וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קשקוש מוחלט": בכיר ה-NSA מבטל את טענות טראמפ על האזנות

סגן ראש הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי אמר ל-BBC כי טענותיו של הנשיא על ריגול בריטי נגדו בהוראת אובמה משקפות "חוסר הבנה גמור של ארגוני מודיעין". על פי גורמי ממשל, דוח מסווג של משרד המשפטים שולל את ההאשמות כלפי אובמה

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של רשת FOX, עריכה: ורד לידני

(בווידאו: טראמפ בריאיון לרשת "פוקס ניוז", השבוע)

סגן ראש הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי (NSA), ריצ'רד לג'ט, אמר היום (שבת) בריאיון לרשת BBC כי טענותיו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בדבר ריגול נגדו על ידי סוכנות הביון הבריטית GCHQ הן "קשקוש מוחלט". לג'ט אף הרחיק וטען כי הצגת בריטניה כשותפה לציתות לכאורה לטראמפ היא "פשוט משוגעת".

לדברי הבכיר האמריקני, דברי טראמפ – שמסתמכים, לפי דובר הבית הלבן שון ספייסר, על דיווח של פרשן "פוקס ניוז" אנדרו נפוליטנו – מעלים "חוסר הבנה מוחלט של האופן שבו מערכות היחסים בין ארגוני מודיעין פועלות, ומתעלמים לחלוטין מהמציאות המדינית". הוא הבהיר כי גם אם מתעלמים מההשלכות המדיניות החמורות, אין לבריטניה שום יתרון על פני ארצות הברית בריגול לכאורה אחרי טראמפ, ולכן צעד שכזה "יהיה מטופש בצורה נוראה".

עוד בוואלה! NEWS:
הבית הלבן: "לא התכוונו לטעון שסוכנות הביון הבריטית צותתה לטראמפ"
ראשי ועדת המודיעין של הסנאט: "אין ראיות לציתותים לטראמפ"
טראמפ רומז על פרסום מידע חדש לגבי האזנות אובמה: "יהיה מעניין"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעצרת תמיכה בטנסי, 16 במרץ 2017. רויטרס
"תשאלו את 'פוקס', לא אותי". טראמפ/רויטרס

טענותיו האחרונות של טראמפ מצטרפות לדברים שאמר וצייץ בשבועות האחרונים, מהם עולה כי הנשיא הקודם ברק אובמה הורה כביכול על האזנות לטראמפ ולאנשיו ב"מגדל טראמפ" במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות. לשורת המכחישים את דברי טראמפ – שטען אתמול כי את השאלות בנושא יש להפנות ל"פוקס" ולא אליו, וטרם סיפק כל ראיה לדבריו הקשים – הצטרפה גם סוכנות הביון הבריטית, שבהודעה פומבית חריגה הבהירה כי הטענות הן "מגוחכות לחלוטין".

כמו כן, הלילה דווח ברשת CNN מפי שני גורמים ממשלתיים כי דוח מסווג של משרד המשפטים האמריקני, שהועבר לגורמי החקירה בבית הנבחרים ובסנאט, לא תומכים בטענה כי היה ציתות לשיחותיו של טראמפ. הגורמים סירבו לפרט מעבר לכך בנוגע לתוכנו של הדוח, שנמסר לבקשת המחוקקים.

לאחר ששגריר בריטניה בארצות הברית, קים דרוץ', ביקש הבהרות בנושא, נמסר אתמול מהבית הלבן כי "ספייסר אך ורק הקריא דיווחים פומביים ואינו עומד מאחורי אף אחד מהם". בדבריו ביום חמישי, הקריא ספייסר שורת דיווחים שאזכרו בעבר אפשרויות שונות של מעקב אמריקני, בין אם אחרי טראמפ או באופן כללי. עוד נמסר מהבית הלבן כי הוא מתחייב שלא לצטט עוד את הדיווח המדובר.

מטה ה-NSA בפורט מיד, מרילנד , ארה"ב. AP
"מטופש בצורה נוראה". מטה ה-NSA/AP

בריאיון ששודר השבוע טען טראמפ כי בקרוב יפורסם מידע נוסף על טענותיו על כך שאובמה האזין לשיחותיו ב"מגדל טראמפ". בקדימון לריאיון, ששודר ברשת "פוקס ניוז", נראה טראמפ אומר: "אני חושב שתראו כמה פריטים מעניינים במיוחד שיופיעו בחזית בשבועיים הקרובים". הוא עוד טען כי "המונח 'האזנה' יכול להתייחס להרבה דברים שונים".

לפני כשבועיים טען הנשיא בסדרת ציוצים בחשבון הטוויטר שלו כי אובמה הורה על ההאזנות. לאחר מכן, הבהיר התובע הכללי ג'ף סשנז כי מעולם לא נתן לנשיא "סיבה להאמין שהממשל הקודם צותת לו". בהודעה שמסר ספייסר לעיתונאים מוקדם יותר השבוע, חזר בו הבית הלבן מטענותיו של טראמפ. "אני חושב שאין ספק שממשל אובמה ביצע כמה פעולות של מעקב במהלך בחירות 2016", אמר ספייסר בתדרוך בנושא. "הנשיא השתמש במילה 'ציתות', אבל התכוון באופן רחב יותר למעקב ופעילויות אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully