וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם מברך על התכנית לסיום המלחמה בסוריה - המורדים עוד בספק

10.9.2016 / 15:00

בעוד שבאיחוד האירופי ובטורקיה מברכים על המתווה אליו הגיעו שרי החוץ של ארצות הברית ורוסיה, המורדים הסורים טוענים כי הוא יסייע לכוחות אסד להיערך מחדש לתקיפה בחאלב. מוגריני: "יש להבטיח את יישום המתווה"

צילום: רויטרס

רוחות של אופטימיות זהירה נושבות מאז ההכרזה של ארצות הברית ושל רוסיה על מתווה משותף לסיום מלחמת האזרחים בסוריה. שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, מקדמת בברכה את המתווה שהושג. היא קראה היום (שבת) לכל הצדדים בסכסוך להבטיח את היישום של המתווה. "על כל המעורבים בסכסוך, פרט לאלה שהוגדרו ארגוני טרור על ידי האו"ם, לפעול כדי להבטיח את יישום המתווה בצורה אפקטיבית", אמרה מוגריני. היא הוסיפה כי האיחוד האירופי מצטרף לקריאה לאו"ם להכין הצעה לשינוי פוליטי שיהווה נקודת התחלה לשיחות הפנים-סוריות".

טורקיה הודיעה שגם היא מקבלת בברכה את הפסקת האש ומתכוננת לספק סיוע הומניטרי לתושבי העיר חאלב בשיתוף פעולה עם האו"ם - כך הודיע משרד החוץ באנקרה. עוד נמסר כי הפסקת אש והגשת הסיוע לחאלב הן חיוניות וכי אנקרה תתמוך במאמצים להבטיח את הפסקת האש ולהפוך את המתווה לפיתרון פוליטי ארוך טווח.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח בסוריה: מפקד ארגון מורדים נהרג בתקיפה באזור חאלב
המטוטלת של חאלב: אסד מחק את הישגי המורדים - והידק את המצור
"מה זה חאלב?": התשובה המביכה של המועמד לנשיאות ארה"ב

ג'ון קרי וסרגיי לברוב במסיבת עיתונאים משותפת בז'נבה להצגת תכנית סיום המלחמה בסוריה, 10 בספטמבר 2016. צילום: רויטרס, רויטרס
שרי החוץ של ארצות הברית ושל רוסיה מציגים את המתווה לסיום הלחימה בסוריה/רויטרס, צילום: רויטרס

האופוזיציה בסוריה בירכה גם היא על המתווה שהושג בשיחות בין מוסקבה לבין וושינגטון. דוברת המועצה הלאומית הסורית, בסמה קודמני, אמרה כי גם המועצה מקבלת בברכה את המתווה "במידה ויאכפו אותו". קודמני הטילה את האחריות לפתחה של מוסקבה, שכן לטענתה רק בעזרת רוסיה המשטר בדמשק יציית להסכם הפסקת האש.

לעומת המועצה הלאומית הסורית, מורדים סורים מטילים ספק בהסכם וטוענים כי למרות המתווה - רוסיה תמשיך בתקיפות מהאוויר. פארס אל-ביוש, מפקד בכיר בצבא סוריה החופשית אמר כי מוסקבה ודמשק לא כיבדו את ההסכם הקודם והסיכויים שהמתווה החדש יצליח דומים לסיכוייו של ההסכם הקודם. דובר מיליציית המורדים גדודי נור א-דין א-זינקי, עבד א-סלאם עבד א-רזק, אמר כי המתווה יעניק לצבא סוריה את ההזדמנות לאסוף כוחות ולהציב בחאלב עוד מיליציות הנתמכות בידי איראן.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
כוחות הנאמנים לנשיא סוריה בשאר אסד באזור של מכלות צבאיות שכבשו מהמורדים בדרום חאלב, 5 בספטמבר 2016. רויטרס
כוחות של צבא סוריה בדרום חאלב/רויטרס

בתוך כך, שעות לאחר ההודעה על ההסכמה בין מוסקבה לוושינגטון, התחדשה הלחימה העזה בחאלב. צבא סוריה תקף עמדות של המורדים בניסיון להשיג הישגים טריטוריאליים לפני הפסקת האש הכלל-ארצית שצפויה להיכנס לתוקף ביום שני. המורדים, מצדם, הודיעו שהם מתכננים מתקפת נגד.

כמו כן, כלי תקשורת רוסיים ואיראניים מדווחים כי מוסקבה וטהראן עורכות מגעים במטרה להחזיר את המפציצים הרוסיים לשדה התעופה המדאן שנמצא במערב המדינה כדי לבצע תקיפות מהאוויר בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully