וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השלישית השבוע: פצמ"ר נפלה ברמת הגולן; צה"ל תקף בסוריה

לא היו נפגעים בנפילת המרגמה ולא נגרם נזק. תושב האזור סיפר כי "פתאום ראיתי את הפצמ"ר שורקת לי מעל הראש". שני אירועים דומים אירעו השבוע, ובתגובה תקף חיל האוויר משגרי מרגמות של צבא סוריה. הבוקר הכריזו ארגוני מורדים על מתקפה חדשה באזור קוניטרה

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

(בווידאו: הקרבות בין המורדים והצבא הסורי בגולן)

פצצת מרגמה נפלה היום (שבת) בצפון רמת הגולן. באירוע לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. ככל הנראה מדובר בזליגה ממלחמת האזרחים בסוריה. זו הפעם השלישית בשבוע האחרון שישנה זליגה מהמלחמה בסוריה לשטח ישראל. בתגובה לזליגת הירי, תקף חיל האוויר תותחים השייכים לצבא סוריה.

תושב האזור שבו נפלה פצצת המרגמה אמר כי "בנס איש לא נפגע". הוא הוסיף כי בתו הייתה איתו כשהבחין בפצמ"ר. "פתאום ראיתי את הפצמ"ר שורקת לי מעל הראש. תפסתי את הבת שלי ותפסנו מהר מחסה".

עוד בוואלה! NEWS:
העולם מברך על התכנית לסיום המלחמה בסוריה - המורדים עוד בספק
דיווח בסוריה: מפקד ארגון מורדים נהרג בתקיפה באזור חאלב
המורדים בסוריה הציעו תכנית לסיום המלחמה: "אסד יתפטר בתום המו"מ"

נפילת פצמ"ר ברמת הגולן, 10 בספטמבר 2016. פורטל דלילוק, מערכת וואלה! NEWS
לא נגרם נזק. מקום נפילת פצצת המרגמה, היום/מערכת וואלה! NEWS, פורטל דלילוק

ביום רביעי נפלה פצצת מרגמה נוספת בצפון רמת הגולן. בתגובה תקפו כלי טיס של חיל האוויר משגרי מרגמות של צבא סוריה ברמת הגולן הסורית. גורמים ביטחוניים אמרו כי פצצת המרגמה נחתה בעומק רמת הגולן, בנקודה רחוקה מאוד מהגבול ביחס לפעמים הקודמות שבהן זלגו לישראל פצצות מהלחימה בסוריה.

בתחילת השבוע נפלה פצצת מרגמה שנורתה מאזור סוריה בכביש בצפון רמת הגולן. באירוע לא היו נפגעים, אך נגרם נזק לכביש. גם אז תקף צה"ל משגרי מרגמות של צבא סוריה בתגובה.

נפילת פצמ"ר ברמת הגולן, 10 בספטמבר 2016. פורטל דלילוק, מערכת וואלה! NEWS
מקום נפילת פצצת המרגמה, היום/מערכת וואלה! NEWS, פורטל דלילוק

זליגת הפצמ"ר מגיע על רקע ההכרזה הבוקר של ארגון "ג'בהת פתח א-שאם", לשעבר "ג'בהת א-נוסרה", יחד עם שני ארגונים אסלאמיסטיים נוספים, על מתקפה חדשה באזור קוניטרה, במטרה לכבוש את רמת הגולן הסורית מידי משטרו של הנשיא בשאר אסד. עד כה דווח על כיבוש עמדה אחת של הצבא הסורי.

לחימה באזור קוניטרה, סוריה, 10 בספטמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
הלחימה באזור קוניטרה, היום/צילום מסך, טוויטר

ההכרזה הגיעה על רקע ההסכם שנחתם הלילה בז'נבה בין ארצות הברית לרוסיה. במוקד התכנית הפסקת אש בין משטרו של אסד למורדים החל מיום שני הקרוב. עוד סוכם כי הצדדים יאפשרו גישה לארגוני סיוע הומניטרי לכל האזורים בסוריה שבעה ימים לאחר תחילת הפסקת האש.

במסיבת עיתונאים משותפת של שרי החוץ ג'ון קרי וסרגיי לברוב נמסר כי שבוע לאחר תחילת הפסקת האש יוקם מטה פיקוד משותף לתיאום והידוק הפעולות נגד ה"מדינה האסלאמית" (דאעש) ו"ג'בהת פתח א-שאם".

(עדכון ראשון: 13:25)

לחימה באזור קוניטרה, סוריה, 10 בספטמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
הלחימה באזור קוניטרה, היום/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully