וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק על התקיפה בסוריה: "יכול להיות שלא היה צריך לירות 'חץ'"

18.3.2017 / 12:00

ראש הממשלה לשעבר טען כי "צריך לתחקר" את תקיפת חיל האוויר שנחשפה בשל היירוט. לדבריו, "הבחירות יהיו רחוקות. יש ריפיון אצל גורמי החקירה נגד נתניהו". על שיחת ראש הממשלה עם טראמפ במהלך החקירה: "אורגנה מראש"

צילום: דוברות עיריית באר שבע

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק אמר היום (שבת) כי "יכול להיות שבמחשבה מעמיקה יותר, לא היה צריך לירות 'חץ'" ליירוט טיל נ"מ שנורה לעבר מטוס חיל האוויר הישראלי שתקף אתמול בשטח סוריה. באירוע "שבתרבות" בבאר שבע, בהנחיית העיתונאי רועי כ"ץ, הסביר ברק כי "זאת פעם ראשונה שהם יורים טיל ואנחנו יורים 'חץ'. זה יכולת מדהימה שלנו". עם זאת, הוא הוסיף כי ירי ה"חץ", לדבריו, "גרם לנו להודות בפעולה עקב נפילת רסיסים בירדן. צריך לתחקר את הנושא".

"הרוסים היום הם בעלי הבית בסוריה, והם אלה שמחזקים את אסד", הוסיף ברק לגבי המצב בסוריה באופן כללי. "הרוסים היום הם גורם מייצב בסוריה", הבהיר, "פוטין הוא האיש הכי ידידותי למדינת ישראל שאי פעם ישב בקרמלין". הוא עוד אמר כי יש לקדם את השיח בין ירושלים למוסקבה לגבי המצב בסוריה.

עוד בוואלה! NEWS:
עקב התקיפה בסוריה: שגריר ישראל ברוסיה זומן לשיחה עם שר החוץ
בעקבות דוח האפרטהייד: בכירה באו"ם התפטרה - בלחץ המזכ"ל
חצי שנה אחרי: חקירה נגד שלושה חיילים שתועדו מכים פלסטיני

ניסוי יירוט במיירט חץ 3, 10 דצמבר 2015. משרד הביטחון
"זה יכולת מדהימה שלנו". ניסוי יירוט ב"חץ 3"/משרד הביטחון

באירוע "שבתרבות" נוסף שהתקיים בכפר סבא, התייחס ח"כ עמר בר-לב (המחנה הציוני) לתקיפה בסוריה."הפרת מדיניות העמימות בעקבות האישור שצה"ל תקף בסוריה איננה בהכרח צעד נבון אסטרטגית", טען. "החץ נורה ופגע והוכיח שהוא טיל מצויין. אם היה צורך מבצעי בירי החץ – הנושא מתוחקר כעת בחיל האוויר ולכן נמתין לתוצאות התחקיר".

בהמשך דבריו של ברק באירוע בבאר שבע, הוא טען כי הממשל האמריקני "עשה שתי שגיאות". הראשונה שבהן, לדבריו, היא הסירוב לבקשת טורקיה לאזור ללא טייס בצפון סוריה, והשנייה היא קביעת "הקו האדום" של ממשל אובמה בנוגע להתערבות אמריקנית במקרה של שימוש בנשק כימי. "זאת הייתה טעות. האמריקנים לא השמידו את הנשק הכימי", הבהיר. "פה פוטין נכנס, ואי אפשר להוציא אותו משם".

ברק, שמרבה להתבטא בתקופה האחרונה בחשבון הטוויטר שלו ולתקוף באופן חריף את ממשלתו של בנימין נתניהו, עוד אמר כי "עסקתי הרבה בענייני מדינת ישראל. 36 שנים הייתי בצה"ל, יש לי בנות ונכדים, אני מוטרד ממה שקורה בעתיד". לדבריו, "יש לי אינטרס עליון שהמדינה תחזור לפסים אחרי שהיא ירדה מהם, אני מעיר ומאיר לציבור את העיניים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לנצל את חלון ההזדמנויות". ברק, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
"האיראנים לא יפרו את הסכם הגרעין בשמונה השנים הקרובות"

הוא עוד טען כי שיחת הטלפון שקיבל נתניהו במהלך אחת מחקירותיו מהנשיא דונלד טראמפ הייתה "ספונטנית-מאורגנת". לדבריו, "אנחנו, האזרחים, צריכה להיות לנו תקווה שנתניהו פעל כשורה, אבל מאידך אנחנו צריכים לדרוש חקירה מקיפה. אחרי כל החקירות וההדלפות, האם ישנה אפשרות שהיועץ המשפטי ופרקליט המדינה יוציאו רק דוח ציבורי? איך זה ייראה אם זה יסתיים כך?".

"אני חושב שהבחירות יהיו רחוקות, לא עכשיו", הוסיף, "יש ריפיון אצל גורמי החקירה בנושא נתניהו". עם זאת, טען כי "יש הרבה מועמדים שיכולים לנצח את נתניהו". עוד הוא הבהיר כי: "אני לא מתכוון לחזור ולהתמודד בפריימריז של מפלגת העבודה".

ח"כ איל בן ראובן (המחנה הציוני) שהשתתף גם הוא באירוע שבתרבות בבאר שבע אמר כי המצב בזירה הצפונית "מסתבך" וכי חופש הפעולה של ישראל משתנה "ולא לטובה" בשל נוכחות רוסיה באזור. עוד אמר בן ראובן כי הוא תומך בקיום פריימריז פתוחים במפלגתו. "זו הדרך היחידה לבנות גוש חזק שיפיל את נתניהו ואת ממשלת הימין הקיצונית שלו", הוסיף.

באירוע "שבתרבות" נוסף שנערך בחיפה טען יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד), כי מועד הבחירות מתקרב. "יש סיכוי טוב שנלך לבחירות", אמר. "הגיעו מים עד נפש והכיוון הוא לא נכון. אם לליכוד ולראש הממשלה יימאס, הוא יפרק הכל ונלך לבחירות ונצא מחוזקים".

באירוע בכפר סבא אמר ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) כי "אין כל סיבה לגרור את העם שוב לבחירות. היחיד שחותר לכך ומעוניין בכך הוא יו"ר האופוזיציה הבא - יאיר לפיד, ולהערכתי הוא לא יקבל את מבוקשו". הוא התייחס גם לדבריו של אהוד ברק ואמר: "הוא לא סחבק ולא מנהיג – הוא צייצן ומראשי הממשלה הכושלים שהיו למדינת ישראל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"סיכוי טוב שנלך לבחירות". ח"כ ביטן בחיפה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוגע להסכם הגרעין בין איראן למעצמות, טען ברק כי "האיראנים לא יפרו את ההסכם בשמונה השנים הקרובות. כרגע האיום האיראני הוא לא איום קיומי, ותקיפה של איראן לא עומדת על השולחן". לדבריו, "נתניהו מנסה להפחיד ומנסה להסיט מהחקירות שוב ולדבר על איראן".

"איראן לא תפר את ההסכם כי היא רוצה לקטוף את פירות ההסכם" הסביר ברק. "שמונה השנים האלה צריכות להיות מנוצלות. זה חלון הזמן להגיע לשיח בנושא שלום עם טראמפ ופוטין ולטפל בשלמות העם, במקום להפחיד את כולם". הוא עוד ציין כי "טראמפ לא שוקל לבטל את ההסכם אבל לטפל בדברים מחוץ להסכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully