וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטר אסד אישר את המתווה להפסקת מלחמת האזרחים בסוריה

הטלוויזיה הממלכתית במדינה דיווחה כי משטרו של הנשיא הסורי אישרה את המתווה שהושג בתום מרתון דיונים אמש בז'נבה. במסגרת התכנית, שהושגה על ידי רוסיה וארצות הברית, תחל הפסקת אש בין אסד למורדים כבר ביום שני

צילום: רויטרס

משטרו של בשאר אסד אישר אחר הצהריים (שבת) את המתווה המשותף שהוכרז הלילה על ידי רוסיה וארצות הברית, לסיום מלחמת האזרחית בסוריה - כך דיווחה הטלוויזיה הממלכתית במדינה. ההודעה מגיעה בצל הדיווחים על מותם של לפחות 25 בני אדם ופציעתם של עשרות בהפצצה אווירית בעיר אידליב שבצפון סוריה המוחזקת בידי כוחות המורדים.

במוקד התכנית, שהושגה בתום יום דיונים מרתוני בז'נבה שבשווייץ, תחל הפסקת אש בין משטרו של בשאר אסד למורדים כבר ביום שני הקרוב. עוד סוכם כי הצדדים יאפשרו גישה לארגוני סיוע הומניטרי לכל האזורים בסוריה שבעה ימים לאחר תחילת הפסקת האש.

עוד בנושא:
בפעם השלישית השבוע: פצמ"ר נפלה ברמת הגולן; צה"ל תקף בסוריה
דיווח בסוריה: מפקד ארגון מורדים נהרג בתקיפה באזור חאלב
המטוטלת של חאלב: אסד מחק את הישגי המורדים - והידק את המצור

נשיא סוריה בשאר אסד בריאיון לרשת NBC, דמשק, 13 ביולי 2016. נשיאות סוריה, אתר רשמי
אישר את המתווה. אסד/אתר רשמי, נשיאות סוריה

בדיונים נכחו שר החוץ האמריקני ג'ון קרי ומקבילו הרוסי סרגיי לברוב. קרי הדגיש כי "הפסקת פעולות האיבה דורשת גישה לאזורים נצורים, כולל בחאלב". העיר שבצפון המדינה הפכה בחודשים האחרונים למוקד העימות בין המשטר למורדים.

במסיבת העיתונאים שערכו הלילה שרי החוץ, הוכרז כי ארצות הברית ורוסיה יקימו שבעה ימים לאחר תחילת הפסקת האש מטה פיקוד משותף לתיאום והידוק הפעולות נגד ה"מדינה האסלאמית" (דאעש) וג'בהת פתח א-שאם (לשעבר ג'בהת א-נוסרה) בסוריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

האופוזיציה בסוריה בירכה על המתווה, ודוברת המועצה הלאומית הסורית, בסמה קודמני, אמרה כי גם המועצה מקבלת בברכה את המתווה "אם יאכפו אותו". קודמני הטילה את האחריות לפתחה של מוסקבה, שכן לטענתה רק בעזרת רוסיה המשטר בדמשק יציית להסכם הפסקת האש.

לעומת המועצה הלאומית הסורית, מורדים סורים מטילים ספק בהסכם וטוענים כי למרות המתווה - רוסיה תמשיך בתקיפות מהאוויר. פארס אל-ביוש, מפקד בכיר בצבא סוריה החופשית אמר כי מוסקבה ודמשק לא כיבדו את ההסכם הקודם והסיכויים שהמתווה החדש יצליח דומים לסיכוייו של ההסכם הקודם. דובר מיליציית המורדים גדודי נור א-דין א-זינקי, עבד א-סלאם עבד א-רזק, אמר כי המתווה יעניק לצבא סוריה את ההזדמנות לאסוף כוחות ולהציב בחאלב עוד מיליציות הנתמכות בידי איראן.

כוחות הנאמנים לנשיא סוריה בשאר אסד באזור של מכלות צבאיות שכבשו מהמורדים בדרום חאלב, 5 בספטמבר 2016. רויטרס
כוחות של צבא אסד בדרום חאלב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully