וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה על התקיפות הישראליות בסוריה: נתניהו עוזר לארגוני הטרור

פואד סלאמה

18.3.2017 / 16:33

ברקע התקיפה הישראלית בסוריה טען מזכ"ל חיזבאללה כי ראש הממשלה חושש מהפסד של דאעש ומתערב בלחימה "מכל מיני תירוצים". אמש אמר נתניהו: "כשאנחנו מזהים ניסיונות להעביר נשק מתקדם לידי חיזבאללה, אנחנו פועלים כדי למנוע זאת"

ספק 500

(נסראללה מאיים על ישראל בנאום ממאי 2016)

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נשא היום (שבת) נאום ששודר בווידאו לקהל תומכיו ובמהלכו התייחס למלחמת האזרחים בסוריה, שחתמה השבוע שש שנים, וכן להתערבותה של ישראל בה. "ראש הממשלה בנימין נתניהו מפחד שדאעש יפסיד בסוריה – ומתערב בכל מיני תירוצים", אמר נסראללה בנאומו ופירט: "עם כל נפילה ברמת הגולן או הפגזת נשק שמיועד לחיזבאללה". לדבריו, זה "עניין של זמן עד שדאעש וכל ארגוני הטרור ייעלמו".

נסראללה טען כי נתניהו חושש מהפסד של דאעש בסוריה, ואמר כי הביע זאת בפני נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. הוא קרא לכל הארגונים שנלחמים בסוריה נגד הנשיא בשאר אסד לעצור את הלחימה כי היא משרתת את ארצות הברית ואת ישראל.

נאומו של נסראללה בא ברקע התקיפה הישראלית בסוריה בלילה שבין חמישי לשישי, שנחשפה לאחר שטיל נגד מטוסים סורי נורה בתגובה אליה. אמש הגיב נתניהו לכך והבהיר כי ישראל לא תאפשר העברת נשק מתקדם לחיזבאללה. "המדיניות שלנו מאוד עקבית - כשאנחנו מזהים ניסיונות להעביר נשק מתקדם לידי חיזבאללה, ויש לנו את המודיעין ואת ההיתכנות המבצעית – אנחנו פועלים למנוע את זה".

לקריאה נוספת:
ברק על התקיפה בסוריה: "יכול להיות שלא היה צריך לירות 'חץ'"
"רעש מחריש אוזניים": תושבי הצפון התעוררו הלילה לקולות מלחמה
חיל האוויר תקף בסוריה; טיל נ"מ יורט בידי "החץ" באזור ירושלים

תומכי חיזבאללה צופים בנאומו של חסן נסראללה, דאחייה, ביירות, 16 בפברואר 2016. AP
"נתניהו מתערב בכל מיני תירוצים". נסראללה בנאום משודר/AP

אתמול אישר דובר צה"ל באופן חריג את הדיווחים שלפיהם כוח של חיל האוויר תקף כמה מטרות בשטח סוריה ונורה בידי טילים נגד מטוסים של צבא אסד. לא נמסר מיקומן של המטרות. על פי ההודעה, במהלך התקיפה התגלו המטוסים והצבא הסורי שיגר לעברם טילים. אחד הטילים יורט בידי מערך ההגנה האווירית, באמצעות מערכת "חץ".

על פי הודעת דובר צה"ל, בשום שלב לא נשקפה סכנה לטייסי הכוח או לאזרחים על הקרקע. בכלי תקשורת ערביים דיווחו כי התקיפה בוצעה באזור הגבול בין לבנון לסוריה, ממזרח לבעל בק, ובכלי התקשורת בירדן דווח על איתור שרידי רקטה מצפון באזור אירביד שבצפון המדינה.

התקרית החריגה חשפה את פעילות ישראל בסוריה באופן רשמי. בעקבותיה זומן שגריר ישראל ברוסיה גרי קורן לפגישה במשרד החוץ במוסקבה עם סגן שר החוץ הרוסי מיכאיל בוגדנוב. בהודעה מטעם משרד החוץ במוסקבה נמסר כי "הדגש העיקרי בשיחה היה האירועים האחרונים בסוריה ובסביבתה", וכי הזימון לפגישה היה ביוזמת המשרד. אתמול הגיש קורן את כתב האמנה שלו לנשיא פוטין.

שרידי טיל שנחת בשטח ירדן, 17 במרץ 2017. טוויטר, צילום מסך
שרידי טיל נגד מטוסים שאותר בירדן/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully