמור להתרחש בעוד יומיים, ומדובר בתקלה שאירעה ככל הנראה במהלך תדלוק הרקטה. עדי ראייה מסרו כי כמה פיצוצים נשמעו מהאזור, והרעידו את הבניינים הסמוכים. עשן שחור סמיך היתמר מעל לאתר, וצוותי החירום הגיעו לזירה.

פרופ' בן ישראל אמר כי מדובר באירוע נדיר וחריג. "לא זכורה בישראל ובכלל תקלה מסוג זה במשגר. הרקטה התפוצצה כשעל ראשה הלוויין". לדבריו, האירוע החמור ישפיע על ענף התקשורת הלוויינית בישראל. "יש להמתין לממצאי החקירה על מנת להבין מה קרה שם ומה הוביל לתקלה", הדגיש.

עוד בוואלה! NEWS:
הסמ"פ של אזריה: "המפקדים אמרו שהוא שקרן - החיילים חושבים אחרת"
צרפת מצטרפת לגינויים של ארה"ב: "הרחבת הבנייה בהתנחלויות מדאיגה"
ליברמן ביטל את סגירת הפנימייה הצבאית בחיפה; "אור עציון" תיסגר

פיצוץ רקטה של חברת SPACEX שהייתה אמורה לשלוח את לוויין התקשורת "עמוס 6" לחלל, בקייפ קנאברל שבפלורידה, ארצות הברית. טוויטר, צילום מסך
הפיצוץ בקייפ קנאברל, היום/צילום מסך, טוויטר

חברת "חלל תקשורת", שבבעלותה נמצא הלוויין "עמוס 6", מסרה כי "למיטב ידיעת החברה, במהלך תדלוק קרקעי של טיל שיגור הלוויין, אירע פיצוץ של הטיל שגרם לאובדן מוחלט של הלוויין. לאובדן תהיה השפעה מהותית על החברה. החברה תוסיף ותדווח על המשמעויות העולות מן האובדן".

מהתעשייה האווירית, יצרנית הלוויין, נמסר בתגובה לאירוע:
"צר לנו על אובדנו של הלווין עקב תקלה במשגר של SpaceX ואנו עומדים לשירותה של חברת 'חלל תקשורת' בכל עניין". לפי התעשייה האווירית, "עמוס 6 הינו הגדול והמתקדם שנבנה אי פעם במדינת ישראל. בניית הלווין הסתיימה זה מכבר והוא הועבר לאתר השיגור לטובת שילוב עם המשגר של חברת SpaceX שעמה התקשרה חברת חלל".

עוד נמסר כי "תחום לווינות התקשורת הינו אסטרטגי עבור התעשייה האווירית ועבור מדינת ישראל. אנו מקווים כי המדינה תמשיך לפעול לטובת שימור הידע בתחום והמשך ייצורם של לוויני תקשורת ישראליים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

פיצוץ משנה שאירע במהלך השריפה באתר השיגור

מומחה בתחום החלל אמר לוואלה! NEWS שמדובר באירוע חריג, שכן רוב התקלות מתרחשות בזמן השיגור ולא במהלך ההכנות. "מוקדם מדי לקבוע מה הצית את הדלק במנועי הטיל. אין ספק שמדובר באירוע חריג ביותר", אמר, וציין כי במסגרת ההכנות לשיגור, שהיה אמור להתקיים ביום שבת, בוצע תדלוק של מנועי הטיל. "לא ברור בשלב זה האם הפיצוץ אירע במהלך התדלוק או אחריו", הדגיש.

חברת פייסבוק התכוונה להשתמש בלוויין הישראלי במסגרת הניסוי הראשון שלה לספק שירותי אינטרנט לאזורים מרוחקים. מייסד החברה, מארק צוקרברג, כתב בפוסט בשנה שעברה כי "הלוויין יכסה אזורים נרחבים במערב, מזרח ודרום אפריקה. אנו נעבוד עם שותפים מקומיים כדי לסייע לקהילות השונות להתחבר לאינטרנט, שיסופק להם באמצעות לוויין".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת SpaceX מסרה בעמוד הטוויטר שלה כי "החברה מאשרת שבהכנות לניסוי השגרתי לפני השיגור, אירעה תקרית חריגה שבעקבותיה נהרס המטען שהיה על הרקטה. אזור הניסוי היה ריק מאדם ואין נפגעים באירוע".

דובר של סוכנות החלל האמריקנית נאס"א אמר כי "אירעה תקרית בשיגור בקומפלקס 40 באתר". בריאן פורטל, דובר מחלקת החלל בחיל האוויר האמריקני, אישר את דבר הפיצוץ, ואמר כי אין נפגעים ואין סכנה לציבור.

פיצוץ בחללית SpaceX שהייתה מתוכננת להמריא לחלל בעוד יומיים. קייפ קנאברל שבפלורידה, ארצות הברית 1 בספטמבר 2016. AP
לא דווח על נפגעים באירוע. אתר הניסוי, היום/AP

ביוני 2015, רקטה שנשאה חללית משא בלתי-מאוישת של חברת SpaceX, שמעבירה ציוד לתחנת החלל הבינלאומית, התפוצצה כשתי דקות לאחר שיגורה מבסיס נאס"א בקייפ קנאברל. גורם מנאס"א אמר אז כי טרם התברר כיצד התרחשה התאונה, וחברת SpaceX כתבה בעמוד הטוויטר שלה: "החללית חוותה אירוע חריג בשיגור. צוות של החברה בודק את האירוע ונעדכן על ההתקדמות".

מדובר היה במשימת שיגור הציוד לתחנת החלל השנייה שנכשלת בשנה האחרונה. באפריל האחרון, חללית משא רוסית יצאה משליטה לאחר שיגורה והתרסקה לקרקע.

בעליה של חברת "חלל תקשורת", שאול אלוביץ', מחזיק גם בבעלות בוואלה! NEWS

(עדכון ראשון: 16:52)

פיצוץ רקטה של חברת SPACEX שהייתה אמורה לשלוח את לוויין התקשורת "עמוס 6" לחלל, בקייפ קנאברל שבפלורידה, ארצות הברית. טוויטר, צילום מסך
זירת הפיצוץ, היום/צילום מסך, טוויטר
ראשוני. פיצוץ בפלורידה. מערכת וואלה! NEWS
עשן מיתמר מעל אתר השיגור, היום/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully